Nejste přihlášen/a.
Těžko - zboží jste si při převzetí nezkontroloval, důkaz o tom, že ho před předáním neprohlédl prodejce taky nemáte - je to tvrzení proti tvrzení.
Co mají v obchodních podmínkách o reklamaci?
A proto většinu zásilek, hlavně když něco není stoprocentní, otvírám ihned po dodání/zaplacení před doručitelem. Pak mám svědka. Ostatní zásilky většinou při otevírání fotím nebo natáčím, abych měl domumentovaný stav zásilky.
Bohužel v uvedeném případě asi uznání reklamace nedosáhnete, protože vám chybí svěděk nebo jakýkoli důkazní materiál.
Zéleží na předchozí dohodě nebo u oficiálního prodejce na obchodních podmínkách. V každém případě můžete mít s vrácením zálohy problémy.
Objednávka online je rovněž platná, není nutný vlastnoruční podpis perem či vlastní krví. Máte to převzetí zálohy alespoň potvrzené? A když není v OP nic o zálohách. je tam alespoň odstavec o rušení objednávek?
Pokud byly ty objednávky provedené online přes internet tak pokud se nepletu tak u objednávek přes internet je snad 14 denní možnost vrácení zboží a to i bez udání důvodů vráceni. Až ta objednávka bude k vyzvednutí tak by jsi ji ani nemusel přebírat a tomu prodejci říct, že ji chceš hned vrátit a on by ti peníze také měl vrátit. Jinak by jsi mohl tomu obchodníkovi sdělit, že o ty objednávky už nemáš zájem a pokusit se s ním nějak dohodnout na zrušení objednávky a vrácení peněz.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, musí mu prodejce vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání zboží (typicky poštovné), které od něho na základě smlouvy obdržel. Nejzazší lhůta je 14 dnů po odstoupení. Zákon dokonce určuje způsob vracení. Prodejce se souhlasem spotřebitele může vrátit peníze jinak, ale nesmí tím spotřebiteli vzniknout další náklady, nebo stejným způsobem, jakým je od něho získal.
Prodejce však nemusí vracet spotřebiteli jím zaplacené náklady na dodání zboží od prodejce ke spotřebiteli ve výši, která převyšuje nejlevnější nabízený způsob dodání. Myslí se tím z nabídky toho konkrétního prodejce a nelze to zaměňovat s možností osobního odběru, která není dodáním v pravém slova smyslu. Náklady s vracením zboží zpět prodejci při odstoupení nese vždy spotřebitel, ledaže by jej o tom prodejce neinformoval.
Další informace
Prodejce může pozdržet vrácení peněz do doby, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že jej prodejci odeslal. Pokud se tak však stalo, pak nedodržením lhůty pro vrácení peněz se ocitá prodejce v prodlení.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.