Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vari Honda gxv160 - seřízení táhel plynu

Od: doubek* odpovědí: 11 změna:

Ahoj, vytáhl jsem po zimě a asi X letech Vari s motorem Honda GXV 160. Motor po vyčištění karburátoru šlape, nicméně jede stále na max. otáčky. Když jsem se díval na mechanismus táhel pro ovládání plynu, tak škrtící klapka je pružinkami a táhly stále tlačeno do otevřené polohy a ne do polohy volnoběhu.

Přikládám video a pár fotek mechanismu. Otázka zní, zda zde někdo nemá stejný stroj, že by se podívat zda táhla a pružinky mám správně nastavené jak má být.

video zde: 1drv.ms/...


doplněno 13.04.20 20:21:

Bud přímo na motoru z boku dám tuto páčku do polohy 4 (start sytič) nebo na ovládání na řidítkách pomocí lanka dám do téže polohy.

Polohy: 1 = stop; 2= pomalu; 3=rychle; 4=start sytič

Je to takto napsáno v manuálu i na krytu který jsem sundal, aby bylo vidět na táhla.


 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Ale ta škrtící klapka má být otevřena při nenastartovaném motoru.Zavírá se až při nasrartování tlakem vzduchu.Zkuste táhla jestli jdou volně a musí lehce tu klapku zatlačit

doubek*

Škrtící klapka je otevřená, protože před nastartováním dám páčku do polohy start a dojde k maximálnímu otevření. Po nastarotvání by to pak mělo být na volnoběh. Problém je v tom, že při volnoběžné poloze je ta nejdelší pružinka regulátoru více napružená než na max. otevření klapky.

Zkoušel jsem to trochu obejít tím, že jsem tu ružinku nedal na vrchní část klapky, ale napevno na karburátor, pak držela uzavřenou klapku na volnoběh, ale dobře to tak není..

doubek*
13.04.20 18:42

fugass*
Jakou páčku dáte do polohy start? Mám tuhle 160ku a bez plynu za studena pohnu levou páčkou na karburátoru, nastartuju a stále jí držím otevřenou (sytič). Po pár vteřinách pouštím a motor krásně běží.
doubek*

Bud přímo na motoru z boku dám tuto páčku do polohy 4 (start+sytič) nebo na ovládání na řidítkách pomocí lanka dám do téže polohy.

Polohy: 1 = stop; 2= pomalu; 3=rychle; 4=start + sytič

Je to takto napsáno v manuálu i na krytu který jsem sundal, aby bylo vidět na táhla.

 

fugass*

0x
Tak to máte nějaký jiný model. Já tam čísla nemám a tento bok co fotíte nesleduji. Jen vedle válce vepředu sytič. Ale mohu vám natočit video s pohybem těchto táhel na boku co fotíte. Pošlete mi do pošty kontakt. Stačí zítra?

 


0x

ty pružinky se nijak nenastavují to jsou pružinky regulační které vytváří protiváhu regulátoru otáček který je uvnitř motoru a regulátor seseřizuje tak že si nejdříve podle směru otevírání klapky zjistí seřizovací směr posléze se povolí šroub na regulátoru klapka na karburátoru se nastaví do polohy plně zavřeno hřídelka regulátoru se stejným směrem kterým se zavírala klapka pootočí až na doraz a šroub na ramínku regulační páky dotáhne a máte regulátor seřízen ale nedoporučuji vám do tohoto nastavení sahat protože pokud by jste jej provedl špatně může se vám rozstřelit motor dále tam máte dva seřizovací šrouby těmy by se měli doseřídit otáčky, ale spíš jestli nemáte někde nějakou netěsnost třeba okroužek na sání nebo přicpaný karburátor když stroj delší dobu ležel někde ve stodole


doplněno 13.04.20 22:21:

mělo by to jít doseřídit tím spodním šroubem

 


0x

Podľa mňa by tá dlhá pružinka,čo je navlečená na tej regulačnej tyčke od karburátora ku vetráku,by tam nemala byt navlečená. Ešte som sa nestretol s takýmto namontovaným spôsobom, ako je to vidiet u vás na tom videu.


doplněno 14.04.20 22:48:

Z obrázku nieje zrejme,či sa to len kríži alebo je to nasunuté.S nasunutým som sa nestretol.Minulý týždeň som čistil taký karburátor a pružina bola osobitne.

doubek*

Podle návodu by to tak mělo být.

agent*
Zdravím, mám naprosto stejný problém. Podařilo se vám jej vyřešit? Máme koupený starý motor, který běžel jen na volnoběh nebo max.
Horní dlouhá pružina byla natažená (poškozená) a vůbec neplnila žádnou funkci. Mimochodem byla také navlečená na táhle. Po montáži nové pružiny je škrtící klapka mírným tahem této pružiny otevřena, přestože je plyn nastaven na minimum. Jedině snad že by regulátor po nastartování táhlem klapku zavřel, ale nic takového se neděje. Když přivírám klapku ručně, otáčky reguluji bez problému, ale motor si sám klapku nezavře, aby běžel na volnoběh...

 

vojtech

0x
Dal bych vám nábytku o výměně motoru za novější verzi honda PJGCV160 poněvadž ten váš motor vikazuje vadu tak akorát pro celkové vyčištění a seřízení a případě výměnu karburátoru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]