Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vysypané ložisko kompresoru

Od: kubinec® odpovědí: 37 změna:
Dobrý den, prosím vás o radu.
Po cca 13 letech užívání kompresoru GÜDE, zarachotilo a sprajclo se a už nelze spustit. Oil tam byl, najednou olej začal vytikat. Tak jsem se do demontáže pustil.
Vysypané ložisko na náboji.
Jenže nevím jak ten náboj vytáhnout? Jestli se musí rozebrat celá ta skříň? Nevím zda není někde jinde další problém. Že bych to zkusil zprovoznit.
Přiložil jsem fota a jedno video, snad vám to pomůže.

youtu.be/...
Děkuji

 

 

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

3x

Do vnějšího kruhu Navaříš plech a vyklepneš z druhý strany...

fugass*
Tak, nebo na ten zbytek ložiska navařit dostatečně velkou matku a pak do ní šroub nebo závitovku a vytáhnout.
asd1

Pokud díra neni slepá tak škoda matky a práce s vytahováním...

Dá se i poskládat zpátky vnitřní kruh a kuličky a pak vyrazit tyčkou za vnitřní kroužek...

 


1x

budete muset rozdělat i z druhé strany bude tam zajištěna patrně šroubem nebo maticí


doplněno 18.04.20 08:56:

měl by tam být olej přímo pro kompresory ale myslím si že sae 30 by neměl nic pokazit


Jj, a ještě dotaz ohledně oleje.
Mohu pak,pokud nebude jiný problém, použít do oil skrine třeba jakýkoliv motorový olej?
Zůstal mi, cca 2 litry oleje do sekačky (ORLENOIL TRAWOL 10W-30 OLEJ PRO 4-TAKTNÍ ZAHRADNÍ Techniku)
Děkuji

Jj, oil kompresoru ano, u nás 289 Kč /litr. Travol 79kc
Jaksi jsem rozhodnut

Tak, rozebrano, jenže zůstal tam vnější část ložiska,čím jej vytáhnout?

 

fugass*

0x
Stahovákem ložisek, vnitřním. Nebo pokud jde z druhé strany vyklepnout třeba přes ořech z gila sady.
fugass*
21.04.20 10:05

Stahovák mám ale tam se prostě nedostanu a
vyklepnout asi taky ne
fugass*
Z druhé strany tam je stále klika s ojnicí?

Jj, je tam ještě klika s ojnici, stejně ji musím vytáhnout poněvadž ten pistni čep je nějak vyšlehany, takže rozebrat komplet jinak se k němu nedostanu, že?

Tady v -

youtu.be/... - na té ojnici trčí takový kolík, k čemu je prosím vás?
fugass*
Nevim jestli se vám podaří sehnat pístní čep a k němu jehlové ložisko když píšete že je to taky pryč. Bývá to klec ze silonu a v ní jehly.

Jj, nejdříve to rozeberu, pak se uvidí.
Se pak ozvu

Tak rozebrano. Čep je OK, žádná vůle, pouze je vůle do stran, ale to je asi v pořádku.
To gufero se musí vyklepnout, že? Vypacit ho mám strach, abych nepoškodíl ten Al blok, nebo nevim jak ho dostat pryč? S kroužkem ložiska bude taky pakarna. Celý ten blok vypadá velmi křehce.
Na guferu jsou tyto znaky ZJHX pak asi TC 16
28,ty čísla jsou nejspíš rozměry.
PS na té ojnici ve spodní části, trčí takový kolík, k čemu tam může sloužit, netušíte? Jen mě to zajímá

 

fugass*

0x
Tak paráda, dobrá práce

No paráda, ale to gufero půjde jedině vyklepnout, že? Vypacit nemám šanci, co?
A k tomu kroužku ložiska privarit něco asi jen tak nepůjde, nebo jo? Vzal bych to do práce a navaril kus plíšku, jenže neporusi se ten alublok tou vysokou teplotou?
fugass*
Gufero by mělo jít vytáhnout háčkem, musí se silou.

Zítra zkusím v práci, dám pak vědět, možná už během sichty hihihi
asd1

Přivařit v pohodě "čímkoliv", nejlíp nějaký obdélníček z ca 5mm plechu, stačí heftnout.

Ten kolík je na cákání oleje (mazání rozstřikem)


Jj, už se na to chystám. Ale s tím guferem, tam bude asi boj

Ložisko venku, v další pauze zkusím gufero vybouchat

Gufero venku.
Tak nakoupit nové ložisko, gufero a smontovat a snad kompresor bude fungovat.
Děkuji moc všem za rady

Ložiska a gufero dorazilo. Po neděli někdy v tydnu zkusím sehnat kompresorový olej,at tam je to, co by tam mělo být. Dám to do kupy a provedu tahem "ON"
fugass*
Tak držím palec. Vše zkontrolovat, ta rozborka na podruhé by nebyla radost.

Včera večer jsem se k tomu konečně dostal. Složeno, dolití oleje OK.
bydlím sice v paneláku, ale test jsem chtěl prostě provést, tak narychlo prodluzku a...
Motor zpočátku jen hučel,pak se rozběhl, mohu to přirovnat jakoby u trifazoveho zařízení "jela" jen jedna fáze.Coz je tady asi blbost, že? Nakonec se to rozbehlo, pěkně bublal.
Další zapnutí zase hučení, motor se nerozbehl, musel jsem malinko pomocí roztočí te vrtulce co je namontovana na rotoru.
Nevím, jakoby nestačil nějaký impuls k roztočeni rotoru.
Zkoušel jsem několikrát ON/OFF a někdy se stroj rozebehl hned, pak zase hučení a pomohlo až zase jakoby malinko ručně roztocit a stroj se rozjel.
Ze by byl problém i s elektrikou někde? Ten bílý válec na těle motoru zvrchu je nějaká cívka nebo co? Nemůže být nějaká vadná?

Nevím co jiného by mohlo být vadné?

 


0x

Ten biely válec je rozbehový kondenzátor. Ak je vadný,tak sa motor nemusí rozbehnút. Ak motor po zapnutí stojí a hučí a stačí ho len trochu roztočit,tak cyba je v tom kondezátoru.


doplněno 13.05.20 21:15:

Ak sa rozbehuje motor,tak chyba nebude v kondenzátoru. Mali ste vysypané ložisko,tak sa mohlo poškodit vinutie motora,možno ide tažko a vypína niejaká ochrana. ažko takto radit,keď to môže byt hocičo na kompresore.


Ano musím mu malinko pomoci aby se rozběhl. Takže ještě sehnat "kondik" pokud možno se stejnými parametry. U něj bude asi důležité to (uf), že?

Zkouška venku, včera večer bublal asi o pár vteřin déle, dnes, když na možnost tak se mu nechce skoro vůbec, jinak více viz video.
Může to být tím kondikem?

VID_20200513_162431.mp4853.86 kB

Zkoušel jsem více pokusu a ono vždy chvilku jede pak se zastaví viz odkaz.
Opravdu ten kondik? Není to blbost? Když už se rozjede a pak se zastaví?

youtu.be/...

Zeptám se jinak,

ten kondenzátor slouží jen k rozběhnutí kompresoru? Co kdybych zkusil ten kondenzátor odpojit a zkusil zapnout ON? Rozjede se? Může se něco jiného poškodit?

Je zvláštní, že když se nyní rozjede tak chvilinku jede a pak jakoby ztrácí výkon až se zastaví a jen hučí, pak když mu pomůžu tak zase chvilinku jede a pak už nepomůže ikdyž mu pomůžu, prostě jen hučí a nelze se rozjet, toto lze vidět a slyšet ve videu.

 

Slúži len ku rozbehnutiu motora,Motor by už po roztočení mal normálne funguvat,ak nie je vadný.Po odpojení kondenzátora,by ste museli motor roztočit ručne,aby sa chytol vytvoreného magnetizačného poľa po zapnutí.


Takže nejspíše vadné/poškozené vinutí. Jak ten rotor tam asi házel díky vysypanému ložisku, tak poškodil ty dráty asi.

Jsem z toho celý pitomý. Někdy se rozjede hned něco přes minutu tlačí, jindy se musí pomoct. Pokud by bylo vinutí poškozené a kondik v háji tak by to nefungovalo vůbec prece, že? Nebo je tento jev možný?

Nedalo mi to, zkusil jsem poslední šanci, ikdyz jste psali, že to nejspíše bude poškozené vinutí. Koupil jsem nový kondik a výsledek stejný, bez pomoci se nerozjede a kdyz už se rozjede tak se stejně zastaví po chvilce.
Takže, oilmotorová část by měla být OK, ale elektr. část motoru (vinutí) je v háji.
Převinout to asi nemá cenu, nebo spíše má, ale skoro cena stejného nového

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]