Nejste přihlášen/a.
mrkněte se na obrázek. Upevňovací šrouby jsou vždycky dole. Jak vidíte, stačí tři na jeden metr šířky (na obrázku je značka 1/333). Když jich dáte víc, nic nepokazíte.
Mezi panely na krajní vlně by měla být těsnící páska (na obrázku značka HC 00017). Dostanete ji koupit ve stavebninách, vypadá jako na délku rozválcovaná a do kola svinutá plastelina. Na nějaké střeše domácí šopy není nutná.
Nahoře na krajní vlně se použijí jen malé samořezné šrouby, které pouze drží panely při sobě. Stačí jeden na tři čtvrtě metru délky (na obrázku značka 1/750).
Je to slabý plech, tak je potřeba do každého místa pod šroub vsadit vložku na výšku vlny. Je možné je koupit, ale není problém jednotlivé špalíky nařezat z nějaké latě a pak před použitím vyvrtat díru, pro snadné použití. Koupit lze pak i vruty se speciálními velkoplošnými podložkami s plastem na spodku. Upevnit stačí ob jednu vlnu.
Jenže všechny šrouby na trapézový/vlnitý plech, co jsem kdy jako amatér viděl, byly ty s klasickou 6ti hranou hlavou jako z @totak-ova obrázku.
Jak jsem hledal, co je skutečně správně (jestli šroubovat do údolí nebo do vrchu), tak jsem narazil na spousty doporučení a návodů výrobců a plechařských a střešních asociací kam a kolik vrutů umístit podle nejrůznějších podmínek instalace (střecha/fasáda, sklon střechy, síla větru, množství sněhu, umístění plechu na střeše: okraj/pole/hřeben, ...), takže těch 8ks/m2 je jen spíše takový podomácký nástřel typu "většinu času to bude držet", ale kontrolou stavebního dozoru na střeše veřejné budovy by to neprošlo.
Vlnitý plech se šroubuje do těch nízkých částí (zde ta plochá část). Nikdy do vlny.
Při přišroubování "údolí"
Dávají se 4 šrouby na šířku plechu. Jednotlivé řady asi 1 metr od sebe. Nevím, jestli na to existuje nějaká norma.
Viděl jsem to, slyšel jsem to, dočetl jsem se to v poradnách, v instalačních návo/... výrobců i v manuálech profesionálů (Metal Construction Association - Metal Roof Instal/... [kap.14.3.1])