Nejste přihlášen/a.
zdravím
chci se zeptat nesetkal se už někdo z vás s AKU kompresorem? konkretně se koukám na parkside ale nedokážu zjistit zdali mi to nafoukne jedno jízdní kolo a dost nebo více? nebo to zvládne nafoukat/dofoukat i kolo od auta?
dokážete mi porádit? děkuju
Tazatel ale neuvedl, že je to z Lídlu, takže to musí být dobré! A v popisu je psáno, že to dá až 7 BAR, a že jsou to dva různý přístroje - vrtulka na foukání matrací, bazénů atp. a kompresor na duše, kola atd.
To, že je to z Lidlu, ještě neznamená, že to je dobré. Neustále tu čteme nářky, jak někdo na tuhle značku nářadí shání nějaké věci.
Parkside znamená, že je to z Lidlu...
Parkside je hobby, ale se slušnou kvalitou... Lidé shánějí díly i na Bosch, Hilti, Makitu... Tak bych to tak neřešil...
V návodech u těchto malých kompresorků je uvedeno, že se to má foukat na heveru, protože tíha vozu tlačí na pneu a tlak pumpovaný kompresorkem je třeba vyšší než u kola ve vzduchu. Pohledám, vyfotím, přiložím.
je to tak, můžu potvrdit z osobní zkušenosti, že tady ta potvora do autozásuvky nenafoukne kolo osobního automobilu, pokud tento stojí oním kolem na zemi. Nedokáže vyvinout takový tlak, aby překonal tíhu vozidla působící na kolo, musí do vzduchu na hever
@au1 - děkuji za potvrzení - hledat nemám čas... ale možná časem najdu a doplním... Samozřejmě se tím běžně prodejci na webech nechlubí.
O kolik možná jednotek % se zvedne maximální tlak v pneu díky deformaci ,že má smysl zvedat kolo na hever?
Mám už přezuto, ale bylo by zajímavé to změřit.
au1 - nevím o jaké potvoře píšeš, ale komresor, který zmiňuji výše (je ve tvaru pneumatiky), používám několik let a foukám jak auto tak kolo bez problémů. A žádné zvedání na hever, fouká úplně normálně. Ruce ti bohužel půjčit nemůžu.
Tak když o tom přemýšlím a podívám se na nahuštěnou pneu, tak deformace nemá prakticky vliv na vnitřní objem, tedy změna tlaku při zatížení se nekoná.
Tedy např. dofouknutí z 2 barů na 2,5 baru nedojde prakticky ke zvětšení vnitřního objemu, jen se změní dotyková plocha.
Tedy nechápu pořád smysl heveru, aby malý kompresor dokázal dohustit pneu na požadovaný tlak.
Rozdíl je na začátku foukání, kdy na heveru tlak postupně stoupá od nuly, ale pokud auto stojí na kole tak tlak na začátku rychleji stoupne (nadzvedává auto - pneu je zmáčklá = má o něco menší objem). Aneb je tam rozdíl v energii navíc na zvednutí auta o těch pár centimetrů kdy sedí na ráfku - je na nahuštěné pneu. Pokud foukáš na heveru tak auto zvedneš heverem... Na tlak to ale vliv nemá , když odlehčeném kole bude 2 bar a auto spustíš na kolo, tak v něm pořád bude 2 bar. Jen se pneu jinak zdeformuje (styčná plocha pneu/podlaha)
ferax díky, svoje ruce si nech pouze píšu svoje zkušenosti s tímto kompresorem. Po nějakých 5ti minutách se z něj začalo kouřit, pneu nafouknutá tak z 10%. Na heveru se pak vzduh do kola dostal. Bylo to ale nízkoprofilový R17, netuším jestli má tohle nějakej vliv
ještě doplním, že se jedná o tento kompresor: autokelly.cz/...
mám ho pořád, světe div se funguje, ikdyž se z něj zakouřilo jestli máte někdo vyfouklý kolo, můžu vám ho půjčit, aby jste se sami přesvědčili
Pořád je to jen o foukání a moje zkušenost je taková, že stejnou službu mě dělá kompresor značně levnější. A to už řadu let. A nejsem snob, který se bude jen chlubit jak drahý má kompresor. Ale nejde tu o mě, záleží na tazateli.
díky za odkazy a odpovědi. Po přečtěčtení si myslím, že mě jako laikovi je jedno jestli mám kolo na heveru nebo na zemi, pro mě pohodlnější je kolo dohustit na zemi. ale je otázka, jestli je rozdíl mezi aku parkside (odkaz v prním příspěvku) nebo jakýmkoliv jiným foukadlem 12V (nebo np i tímto)? jelikož ale mohu mít ten parkside, proto je otázka spíše na něho
děkuju
tak ten parkside má 100PSI a 7bar
tento obojživelník ma 250PSI a píše 2MPa = to je 20bar?
jiný obojživelník má 10bar ale o PSI nepíše, lze to nějak vyčíst z něčeho?
takže podle Vás kdo z těchto 3 je nejlepší? Já nebudu foukat kolo uplně od nuly, jen na takové dofoukání během sezóny, nebo jak mi klesne tlak a pak cyklo kola. Který by jste mi doporučili? Nechci jen na 12V ani jen na 230V, proto volím obojživelníka
děkuju
Můžeš vybírat mezi "obojživelníky". Ten Verk fouká 20 bar, což je 19,74 atm. a cena 699 Kč. Ten zelený kompresor fouká 10 bar, což je 9,87 atm. a cena je 999 Kč. Pro domácí použití, podle tlaku (auto, kolo, nebo míč), bohatě stačí ten zelený. Jde jen o to, kolik peněz hodláš vydat. U obou je výhoda, že můžeš použít 230V ze sítě, nebo 12V v autě.
PSI tě nemusí zajímat, je to jen přepočet na anglosaskou tlakovou míru. U nás používáme nejběžnější bary, nebo atmosféry, někdy megapascaly, či kilopascaly.
10 bar je 9,81 atm. PSI jsou libry na čtvereční palec, to zajímá spíš angličany...
Tyhle kolovrátky foukají zoufale pomalu, ty první dva výtlak radši ani neuvádí, třetí 20L/min což je hodně málo (z výběru ale vypadá celkově nejlíp) - Lidl slabý, dobrý asi jen na matračku u vody, jako kompresor to bude bída.., ten druhý laciný šunt už jen podle koncovky. Aku sice bez kabelu, ale starost o další baterku..
Na kolo je dobrá ruční dílenská pumpa s kvalitní koncovkou,
Na auto aspoň ten "kufr"s výtlakem kolem 150 L/min (Lidlovka přp. to samé pod jiným názvem) lidl-shop.cz/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.