Nejste přihlášen/a.
dal jsem poptávku na vchod. dveře o rozm.1030x1900 mm.Cenovou nabídku jsem obdržel a následně potvrdil, stím ,že přijede technik,který otvor přeměří a sepíše se smlouva. technik otvor přeměřil za mé přítomnosti , ale pro mě z nepochopitelných důvdu zapsal rozměry 920x1900 ,které jsem spečetil svým podpisem. pár dní nato potvrdil smlouvu a zaplatil zálohu se špatným rozměrem . nastal den montáže a přišlo se na chybu . stavební firma se odvolává na můj podpis a já na pána , který otvor měřil . návrh firmy zní , že si zadám novou zakázku . zaplatím nové dveře stím , že skrátí termín dodání na co nejkratší termín. a dveře o špatném rozměru po mém plném zaplacení nabídnou do prodeje . po prodeji dveří i vrácení peněz .
DĚKUJI ZA RYCHLOU ODPOVĚDˇ.
Ahoj všichni co se snažíte poradit.
Po přečtení zadání a vašich odpovědí poradím teď já.V mé praxi se vyskytlo už mnoho takových akcí,kdy oknařská firma něco špatně změřila a svedla to na zákazníka.Zkouší se jen vyhnout tomu,aby ty dveře nemuseli vyrobit znovu.Vy jako zákazník ani netušíte při podpisu návrhu,co tam je za rozměry.SVÝM PODPISEM STVRZUJI SPRÁVNOST OBJEDNÁVKY.Ale firma je povinna vám namontovat v ýrobek plně funkční.Takže od smlovy v žádném případě neodstupujte a chtějte po firmě dveře správných rozměrů.Jinak vám každý nezávislý soudní znalec vaši stížnost zhodnotí ve váš prospěch a při soudní rozepři vám dají za pravdu a firma uhradí i náklady s tím spojené.Pokud firma nechce uvést vše do pořádku, pohrozte jim soudem.Ve většině případů to pomáhá.
Zodpovědnost v tomto směru leží vždy na firmě. Vy byste měli plnou zodpovědnost za rozměr, kdyby to neměřil technik, ale vy. Vy můžete akorát udělat následující postup. Sdělíte firmě, že jste zaplatili zálohu za nějaký výrobek a službu namontování. Pak tedy at dodají dveře tak aby pasovali do tohoto otvoru, který byl zaměřován a špatně vyrobený kus vás jako zákaznika nezajímá a at si jej prodají sami. Pokud s tímto nesouhlasí pak zadejte zakázku jiné solidnější firmě. A ustupte od smlouvy s původní firmou pro nedodržení obchodních podmínek. Následky budou takové, že vše dojde k soudu a na své peníze budete čekat opravdu hodně dlouho. Úspěch popsaného procesu závisí na tom co vše jste to vlastně podepsali při tom zaměřování.
Fakt je ten že pro solidní firmu by neměl být problém vyrobit jiný kus...
PS: Pod cokoliv se podepíšeme, to zaplatíme. (vlastní zkušenost)
Smlouva je smlouva! Pokud chcete Audi a sám vlastnoručně podepíšete, že Vám mohou dodat Ford, tvrdíte pane Jiří, že je chyba v dodavateli . .. to nikoli, je chyba též ve Vás, a to taková, že jste podepsal něco, co jste si řádně nepřečetl. Samosebou 99% je chyba dodavatele. O tom není sporu. A tímto jej nechci ani hájit..
Miromiro, s tím pořirovnáním k autům není asi to nejlepší, ale rozumím. Nicméně všichni se ve svých reakcích shodujeme v tom, že nevím, co vlastně tazatel podepsal. Dokážu si představit situaci, kdy zaměřuju nějaké parametry u zákazníka, který vůbec nemá tušení o tom jaké rozměry je potřeba udat a znát a jak se s těmito naměřenými hodnotami dál pracuje... Chyba dodavatele je minimálně v tom, že nevysvětlil přesně co bude jak vypadat a to samé nevyzískal od klienta... Kdo pracuje s lidmi, je s nima v kontaktu, musí předpokládat, že většina klientů prostě neví vůbec nic o tom co si objednává. Osobně s klienty jednám jako s malými dětmi, kterým je potřeba všechno vysvětlit polopaticky a tím nechci říct, že jsou naši klienti hloupí, ale že prostě je potřeba si všechno řádně vysvětlit a nehledat alibistická opatření. Třeba já vůbec nevím vůbec nic o tom jak se šije oblek. Ale když si jej půjdu nechat ušít k profíkovi tak předpokládám, že když si mě změří tak mi šije na tělo tak jak mi narostlo a nebude předpokládat, že musím hubnout (asi bych trošku měl) nebo přibrat. I kdyby mi pak dal podepsat cokoliv že třeba mi ušije velikost 38 i když mám 52 budu trvat na tom, že chci oblek takový aby mi sednul jak prdel na hrnec... Proč asi má klient stavební otvor takový jaký má? Jen proto, aby pak mohl dodatečně s plezíru si jej dozdít,až dají nové dveře? To je prostě všechno špatně...
Ale máte pravdu pane Miromiro, že každý kdo je svéprávný musí předpokládat co se může stát. A je smutné, že i v dnešní době kdy by se předpokládalo, že bude kladen důraz na vysokou kulturu prodeje a spokojenost zákazníka, se vyskytují takové excesy prodejců.
Na druhou stranu mám zkušenost i z jiným druhem zákazníků, kteří hodlají vycucnout z odběratelsko dodavatelských smluvních vztahů maximum a neváhají jít i přes hranici etiky.
Zde dle mého skromného názoru není definována přesně OTÁZKA!? Pokud jste podepsal rozměr 920 X 1900 je to opravdu na pováženou. Kdybych tam viděl 900 x 1970 nebo 1000 x 1970 , ale tohle? Pravděpodobně jste uvedl světlé rozměry 920mm, bežně jsou vchodové dveře 900mm, takže i s výrobkem 920 se lze smířit. Dokonce i vozík hendicapovaného člověka by tím mohl uvažuju projet. Opravdu je nezbytné tec´h 1030? Asi sem neporadil, ale opakuji, nenalezl jsem přesně otázku. Navíc Vám po sepsání smlouvy snad dali kopii s uvedenými špatnými rozměry do výroby. Měl jste si tu smlouvu stvrzenou svým podpisem v klidu večer ještě jednou přečíst, a druhý den tam zavolat ,a myslim, že by to šlo v pohodě opravit. Pokud uběhla nějaké doba, je to pech, a co se s tím dá dělat více nevím. Mi.
Těžko radit, to je jedna chyba za druhou, navíc takovýhle atypický rozměr se bude těžko někomu prodávat .
Děkuji za odpověd´. měl bych ještě jeden dotaz , zda mi můžete poslat kontakty , kde bych mohl tyto dveře nabídnout .
DĚKUJI MOC.
Je to blbí ale my jako firma to tak berem, že to zákazník potvrdí svým podpisem - to je teoreticky. ale když něco kluci špatně změřili tak jsme to vždy na své nákldy vyrobili nové - to jbylo u nás ve frimě v praxi. Ale teď nevím jak to probíhá, protože jsem na MD. Tak hodně štěstí,
Zkuste si přečíst smlouvu a ještě se jich jednou zeptat - měřil to technik a vy jste ho nehlídala a technika je to zpdpovědnost od toho tam přece byl aby to zkontroloval?
Zdravím všechny, plastová okna zaměřuji již něco málo přes 5 let. Za tu dobu člověk nasbírá mnoho zkušeností, jak s rozměry, tak jednání se zákazníky. Já osobně každému všechno vysvětluji polopaticky, protože zákazník je laik a je potřeba mu vše vysvětlit. Zaměřovací protokoly si nechávám zákazníkem podepisovat, ale jen proto, aby byla splněna jakási povinnost dokladování, ale nikdy bych, v případě špatného zaměření nesvedl zodpovědnost na zákazníka...jen abych se vyhnul případnému placení, za špatně vyrobená okna nebo jinou barvu parapetů, žaluzii. Jako firma bychom si nedovolili udělat špatné jméno kvůli jedné zakázce. Proto se snažíme vyřešit vše ke spokojenosti zákazníka, který o nás pak předá reference dál. A upřímně, osobně si myslím a dáte mi jistě za pravdu, že reference od spokojených sousedů le lepší než bilboard u cesty. Je zde ale také durhá strana. V případě, že zaměřuji jedny dveře, tak u nich strávím většinou klidně i půl hodiny. Měl jsem náhodou také takový případ se zákazníkem, kdy jsme se domluvili, že dveře rozšíří a přisekne otvor, aby byla zachována světlost otvoru (plastová zárubeň je šiřší). Na zaměřovací protokol jsem velkými písmeny napsal, že rozměry výrobku si zákazník sám určil a že za špatné rozměy neneseme odpovědnost. Samozřejmě že při montáži vše zákazník zapřel, že nic sekat nebude a montážníci strávili celý den pracným vyřezáváním otvoru, které nikdo nezaplatil...tím chci říct, že pokud se se zákazníkem dohodnete na rozměru a výše uvědenou větu si necháte podepsat, tak se opravdu nelze na nic odvolávat. Není to přece napsáno někde malinkatým písmem v roho papíru. Takže je podle mě rozdíl v tom, jestli máme jen podepsaný zaměřovací protokol nebo máte předávací protokol s ručně napsaným nápisem, že si zákazník rozměry sám určil a pod tím jeho vlastnoruční podpis...?
Dobrý den,dne 28. října nám firma přijela montovat objednaná okna, žaluzie a parapety. Ihned při ustavení prvního rámu jsem byla šokovaná až 3cm mezerou z každé strany okna. Protože byl říjen, zima za dveřmi, vyndané staré rámy a okna ze tří místností, tak aby mohli montovat nová a vážně nemocného manžela, neměla jsem sílu a nechala je montovat dále. Jedno okno ze tří vedle sebe v řadě, tj. na jedné zdi jsme nechali předělat, nebot bylo více zapuštěné. U měření jsem byla já a odpovídala jsem na otázky pracovníka firmy. Hovořilo se o venkovním zateplování, tj. že budeme zateplovat. Zeptal se tedy jaká síla bude ze strany venkovní špalety. Protože zde nebyl zrovna pracovník, který bude zateplovat, ale věděla jsem že říklal o 1centimetrovém polystyrenu (zateplovacím). Na sílu materiálu, který bude na zdech fasády se neptal. Až vlastně při montáži jsem teprve uviděla, že parapety má naměřené dle rozměru těch původních, které byly zazděny cca 2-3 cm ve zdi (špaletě). Když jsem viděla ty velké mezery, kterými jsme koukali ven skrz na skrz, přítomný zedník byl z toho také v šoku. Nakonec nám tedy nezbylo, tak jak jsem píši výše, že je usadili a ze stran je museli silně zapěnit. Firma chtěla pokračovat tím, že by nasadili parapety do takto ustavených oken a že by prý parapety usadili tak, že správně mají být na koncích zazděné ve zdi (tak jak jsme to měli původně), a že se to tak dělá. S tím však nesouhlasila stavební firma, která nám zde dělá stavební práce. Nejdříve se musí dozdít venkovní špalety (dozdít, oštukovat) a až poté je možné montovat parapety. Proto jsme se dohodli na pozdějším termínu dodělání zakázky, tj. montáž parapetů a žaluzií. Do zápisu při předání jsem uvedla, že nesouhlasím se zaměřením a výsledkem díla a že z důvodu dozdívání vnitřních špalet mi vznikly vícenáklady, které požaduji na dodavateli oken. Dodavatel oken však tvrdí, že při měření se postupuje tak, že se musí řídit venkovní fasádou, že jsme špalety neměli osekat. Na moje tvrzení, že se mi nezeptal na sílu zateplení, vůbec mi neřekli, že i když např. vnitřní rozměr původního okna byl 2160 mm, že vyrobí okno šíře 2100. Pokud by mi to bývali řekli, samozřejmě bych s tím nesouhlasila a chtěla co nejvíce dodržet vnitřní rozměr. Tedy tak aby zde byly minimální mezery pro potřeby montáže a utěsnění. Pokud mi tvrdí, že se musí při výrobě držet jen venkovními rozměry fasády špalet, jak mi tvrdí nyní, tak tomu nemohu věřit. Šlo o výměnu oken za stará a ne o novostavbu. Fasáda je stará, ještě břizolitová a věděli o zateplení. Zaměřovací protokol nemám, kopii mi nedali. Proto, abych si co nejméně zjednodušili výměnu oken, lépe a jednodušeji vyndali původní rámy a okna, osekali jsme venkovní špalety abychom tedy okna se vyndávala venkem s tím, že jsme se domnívali, že okna dají také venkem a ušetří nás prácí vevnitř, protože fasáda a zateplení je plánované a domluvené na jaře 2010. Když jsme se tedy ohradila nejen do zápisu, ale i emailem na firmu s odvoláním na fotodokumentaci, kterou jsem si udělala (Ještě že tak), jsem ten, který jim prý nejdříve tvrdil, že se venkovní fasádou hýbat nebude, pak zase, že musí dodržet venkovní špalety a že je tedy vina na straně naší, tedy mé. Manžel do všeho nemá sílu zasahovat. Řekla jsem, že trvám na svém, tedy co jsem napsala, žezaměření bylo špatné a výsledek pak také a že chci slevu na vícepráce, které jsme s tím měli. Nehledě na snížení světlosti oken a tak.Zdejší stránky jsem objevila dnes, při hledání rady co mám v tomto případě dělat. Za okna jsme zaplatili dopředu cca 83% z celkové ceny.
Přikládám obrázky dokumentující naši situaci. Děkuji předem za rady. Nemyslím si že bych pochybila já, ale ráda bych slyšela názory dalších. Pokud bude chyba na straně mé, budu se muset podřídit. Dnes však bych si nechala čas na rozmyšlení co a jak dál dělat.
Děkuji všem Marta
Dobrý den, dle rozměrů soudím, že původní okna byla kastlová. Ty jsou ve většině případů zevnitř větší cca o 10 až 15cm.. Okna se zaměřují vždy podle venkovní špalety. V případě, že se zákazník domluví na zateplení, tak okna nezapouštím ani za špatelu a to z toho důvodu, aby po zateplení nebyl příliš schovaný rám okna. Soudím, že jste technikovi při zaměřování neřekli, že okna chcete naměřil dle vnitřní špalety a že jste vybourali otvor ven, s tím firma nemohla počítat, pokud jste se na tom vysloveně nedomluvili. U kastlíkových oken je potřeba vždy počítat s dohozením vnitřní špalety po výměně za nová okna. Případně dolepením polystyrenu. Když to řeknu stručně, dle mého názoru jste se měli s technikem vyloženě na tomto domluvit, že špaletu vybouráte směrem ven a že montovat se bude také zvenku, což je ojedinělý případ. Já osobně každému zákazníkovi říkám, kolik zapustíme, proč, co, jak,...a že bude potřeba dohodit cca 10cm vnitřní špalety, případně udělat vnitřní špaletu otevřenou. Můj názor je takový, že chyba je opravdu jen na Vaší straně.
Vy měříte okna zřejmě dle PŘÍRUČKY ZAMĚŘOVAČE.Nevíte náhodou,kde ji sehnat?Jeden takový země-měřič jako vy,se mi snažil vsugerovat stejně doje...baná okna,že jsou zaměřena dle této blbiny.Zřejmě jste nikdy okna nemontoval.To by jste pak při měření pomáhal klukům,co montují.To totiž není lehká práce.A když mu nějaký blb v kravatě změří okna tak že v otvorech po kastláčích musí sekat majzlem a když má tak kangem,zab...l bych ho.Nebo v novostavbě sekat porotherm?I takoví tro...tli jsou mezi váma.Kde jsi viděl 10,cm malty ve špaletě?A otevřenou špaletu si udělej doma ty chytráku.To vymysleli taky majstri OD OKEN.Já bych ti to dal k úhradě...
Příručku byste potřeboval VY, ale SLUŠNÉHO CHOVÁNÍ! Zřejmě jste nepochopil, co jsem v příspěvku psal. Chtěl bych vidět Vás, jak si doma změříte okna podle vnitřní špalety a pak si otvor vybouráte směrem ven. Nechodím v kravatě a okna jsem montoval cca 2 roky. A když kluci montují zakázku, kterou jsem měřil, tak se snimi domluvím a na zakázku se v době montáže, je-li to časově možné, přijedu podívat. Takže vím, o čem mluvím! Rozhodně nejsem ten, co dostal návod a řídil se nějakou příručkou. Je to všechno o zkušenostech. A otevřená špaleta, jestli jste ten výraz správně pochopil, se dělá v 90% případů kastlových oken. Nevím taky, proč tady mluvíte o nějakém sekání v novostavbě, o tom jsem přece nemluvil. Zřejmě jste se minul tématem debaty. Když zkazím zakázku, tak za to samozřejmě nesu zodpovědnost. Vy jste spíše z oboru těch, co příjdou k hotové věci a dělají chytrého, jak to mělo být, jak to ta firma zkazila...?
A jak se to tomu zákazníkovi povede?Pokud měřím okna na přání zákazníka,tak mu dám předem rozměry stavebních otvorů,aby mi tam pak okna vlezly.Stávají se ale kdejaké záhady i ze strany zákazníka. To je pak moc těžká spolupráce.Docela souhlasím.Někteří technici ale o měření nemají ani páru.To musíte zase souhlasit se mnou...
Okna nebyla špaletová, byla klasická dřevěná (šroubovací) viz foto. Technik jen měřil, napsal si rozměr a nemluvil nic o tom, že se bude muset dozdít vnitřní špaleta. Nic z toho co píšete, že by mi předem řekl kolik se zapustí, proč co a jak bude třeba dohodit, jak to máme udělat než přijedou na montáž, tedy co chtějí udělat. Jen jsem řekla, že budeme zateplovat.
Dobrý večer.(aspoň teď je)
to,co popisujete i s fotem,je doslova drzost těch oknařů.Určitě bych jim doplatil fakturu až po zednickém zapravení na jejich vlastní náklady,a nebo je hnal k soudu.Já jsem v oboru asi šest let,ale toto jsem ještě nepotkal.Může se stát chyba a po rozumné domluvě se dá ze strany objednatele i tolerovat.To je opravdu originál.
doplněno 07.11.09 21:40:Tahle odpověď patří martanovi.
Pro paní Martu.
Dobrý den, přečetl jsem si všechny příspěvky od různých odborníků i "odborníků". Pracuji v tomhle oboru už 15 let a zaměřování je denní praxe. Je fakt, že každý jsme jenom člověk a někdy ten centimětřík "ulítne". Bohužel - a kdo ví ještě kolik reakcí tímto způsobím - opravdu firma dodala správná okna. Pokud jsem správně porozuměl Vaší stížnosti, tak jste po technikovi nechtěli zadnické zapravení a technik po Vás rovnéž zase nepožadoval žádnou úpravu stavebního otvoru ve smyslu odsekání venkovní špalety. Respektoval Vaši informaci o 1 cm zateplení. Protože jste zapravení oboustranné nepožadovali, mohlo se stát, že opravdu neúmyslně pozapoměl Vás upozornit na vznik rozdílu mezi novým oknem a stávajícím ostěním uvnitř pokojů. Ale Vašemu požadavku aby okno bylo vidět (tedy rám okna) i po zateplení nejde jinak vyhovět za podmínky, že venkovní ostění zůstane v původním stavu. Je pravda, že mohl po obvodu přidat tenký rozšiřovací profil, ale to by znamenalo nárust ceny. Zda k tomuto návrhu došlo, to víte jenom Vy a firma. Jedinou chybu firmy vidím v tom, že dodali venkovní parapety. Když nemám 100% jistotu výslední síly venkovního zateplení na zdi včetně konečné povrchové úpravy, venkovní parapet dodám až po dohotovení fasády. Tot vše.
Dobrý den, děkuji Vám za odpověď. Jak jsem dříve popisovala technik při zaměření hovořil se mnou. Nezeptal se mne prakticky na nic. Měřil, zapsal. O zateplení jsem se zmínila já, tj. když zde předtím byla ještě jiná oknařská firma a tak jsem se ptala stavební firmy, která říkala, že na venkovní špaletu tak 1 cm zatepl.polystyren, To jsem také tedy řekla i tomuto technikovi, který se ale dál na nic neptal, tj. např. se nezeptal na sílu zateplení celé fasády. Stavební firma mi říká, že se oknaři měli řídit vnitřním rozměrem, nebot zateplení je věc jiná a ta se bude řešit na jaře. tj. věděli o zateplení a také jsem telefonicky jim sdělila, že osekáme venkovní špalety kvůli tomu, že je dají nová okna venkem a já to budu mít v bytě jednodušší, tedy kdyby bývali trefili více vnitřní rozměr okna. Mohla bych klidně i zveřejnit zaměřovací protokol, ve kterém není ani zmínka o nějakém 1 cm zateplení venk.špalet, je zde jen šíře,výška a nic více. Proto si stále myslím, že jsem měla být dopředu informovaná o tom, že zaměřili o 4 cm méně venkem než je vevnitř a od toho dále odečetli 2 cm na venk.zateplení (v protokolu je 2112 , vyrobeno 2110 a vnitřní rozměr byl 2116), tj. že mi tato mezera vznikne. V protokolu vůbec není uvedena vnitřní šíře těch 2116 mm. Když jsem psala o parepetech, jednalo se o vnitřní parapety, které chtěli montovat ihned s usazením oken, kdy je měli vyrobené dle původních tj. 2116. Chtěli mi je tedy namontovat tak, že se dozdí vnitřní špalety až pak a měla bych je tím pádem zazděné ve zdi ze stran. Dle stavební firmy se to již tak nedělá hodně dlouho a že se nyní vnitřní parapety montují až úplně nakonec. Zkusím přidat takovou koláž z fotek. Ve Vaší odpovědi píšete o Vašich dlouholetých zkušenostech. Myslím si, že se mnou mohl technik hovořit více a více vše popsat a zdůraznit. Na telefon o tom, že osekáme nic neřekli, že nesmíme. Mohl byste mi prosím napsat na toto svůj názor? Přece jednají se zákazníkem, který s postupem zkušenosti mít nemusí a třeba ani nemůže a asi výměnu nebude jen tak opakovat. Tj. tyto skutečnosti a zkušenosti s oknaři spíše může jen dále předávat, což může být antireklamou pro dodavatele oken. I to by mohlo být pro ně důležité. Hodně mne mrzí, že se mnou jako ženskou zametávají a teď jen říkají, že vše je dle nich správně a že nepochybili a že si za to můžu sama. Opravdu je mi to líto a obřečela jsem si to, nebot jak jsem psala, jsem na to tady sama. Marta
Milá paní Marto, celá událost je opravdu velmi politováníhodná. Nejvíc pravděpodobné se mi jeví to, že jste natrefila na firmu, která neví nic o odbornosti a jednání se zákazníkem, možná ten zaměřovací technik byl vybrán na základě vzhledu nebo známostí s majitelem firmy, bez ohledu na to, jaké má komunikační vlastnosti. Ono to opravdu chce veliký cit hovořit se zákazníkem, protože to, co je pro někoho samozřejmé (protože je z branže a rozumí tomu) jiný nemusí pochopit. Proto opakované otázky typu "rozumíte tomu?" jsou maximálně na místě. I když jsem se setkal se zákazníkem, který mě napomenul, že není žádný blbec, aby takové jednoduché věci nerozuměl. Ale hlavně bych chtěl apelovat na všechny, kteří nechtějí dopadnout podobně: nereflektujte na firmy, které jsou velmi levné, mají astronomické slevy. Víte, ono v životě je vždy něco za něco. A co se týče Vašeho případu, asi se budete muset smířit se stavem, jaký je, protože firmy mají na svoji obranu mnohem víc prostředků, než byste si Vy mohla dovolit. A hlavně do budoucna: pozeptat se předem (každá firma by Vám měla dát svoje referenční akce) jejich zákazníků, jak byly spokojeni. Snad to nebude netaktní, když bych se zeptal, ze které oblasti republiky jste. Zdravím, Jozef
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši odpověď. Možná by bylo zajímavé a i ráda bych Vám (ale soukromě) napsala adresu firmy. Není to žádná malá firma (aspoň si myslím) a jak píšete, těžko se bráním. Když jsem napsala do protokolu o předání své a pak jim poslala i fotky, přijeli na mne dva. Výsledek jednání byl ten, že si za to mohu sama atd. a že oni jednali správně. Ukončila jsem to tím, že si trvám na tom, co je v zápise. Nabídli mi pak telefonicky sítku, jenže ty jsem si bláhová objednala s okny. Takže od té doby nereagují, dostala jsem jen od nich vyúčtování zálohy (platila jsem předem 85% ceny) a chtějí doplatek. Nevím zda napsat písemně své vyjádření, což jsem jim řekla že udělám. Už jsem z toho unavená. Snažíme se tak trochu si náš dům dodělat, léta jsme se k tomu nedostali. Manžel je velice vážně nemocný a nemá sílu na peripetie okolo oprav. Takže jsem více méně musela převzít aktivity já, protože jinak to prostě nešlo. Jinak jsme z Pardubického kraje, okr. Svitavy. Děkuji Vám, Marta
Dobrý den,
podobný problém jsem řešil ca před 2 roky. S firmou Uniwin jsem uzavřel smlouvu jejímž předmětem byla výměna oken v rodinném domu. Všechna okna (celá zakázka) byla zhotovitelem chybně zaměřena a následně dodána o 3 cm menší než byl v době zaměření a vlastní montáže stavební otvor. Zaměření si provedl technik Uniwinu, který si také celou zakázku zaměřil, zakreslil a sám zapsal.
Výsledkem reklamace bylo: návrh na řešení reklamace slevou na zakázce, nebot vada věci zhotovené na zakázku je svou povahou vadou neodstranitelnou a přestože zmenšením velikosti došlo i ke snížení průchodu světla do místností, není vadou bránící řádnému užívání.
Mimo shora uvedené ještě poukazuji že firma se dopustila i klamavého jednání, tím, že v cenové nabídce uvádí termín dodání 4-6 týdnů avšak ve smlouvě 6-8 týdnů.
Podle mého názoru je chyba na straně firmy. Vy jakožto zákazník jste laik, tak že pokud vám technik něco špatně zaměří a vy to podepíšete, podle mě svým podpisem nestvrzujete správnost / kvalitu / zaměření, ale pouze to, že k zaměření došlo.
Možná by bylo dobré dát smlouvu k přečtení právníkovy . Ale myslím, že právo je na vaší straně.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.