Nejste přihlášen/a.
Bydlím v blízkosti železniční tratě. Z okna ke kolejím si 70 metrů, k železničnímu přejezdu asi 130 metrů, k manipuláku, ploše, kde se nakládá dřevo do vagonů, asi 100 až 200 metrů. Osobní doprava není tak častá, jak zmiňujete Vy. Častá je ovšem doprava nákladní. Z různých důvodů je přesouvána do nočních hodin. A souvisí s ní neustálý posun prázdných i plných vagonů.
V chladném počasí, kdy jsou okna zavřená, mi nevadí vůbec nic. Při otevřených oknech mi v létě nejvíc vadí noční cinkání na přejezdu. A troubení vlaku blížícího se k přejezdu. Po nějakém železničním neštěstí troubí strojvůdci pár následujících dnů doslova jako o život. Zvuky z manipuláku k nám příliš nedolehnou, v cestě stojí nějaké budovy a vzrostlé stromy. Ale lidé z domů v těsné blízkosti nakládky jsou z hluku dost neštastní. Pro ně je tento hluk horší než hluk vlaků a zabezpečovacího zařízení.
Z mého hlediska - koleje a počet projíždějících vlaků stojí za pozornost, ale přejezdu a případnému místu nějaké nakládky věnujte pozornost ještě větší.
Bydlela jsem před spoustou let jako mladá také u trati. Zpočátku jsem myslela že uteču. Zvykla jsem si a časem jsem ani vlak nevnímala. Tělo se naučí...jen byl problém při poslouchání televize. Stále ovladač v ruce a jak jel dlouhý nákladní a pomalu, tak to "dunělo" a na tu chvíli se musel zvuk zesílit. Za mě: pokud máte jinou možnost tak ne: To by ten byt musel mít spousty jiných předností které by to vyvažovaly.
Vlaky mám moc ráda a vůbec by mi to nevadilo. Na jejich hluk si člověk časem zvykne. Známí bydleli v bývalém vechtru a po dvou měsících si zvykli tak, že v noci už vlaky vůbec nevnímali.
Je to hezké podívat se z okna na jedoucí vlak.
Záviděla jsem bydlení s vlaky panu Smoljakovi ve filmu Vratné láhve. To by se mi líbilo. Jaga.
200 metrů je relativně dost. Já bydlel asi rok a půl přímo u trati a když to tam vláčky pálily "na plno", tak to bez zavřených oken fakt nešlo, když jsem volal, musel jsem přerušit hovor a film si o kousek vracet, protože fakt nebylo slyšet vlastního slova.
Ale 200m je dost. Se zavřeným oknem sice vlak uslyšíte, ale jen okrajově. Záleží v jakém se ocitnete zvukovém trychtýři. Důležitá jsou kvalitní okna.
Bydlel jsem 11 roků cca 100 m od trati, kde projelo cca polovina osobáků a já osobně musím přiznat, že se mi po železnici stýská. Ani v létě při otevřených oknech jsem spal naprosto bez problémů. Problém byl někdy s televizí - rušení a bylo jedno období, kdy byly nějaká jiná lokomotiva a z jejího zvuku drnčely skla v oknech. Ale na nádraží / cca 20 m od trati / bydlely asi 4 rodiny a podle mne s tím také neměli problém.
Těžko říci, co a jak tam bude slyšet. Někdy slyším houkání vlaku ve vzdálenosti skoro deseti kilometrů.Naštěstí to není často. Jen tak na okraj, babička říkala, že v Krkonoších bylo jasně slyšet, když spojenci bombardovali Drážďany.
Před časem jsme dělali jeden baráček v Kolíně, skoro na samotě, v okolí jen příroda, stromy, les. Nádraží přes Labe asi půl kilometru. Na mě by to nebylo. Ajznboňáci stále verglovali s vagóny.
Nakonec můžeš být ráda, že se nedostala do výroby turbínová lokomotiva TL 659.0. Která dělala naprosto nepředstavitelný randál. Vypráví se, že při jízdě z Plzně do Chebu hluk turbíny lokomotivy vystrašil bdělé strážce našich hranic. Ovšem žádné letadlo nikdo neviděl a tak hotovost nevzlétla.
Take jsem uvazoval o pomezku pobliz trate. Vyresil jsem to tak, ze jsem si tam sedl na 1 hod. a poslouchal. Realitacka tvrdila, ze vlak neni temer slyset a skutecne, kdyz pristavalo letadlo, tak nebylo slyset nic. Pozemek jsem nekoupil.
Takze jdete na misto a pockejte, az ten vlak pojede a uvidite. Otestujte otevrena i zavrena okna
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.