Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
je podle vás normální tak velké namrzání vnější jednotky klimatizace jako je na videích v příloze, kdy se na vnější jednotce postupně vytváří větší a větší ledový krunýř? Koupila jsem klimatizaci před rokem vč. montáže a prodejce už druhý rok nechce uznat reklamaci a po zaslání stejných, ale delších videí tvrdí, že to není abnormální chod. Videa jsou z 30. 11. 2023, to znamená, že zatím mrzlo jen tak do -4 °C a spíš v noci. Jednotka odmražuje, ale stejně stále víc a víc namrzá. To znamená, že nenamrzá jen při teplotách kolem 0 °C, ale při jakékoliv teplotě pod 0 °C, protože tam ten ledový krunýř stále zůstává. Loni jsem na radu prodejce na vnější jednotku vylila asi 20 konvic vařící vody. Samozřejmě to pomohlo max. na 1 den, pak zase znovu namrzala stejným způsobem.
Na třetím videu je sespádování. Nalevo za zdí je vnitřní jednotka, pak jsou 3 metry tohoto minimálního sespádování, kdy je rozdíl jen několik centimetrů, napravo za zdí jdou hadice šikmo dolů. Neustále prodejci říkám, že je špatný spád. Já sama jsem hadici kondenzátu alespoň trochu srovnala, od prodejce byla hadice na několika místech prověšená. V létě dost často vytékal kondenzát z vnitřní jednotky.
Jedná se o klimatizaci Daikin Comfora FTXP35M+RXP35M 3,5 kW, kdy je topný výkon 4 kW, ale klimatizace při nastavené teplotě na 30 °C vytopí místnost o 41 m3 se zavřenými dveřmi (10x otevřeny jedny dveře do chodby a hned zavřeny) za 6 hod tak, že při počáteční -0,9 °C a konečné venkovní teplotě -3,7 °C zůstane vnitřní teplota na 23,1 °C. Občas jsem pustila funkci Powerful. Bylo to taky 30. 11., takže v té době byla vnější jednotka namrzlá jako na videích. 1.12. 2023 už ale při nastavené teplotě +30 °C vytopila jen max. na +20 °C. Evidentně se to bude se zvětšujícím se ledovým krunýřem zhoršovat.
V okolí je několik klimatizací používaných k topení, kdy tam žádné jiné topení není (jedno je obchod s potravinami, takže s častým otvíráním dveří směrem ven), u žádné jsem žádnou námrazu za celou loňskou zimu nezaregistrovala.
Moc díky.
202311~2.MP4 | 2.48 MB | |
202311~1.MP4 | 2.99 MB | |
202311~3.MP4 | 2.74 MB |
To je právě to! Pokud nebudou týden plusové teploty, bude venkovní jednotka namrzat jen stále víc a víc. Proto jsem se na videích snažila zachytit počátek namrzání. A zároveň tento problém znovu reklamovat. Klimatizace je vč. montáže v záruce!
Nj, ono není úplně jednoduché ji rozmrazit zespodu. Jinak jsem se pokusila odmrazit ten otvor vespod na kondenzát - otvor je volný, ale dál je led. Popisuju to lépe v jiném vláknu. Klimatizace se ale odmítá spustit.
Právě jsem to nastavila na 18 °C, ale už předtím jsem to měla téměř celou dobu na chlazení na 21 °C. No, uvidíme... V každém případě díky za snahu.
Jo, v tomhle vláknu není uvedeno, že klimatizace od včerejška nejde. Je tam error E7, tj. závada motoru ventilátoru venkovní jednotky. Už jsem to reklamovala a měli by si venkovní jednotku odvézt a pak přivézt... Nevím, jestli za tohoto stavu může pomoci to nastavit na chlazení.
Jo a ten topný kabel se vede odkud kam? Jsou to bulharští matláci, tak pokud, tak aby to neudělali zase blbě.
Tato jednotka, pokud správně funguje, topný kabel k ničemu nepotřebuje. Ani se před nimi o tomto nezmiňujte, mohli by si tím ulehčit práci a dát ho tam místo toho, aby jednotku správně opravili. Navíc topný kabel zbytečně zvyšuje spotřebu. I kdyby měl jen 10W, máte to v zimě nějakých 7kWh měsíčně navíc, tj cca o 50,- Kč měsíčně zaplatíte navíc za elektřinu. Úplně zbytečně. V normálním provozu je namrznutí výparníku odstraněno krátkodobým otočením okruhu čtyřcestným ventilem, který pustí ven trošku tepla, které je však dostatečné na to, aby i při velmi nízké teplotě byl roztátá voda z ledu natolik ohřátá, aby spolehlivě vytekla ven, klidně i kratším plastovým potrubím. Natož takhle rovnou z jednotky.
Skutečně je místnost 41m3? Není to 41m2? Protože jestli ano, na takto veliký pokoj se spíše umistuje jednotka 5kW. Co se týká kondenzátu, v režimu vytápění se tvoří kondenzát nikoliv u vnitřní jednotky, ale u venkovní. Na druhém videu je vidět zamrzlý spodek, ale nikde tam nevidím odvod kondenzátu z venkovní jednotky. Můžete ho vyfotit? Ten totiž musí být volný, aby měla voda kam odtékat, když jednotka čas od času odmražuje. A odmražuje vám vůbec? Projevuje se to jako občasné "syčení" z vnitřní jednotky časově asi 20sekund a opakuje se při mínusových teplotách co pár hodin či desítek minut.
Ne, je to opravdu 41 m3. Je to místnost cca 4x5 m. Jednotka odmražuje často - odhadem každých 10-15 min. Na videu je odvod kondenzátu zevnitř. Nevím, že by tam byl odvod kondenzátu z vnější jednotky. Kde by měl být?
2023.11.28.-odvod kondenzátu.mp4 | 2.01 MB |
Kruhový otvor ve spodní části plechu (zespodu - ne nahoře, vlevo, pravo, vzadu ani vepředu jednotky) velikosti 25mm, do kterého je možná zasunuto toto: rsl.ca/... a nebo toto: amazon.ae/... Možná se na to montážníci vykašlali a není tam nic. Ale tím otvorem vytéká kondenzát při každém odmrazování. Musí být za všech okolností volný. Možná je ucpaný špínou ze srážníku. Pokud ano, je třeba jej za každou cenu uvolnit a vyčistit. Pak nebude problém.
To bude asi ono! Našla jsem stará videa, když jednotka nebyla namrzlá, a udělala jsem screenshoty. I když to nejsou super obrázky, tak si myslím, že to tam je dobře viditelné. Zespodu vzadu uprostřed. No, jsou tam šipky. A to první kolínko, na které odkazujete, se tady, myslím, po jejich montáži válelo mezi kousky použitých nařezaných trubek k vyhození. No, pokusím se ho najít. Problém bude, jak to uvolnit, protože tam je silná vrstva ledu a je to zespodu, takže tam nejde lít horká voda. Jedině snad pomocí fénu.
Nikoliv. Koleno se instaluje pouze zacvaknutím. Ale opravdu tam nemusí, máte-li dost místa pod jednotkou (což máte), být. Čili je-li tento odkap ucpaný, je třeba jej vyčistit. Ono se to nezdá, ale občas stačí mírná vrstva "smetí" ze stromů z léta a problém je na světě. Jedinou možností je nyní fén, jak jste napsala, nebo přepnout jednotku na chlazení - tím bude vnější srážník teplý a časem led odpadne. A pak řádně vyčistit. Prosím napište, zda to bylo tímto.
Určitě to zkusím! Jen si tak ještě říkám. Klimatizaci nainstalovali loni v půlce října a už 11. prosince byla jednotka hodně namrzlá. Loni začalo mrznout později, takže možná hned při prvních mrazech, a trápila jsem se s tím celou zimu. Teda myslím si, že to s tím souviset bude, protože ten led se vytváří takto odspodu. Jen jsem si ledu zespodu všimla až za dost dlouhou dobu. Doufám, že to tam uvnitř něčím nezacpali...
Mně na tom nejvíc vadí, že je to strašně neseriózní firma a vůbec je to nezajímá. Jsou to Bulhaři. To jsem vůbec nevěděla, je to české s.r.o. a do instalace se mnou jednali jen Češi. Po instalaci to už byla jen katastrofa a samé lži.
Tak to dopadlo tak, že už ráno přestala jednotka jít. To znamená, že bliká zelená dioda a odmítá se spustit. A nic se nezmění ani, když to dám na chlazení. Pokoušela jsem se ten otvor uvolnit. Vypadalo to, že tam žádná špína nebyla, jen led. Podařilo se mi rozmrazit ten otvor a strčím dovnitř prst. Dál mi to ale nejde rozmrazit, prstem uvnitř narazím na vodorovnou plochu ledu a necítím žádnou plochu nebo díl klimatizace, jen led. Řekla bych, že je tam nejspíš silnější vrstva ledu, možná po celém vnitřním dně vnější jednotky.
Zajímavé je, že loni to bylo takto namrzlé celou zimu (kromě asi 14 dní, kdy byla výrazná obleva), jen jsem to zalévala zezadu a ze strany vařící vodou. Vzadu a po straně jsem to rozmrazila, ale, že je namrzlá zespodu, jsem si všimla až na začátku února, ale stejně jsem s tím spodkem nic nedělala (fén mě nenapadl). Mám pocit, že ta klimatizace tímhle dostala asi dost zabrat.
nebo je tam malo chladiva a pak ma klimatizace maly vykon a tim padem nestiha odtavat.
-> najit si jiny servis na klimatizace nez ten puvodni co to montoval
Angita: Toto nyní již nevyřešíme. Je to zralé na 100% na servisní zásah profesionála. Nejlépe uhánět ty trotly co vám stroj nainstalovali. A nemazlete se s nimi. Jednotka je zjevně v poruše. Pokud chcete zjistit, čeho se porucha týká, namiřte na vnitřní jednotku dálkové ovládání a dlouze stiskněte tlačítko CANCEL. Poté opakovaně stiskejte, jednotka bude krátce pípat a na displeji ovladače se budou zobrazovat dvoumístné kódy. Je třeba zmáčknout asi 20x (kódy rotují dokola - do běžného režimu se dostanete opět dlouhým stiskem tlačítka). V okamžiku, kdy jednotka místo krátce pípne dlouze, podívejte se na displej ovladače. Napište si kód na displeji a vyhledejte typ chyby na internetu jako "XY(=kód chyby) daikin error code". At alespoň víte čím to je. Bude se vám daleko lépe komunikovat se servisem. Kód můžete napsat i sem - pomohu vám určit o co se jedná.
Ježiš, já jsem vůbec nevěděla, že ten chybový kód zjistím takto. Nedodali mi manuál v češtině... Je to kód E7.
Jestli jsem to našla dobře, tak je to vada motoru ventilátoru vnější jednotky.
A jinak, když to je v záruce, tak si můžu najít jiný servis? Já bych řekla, že se musím obracet jen na ně, a reklamovat. Jinak v pátek reklamaci zamítli a jedním z argumentů bylo, že namrzání vnější jednotky je normální, a odkázali na jinou diskusi tady. Tak jsem se sem vlastně dostala. Ale já se s nima teď už opravdu párat nebudu.
Angita: A děláte dobře. Nepárejte se s nimi. S největší pravděpodobností je motor venkovního ventilátoru už zaseklý za jednu z lopatek. Aby také ne, když pod ním roste led, do kterého se zasekl. Zavolejte jim a at okamžitě přijedou situaci vyřešit!
Reklamaci už jsem poslala. Jo a mám jeden dotaz. Je v klimatizaci kondenzátor? Totiž v záručním listě se píše, že je vhodné, abych kontrolovala zanesení filtrů a kondenzátoru. Teda aniž bych z čehokoliv věděla, kde kondenzátor je, a jak bych tedy mohla kontrolovat jeho zanesení.
Teda teď jsem si na Googlu našla, že v létě je kondenzátor ve venkovní jednotce a v zimě ve vnitřní jednotce. Ve vnitřní jednotce to jsou ty lamely chráněné filtry? Jak bych je mohla čistit nebo kontrolovat jejich zanesení kromě čištění filtrů?
Ve všem máte pravdu, co se týká filtrů vnitřní jednotky, ty stačí propláchnout vlažnou vodou a jinak nic. Max. užívá odborný servis dezinfekci vnitřního kondenzátoru (srážníku) speciálním prostředkem. Venkovní jednotka se čistí jednou či 2x ročně tlakovou vodou (wap). Ale tu máte dle videí prakticky čistou. Dále netřeba nic kontrolovat.
Já jen aby se to zase nesnažili hodit na mě, jako když odešli s filtry ven, aniž by mi je vůbec ukázali. A pak do papírů napsali "ucpané filtry". To jsem teda odmítla podepsat, protože jsem je 2 dny předtím čistila v saponátové vodě. Tak to škrtli.
Jo a přišla odpověď na reklamaci. Zase si vymýšlejí... chtějí video o aktuálním stavu venkovní jednotky a fotku ovladače s E7... A s tím, že venkovní jednotku budou muset odmontovat a odvézt. Takže neuvidím, jak je uvnitř namrzlá... Na to jsem byla fakt zvědavá. A vzhledem k tomu, jací to jsou lháři, tak očekávám, že si zase vymyslí, že jsem něco udělala špatně.
A jinak super, že se podělala zrovna, když jsou nejnižší teploty. Teda jeden 2 kW přímotop mám, takže jsem to přežila.
Fotku ovladače s E7 ... to je tak skvělý vtip, že jej budu muset říct kamarádům chlaďařům. Smíchy se potrhají. Ta firma jsou pěkní amatéři. Nic jim neposílejte, opakujte jediné: "jednotka netopí, přijeďte provést záruční opravu". Tečka.
Mimochodem...Slušná firma by měla nabídnout i kompenzaci za "navíc" zaplacené peníze (rozdíl mezi spotřebou klimatizace/TČ, vs. topení přímotopem) v době záruční opravy zařízení. To jsem zvědav co Vám nabídnou
Jo, to kamarády chlaďaře pobavte! Zvlášt když tam projedu všechny errory, takže bych mohla nafotit kterýkoliv z nich... Jo, taky si myslím, že to jsou amatéři. Horší je, že se svou neschopnost snaží hodit na mě. Jo a taky jsem jim napsala, aby ve svém vlastním zájmu odstranili i příčinu problému, tj. neodtávání ledu, že jinak se to může kdykoliv opakovat. A že porucha je důsledek chodu, který jsem u nich 2x reklamovala, ale oni ho nepovažují za abnormální. Přála bych jim, aby byl spálený motor!
A jakou kompenzaci mi nabídnou? Lži a obrovskou snahu mě podvést na každém kroku... Už vím, že u nich musím být připravená i na to, co by Čecha nikdy nenapadlo. No, napadlo by nějakou českou firmu, když přijede na reklamaci, že než během 2 minut přijdu, že si sami nějak otevřou visací zámek a vlezou tam? A že pak šéf tvrdí, že jestli na to mám důkaz od policie, a že pokud jsem se cítila v ohrožení, tak že jsem měla zavolat policii? No, napadlo by někoho toto čekat? Já jen čekám, až od nich po záruce budu moci vypadnout a svěřit servis někomu jinému.
Takže mám nové informace. Venkovní jednotku 8.12. demontovali a odvezli. Chtěla jsem vidět vrstvy ledu uvnitř, ale prý to nemůžou otevřít.
No, teď se ozvali, že je reklamace vyřízená, že vyměnili výparník, že následně byla jednotka otestována a že již funguje bez závad. No, je mi divné, že měnili celý výparník. Co na něm mohlo být vadného? A hlavně nevím, jestli tohle mohla být příčina hromadění ledu. No nic, teď musím počkat, až to přijedou znovu nainstalovat, a doufat, že to bude v pořádku. A ještě se jich ptám, co tam konkrétně bylo za závadu, že roztátá námraza neodtékala spodním otvorem a místo toho se hromadila ve vaně klimatizace ve formě ledu, který následně otvor zcela zacpal, a pak byl led postupně úplně všude. Jsem zvědavá, jestli mi odpoví.
Výparník- tj v režimu topení TČ venovní výměník mohl být netěsný, mohla být nějaká nečistota v okruhu, proletované koleno/oblouk,... Děkuji za diskutující za zpětnou vazbu a dejte vědět jak to dopadlo. Doufám, že budete nakonec spokojená.
Díky za vyjádření a vůbec všem, kteří se mi snažili pomoci. Dám vám ještě vědět, jestli tím byl opravdu problém vyřešen.
A jestli tomu dobře rozumím, tak pokud by tekl výparník, tak by z něj vytékalo chladivo. Nevím, jak je chladivo husté, ale i tak by nejspíš mělo odtékat přes otvor na dně jednotky, ne?
Při kontrole a měření v dubnu tohoto roku tvrdili, že prý žádné chladivo neubylo. Oni ale strašně lžou, na to se vůbec nedá spolehnout. V každém případě byl problém s takovýmto namrzáním hned od začátku. 15.10.2022 jednotku nainstalovali a 12.12.2022 jsem silné namrzání, hlučnost a špatné vytápění reklamovala poprvé. Teď to byla již 4. reklamace stejného problému, kdy ale žádnou z reklamací neuznali, až teď když se tam objevila chyba E7.
Já jen doufám, že to teď konečně bude šlapat, jak má. Stálo mě to strašně moc peněz a nervů.
A to tam je ještě letní problém, o kterém už taky vědí. Vytékání kondenzátu z vnitřní jednotky kvůli špatně sespádovanému odtoku kondenzátu od vnitřní jednotky k venkovní.
Tak výparník prý vyměnili jen pro jistotu. Takže to znamená, že vůbec nevědí, v čem je problém. No, super! Takže je dost pravděpodobné, že problémy budou pokračovat.
Třeba klimatizaci používáte nevhodně. Například v prostorách s velkou tepelnou ztrátou, kde musí klimatizace pořád běžet naplno. A to jak v létě při chlazení, tak v zimě při přitápění.
V tepelně izolovaném baráku používám v přechodném období 4 klimatizace obdobného výkonu, například dnes jedna běžela takto. Běžela tedy jen na částečný výkon a občas vypínala, kdy měla čas na případné odmrazení.
Opravím pár nesprávných domněnek. V domě trvale bydlím a klimatizace od instalace před rokem a něco běží STÁLE kromě čištění filtrů. To znamená, že od zimy do léta běžela na topení, v létě, když bylo potřeba, tak na chlazení, a od podzimu na topení. A vlastně chci pořád cca +23 °C. V létě jsem to na chlazení musela nastavovat na méně - i na +18 °C. Když je venku +10 °C, tak stačí teplotu nastavit cca na +25 °C, ale jakmile teplota klesne níže, musím teplotu postupně zvyšovat, abych stále dosahovala teploty uvnitř +23 °C. A jak začalo být kolem 0 °C a lehce pod nulou, tak jsem postupně musela přidávat a přidávat (takže 30 °C je tam nastaveno už cca 14 dní), protože to na +23 °C zkrátka nevytopilo. Takže to vůbec není tak, že bych přišla do studeného a hned to nastavila na 30 °C. Celý rok se snažím udržovat teplotu +23 °C, ale nastavení kvůli tomu musím často měnit.
Jak jsem uváděla tu počáteční teplotu -0,9 °C, tak tím jsem myslela, že od té doby jsem to sledovala, ale klimatizace běží stále. Já mám videa delší, ale sem jdou poslat jen do 3 MB. Jo a už jsem psala, že se jedná o 41 KUBICKÝCH metrů, je to místnost cca 4 x 5 m.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.