Nejste přihlášen/a.
Tavná pistole může být za 200,- ze stavebnin. Patrony jsou různého druhu a hlavní je ten materiál, co chcete lepit. Hračka z čínského plastu vám slepit nepůjde nebo prdne při první příležitosti, plast hrubý oproti hladkému se chová jinak, na spoj pak můžou působit určité vnější vlivy... počasí, namáhání věci...
Univerzál se 100% účinkem není.
Hodně záleží na povrchu, který hodláte lepit, ale tak či tak je tavné lepení spíše vhodné pro nenáročné spoje - např dekorace a pod
Průmyslově sw to používá třeba na fixaci korpusů u folding systému, ale jen jako okamžitý fixátor do doby, než vytvrdne disperzní lepidlo, které pak funguje jako trvalý spoj.
Prostě řečeno - pokud to má skutečně držet, tak bych to nelepil tavnou pistolí
Zdravím,
pokud to máte na nějaké kutilské použití, tak na to klidně zapomeňte (viz. popisy ostatních rádců) - hobby pistole s dodávanými lepidly tohle opravdu neumí. Naivně sem si kdysi, když se to objevilo na trhu, myslel, jaká to bude opravářský zázrak (začínal jsem takovou tou malou pistolí za cca 100,-Kč) - to je fakt tak na ty drobné dekorace. Pak jsem měl půjčenou už kdysi ještě za socialismu u nás prodávanou pistoli Tafix na takové velké žluté plastové patrony - zkoušel jsem s tím lepit elektrolišty na strop místo vrtání. Byl to boj, než sem přišel jak na to (lepidlo bylo studené vždycky dřív, než sem to stačil přitisknout na strop), ale nakonec se to povedlo. Dnes na to používám jiné (lepící) řešení.
Pak jsem se dostal v bývalé práci na pracoviště, kde se v rámci technologie používalo tavné lepení. Spoje držely velmi dobře, takřka neoddělitelně (speciální látky, dlouhé spoje - cca 1m). Když se mi (opět) rozlepily pracovní pantofle (už Xkrát předtím lepené Chemoprenem), zkusil jsem použít to tavné lepení. Spoj takto slepený přežil bez dalších oprav pantofle. Následovaly příležitostné pokusy s lepením všeho možného, včetně příčně prasklých plastových podrážek bot. Vše drželo jako kdyby to nikdy předtím prasklé nebylo. Pointa je v profi řešení - pistole s nadržkou na granule, kde se lepící plast trvale ohřívá, vytlačování z pistole obsluhované tlakovým vzduchem přes spoušt, lepidlo dodávané v sudech (granule) s poměrně dlouhou otevřenou dobou (odhaduji cca 1min.), větší teplota nanášeného lepidla (když se nanášeného lepidla člově nechtě dotknul, bylo to jako když si kápnete na prst rozpálený olej).
Pokud tedy hledáte tavné lepení na profi práci, hledejte profi řešení, na kutilskou práci byste ho ale asi nezaplatil (pokud si pamatuju, při zavádění té technologie se zkoušela různá tavná lepidla než se našlo to vyhovující).
Díky! Oč mě přesně jde? Zakoupil jsem sadu Pops a Dent na opravu promáčklé karosérie, kde součástí sady je právě tavná pistole a 1 lepící tyčinka. Pokud se podíváte na Youtube, je zde moře videí, kde lidé zveřejňují svá díla s touto sadou. Při správném postupu lepidlo drží jak čert vytahovací šroub se odlepí většinou při velké námaze. Já v balení ale neměl žádnou tyčinku, někdo ji ve skladu e-shopu asi z krabice vybral. Prodejce mě po upozornění tyčinku poslal. A tady právě nevím,jestli mi poslal tu správnou, anebo vybral nějakou kterou měl po ruce. Když totiž vytahovací šroub dle návodu přilepím,vyčkám 5 minut (dle návodu) jen do něj cvrnknu, odlepí se. Zkoušel jsem 3x, ale se stejným výsledkem. Proto mě hned napadlo,jestli je to správná tyčinka a neměla tam být silnější.
než "silnější tyčinka" bych spíše viděl povrch plechu - jestli máte nalakované auto, navíc nějakými nano přípravky, chrání to karoserii i před přilepením...
Já viděl, že se tahaly ďolíky po kroupách tak, že se bold drát svářečkou - vytáhl se, uřízl a zabrousil - a to byla teda piplačka. Osobně zásadně neřeším kosmetické vady na voze - stejně vás zítra někdo naštve košem u hypermarketu.
No a není náhodou problém v tom, že to lepíte na studenou kastli? Co jsem viděl dělat tento postup, tak to postižené místo před akcí důkladně prohřívali.
Nene, u tohoto typu opravy se nic neprohřívá, viz
Co se týče závažnosti poškození, tak bych se na to rovněž vybodnul. Promáčklina je na dveřích asi 2 cm velká a cca 2mm do hloubky. Jenže auto není moje, je na operák od Škofinu a ty chtěj opravit téměř vše. Jen mírné škrábance do velikosti 10cm tolerují. V dubnu t.r. mi nějaký dobrák na druhé straně promáčkl bočnici o velikosti cca 5 cm a hloubky cca 5 mm a zrovna to bylo v tom lemu. Takže do autoriz. servisu Škody, kde mi sdělili, že je nutné díl vyměnit. Bylo to přes pojištovnu, takže já zaplatil 5tis. Nyní to není tak závažné, je to na rovném místě, tak jsem si řekl, že bych to mohl zkusit sám. Auto nebylo nikdy leštěno, ani žádné nano.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.