Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace kávomlýnku - prodejce nechce vrátit

Od: lll odpovědí: 8 změna:
Kávomlýnek Bosch přestal po třech měsících mlít kávu, asi stržený náhon na sekáček.
Dáno u prodejce na reklamaci, prodejce se za tři týdny ozval, že mlýnek je neopravitelný, stejný už není protože výrobce už nedodává a že si máme vybrat něco jiného.
Peníze nám odmítá vrátit, prý kvůli EET.
Jaká je pravda, musí vrátit peníze pokud to požadujeme?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

72mona

2x

Ano, musí. Většinou už při sepisování reklamace se poznačí, co požadujete (výměna, vrácení peněz). Nikdo vás nemůže nutit k výběru jiného zboží. M.


doplněno 29.06.19 19:01:

Jak píše @jedubabicka , opravdu vás nutit nemohou.

Samozřejmě pro každého obchodníka je lepší, když nemusí vracet peníze (i když ještě nebylo EET), proto to zkouší obejít. Viz (nejen) vaše zkušenost.

 


1x

Samozřejmě, že musí vrátit kupní cenu - EET s tím nemá nic společného, to je jen výmluva.

NOZ § 2106

(1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo

a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,

b) na odstranění vady opravou věci,

c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo

d) odstoupit od smlouvy.

(2) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.

O podstatné porušení smluvy se samozřejmě jedná, protože nebylo dodrženo ust.

§ 2095

Prodávající odevzdá kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení. Nejsou-li jakost a provedení ujednány, plní prodávající v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý.

a § 2161

(2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

 

lll

No, při sepisování reklamace jsem to bohužel neřešil, na reklamačním lístku prodejce vrácení peněz nezaškrtnul.
Mohu přesto požadovat vrácení peněz?
29.06.19 17:48

Ano.

 

lll

Děkuju, budu neoblomný.
Prodavač tvrdil, že peníze nemůže vrátit, že by to musel rozhodnout vedoucí (který tam bývá jen občas).
Uvidíme (jde o pět stovek, nechápu proč ty obštrukce).

Prodavače upozorněte na

z. č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele

§ 19

(2) V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace.

 

lll

Děkuju moc.
Poraďte ještě, pokud bude prodejce trvat na tom že peníze nevrátí, jaký mám zvolit další postup?
72mona

Zaujmete totožný postoj. Nemohou porušovat zákon, vy jste ve výhodě. A kdyby přece jen, kontaktujte ČOI.

coi.cz/... Rozklikněte +reklamace, je tam i kolonka podat podnět.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]