Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, obec staví hned vedle našeho pozemku autobusovou zastávku, což se nám nelíbí. Ale nevím, čím argumentovat, jelikož na úřadě mi sdělili na mě ústní námitky, že zastávka nemusí splnovat odstupovou vzdálenost, a že vše se řídí aktuálním stavem. My teprve na pozemku plánujeme stavět a nemáme tudíž na pozemku ještě nic. Ale v místech zastávky jsme plánovali vjezd pro auto, což obec také nezajímá, protože je zajímá aktuální stav. Prosím, můžete mi poradit jestli je šance se nějak bránit a event. čím argumentovat? Děkuji moc
Ústní námitky Vám rozhodně nepomůžou. Máte na stavbu vjezdu projekt schválený stavebním úřadem, či dokonce stavební povolení? Byl Váš projekt schválen dřív, než územní plán obce? Jestli ne, máte smůlu. Jesti ano, zkuste se obrátit na právníka.
Kdyby všechny zastávky měly splňovat jakousi "odstupovou vzdálenost", musely by často být kdesi v polích za vsí.
Děkuji za neironickou poznámku k mé otázce a snahu poradit. Opravdu jen prosím o radu/možné argumenty.
Místo, kde bude stát zastávka je částí na pozemku obce (trvalý travní porost) a zbylá čast zastávky + terénní úpravy atd budou na komunikaci ve vlastnictví Kraje. Náš pozemek navazuje hned na oba pozemky, které jsou jakoby ve tvaru L. Celá stavba je dle výkresu přímo na hranici s naším pozemkem. Oznámení o zahájení řízení jsme obdrželi nyní, máme ještě možnost se vyjádřit. Do současné doby byla zastávka jinde, tato bude zcela nová.
Tak je čas, abyste se ústně, ale hlavně také písemně vyjádřili. Napište co vám vadí a proč a navrhněte lepší řešení. Snažte se dohodnout na kompromisu.
Nemusí nahoru být odstup i dočasné stavby od vašeho pozemku 2 metry? Pokud byste tam nějakou stavbu měli, tak od té stavby 7 m?
Dodnes jsou obce, které mají zastávku (která nese jejich jméno) někde daleko v polích. Prostě protože nechtěli ten pekelný stroj mít v obci. Takže vlak zastaví uprostřed polí a obyvatele čeká dvou nebo tříkilometrový výšlap.
Zastávka před barákem se hodí, ne? Jezdíme takto za příbuznými, poté co zrušili vlaky (tehdy k poctě evropského roku železnic byla zrušená osobní doprava na mnoha tratích v ČR a nejen ČR (podobná opatření prý dělalo i Německo)), tak pro nás nemusí jezdit na nádraží, ale přistaneme s autobusem rovnou před jejich barákem (teda skoro, je to o barák vedle, to je ale detail). A díky intervenci starosty byl odstraněný i nepřípoj, takže hezky přestoupíme mezi autobusem z Prahy a do Prahy (předtím to akorát přesně nenavazovalo, že jsme kroutili hlavou, kdo může tak blbě ty odjezdy plánovat) a vlastně nám ani ten vlak nechybí, jenom ekologie dostává trochu na frak, lae tak to je starostí toho, kdo veřejnou dopravu objednává.
Tazatel má strach, že mu budou lidi chcát na plot u zastávky, nebo vejrat na grilovačku. Ale kdybych měl na rozdíl od plošně pětisetmetrové nudle s doživotní hypo plus prodejem obou ledvin čtyřhektarový pozemek, tak mě nějaká bouda na hranici pozemku netankuje, no...
S tím vlakem to znám. Když se před více než 150 lety u nás plánovala železnice, nebyl zrovna v naší obci zvolený starosta a tak nebylo nikoho, kdo by majitele pozemků přesvědčil o výhodách dopravní tepny. A tak koleje vedou vedlejším údolím, na nádraží to je jednou cestou 4 a druhou 6 km. A význam města od té doby stále upadá.
Rozhovor vyslechnutý v restauračním zařízení podobně postižené obce:
Turista: Proč proboha u vás máte nádraží až dva kiláky za vesnicí?!
Štamgast: Víš, mladej, my ho chtěli mít co nejblíž ke kolejím...
Lidi, uvědomte si, že výstavba železnic probíhala před sto padesáti-dvěma sty lety, kdy byly priority obslužnosti jiné než dnes. Co jsou dnes velká města, byly v minulosti vesnice, a opačně. A navíc, železnice která musí respektovat profil terénu zejména co se stoupání týče, se nemůže stavět jako silnice, kdy jste povozem s koňmi dojeli až k hospodě.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.