Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Bojler - zaruka - elektricka montaz

Od: simonaz odpovědí: 14 změna:

Krasny den, potrebuji poradit s nasledujicim problemem
19.4.2016 nam byl instalovan novy bojler (stary tekl). Instalater nam zapojil i elektrinu, nicmene upozornoval na to, ze do elektriny by to mel zapojit elektrikar, aby mohl dat razitko do papiru od bojleru. Ovsem v te dobe, kdy jsme uz delsi dobu byli bez teple vody, jsem opravdu nemela silu na to jeste shanet elektrikare a cekat na zapojeni, takze jsme to provedli takto.
Dnes odpoledne zacala z bojleru proudem tect voda. zastavili jsme privod vody a volali instalatera. po zkontrolovani vsech privodu a tesneni dosel k zaveru, ze bojler zrejme prasknul a je tedy potreba uplatnit zaruku.
No a ted k problemu. na zarucnim listu jsou tri kolonky pro razitka a datum: Prodejce - adresa, datum (tam je instalater), Instalaterska montaz (adresa, datum) - instalater, a pak Odborna elektricka montaz (kde momentalne neni nic).
Je mozne uplatnovat zarucni opravu bez toho posledniho razitka? nebo je potreba pozvat elektrikare a nechat to zkontrolovat respektive znovu zapojit a pak teprve resit opravu praskleho bojleru?
je tu nekdo se zkusenostmi? dekuji

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ac8xim5z

2x

Žádný zákon či předpis nestanovuje, že si bojler nemůžež zapojit sám.

Proto ani prodávající nemůže pro uznání "záruky" požadovat odbornou montáž.

Odpovědnost za vadné plnění platí i kdyby si do podmínek napsal cokoliv.

Pouze v případě, že by vada vznikla špatnou montáží, tak reklamaci neuzná. Např. nezapojený přetlakový ventil atd...


doplněno 25.10.16 21:59:

Jsem už přes 20let na druhé straně barikády. (prodejce)

Pouze reklamuj. Až když nastanou problémy, tak napiš o radu.

simonaz

a mate v tomto zkusenost i z praxe?
dejme tomu, ze by meli zaruku uznat i kdyz mam treba pouze doklad o koupi.
ale ted je otazka, co opravdu pozaduji a jak pripadne postupovat, abych nebyla mesice bez teple vody kvuli tomu, ze se dohaduji se servisem o naroku na zarucni opravu :-/

 


0x
Resil bych to s vyrobcem. Teoreticky by nemel byt problem, protoze bojler prasknul a ne, že se spalila treba spirala. Ale pokud se budou chtit vymluvit a maji to v tech svych lejstrech co jste mela v baleni u bojleru.
simonaz

no budu to resit se smluvnim servisem zitra rano. nicmene me zajimalo na co se pripravit pripadne jestli spis zacit nejdriv shane ochotneho elektrikare :D
v podminkach je tohle:

1. Podmínky pro uplatnění záruky:

Záruční list musí být řádně vyplněn (potvrzen datum prodeje a montáže).

Montáž výrobku musí být provedena oprávněnou osobou (potvrzeno v záručním listu, jinak doloženo)

Kupující je povinen před uvedením výrobku do provozu se seznámit s provozně montážními předpisy příslušnými pro daný výrobek

2. Zánik záruky:

Neplnil-li zákazník podmínky bodu 1.

Nebyla-li prováděna oprava v záruce prodávajícím, nebo odborným servisem

Je-li zjevné zavinění závady výrobku zaviněno nesprávnou montáží nebo užíváním výrobku

Nebyl-li výrobek užíván dle provozně montážních předpisů a požadavků určených prodávajícím či výrobcem

Byly-li na výrobku prováděny neodborné úpravy či zásahy do jeho konstrukce, popř. dojde-li k neautorizovanému zásahu do výrobku (porušení těsnosti nádoby, zásah do elektrické instalace)

Je-li poškozen výrobní štítek s výrobním číslem, nebo tento schází

 

asd1

0x

Prodejce ze zákona odpovídá za vady výrobku a nemůže je podmínit jakýmkoliv prohlášením = ani požadavkem razítka elektrikáře v záručáku. Záruku by mohl zamítnout jedině pokud by vadu způsobila neodborná montáž nebo nesprávné použití. Záruční list k reklamaci vůbec nepotřebujete, stačí jakkoliv prokázat co, kde a kdy jste koupili, tj. účtenka nebo i jen čestné prohlášení a svědek.

Ve vašem případě by záruka padla jedině pokud by tam nebyl pojistný ventil odpovíddající boileru a došlo k přetlakování, nebo by tam nebyla tepelná pojistka a tím došlo k přetopení. Předpokládám že oboje tam bylo, takže záruku by měli uznat. Pokud ne, pohrozte znaleckým posudkem a vymáháním právní cestou + oznámením ČOI. Normální prodejce pak záruku uzná, protože mu je jasné že by nakonec zaplatil náklady na znalce, soudní výlohy a náklady na exekuci + pokutu od ČOI

simonaza
Ja prave k tomu mam jen jeden "papir"
Bojler totiz dovezl i montoval instalater. Tzn razitko prodej i montaz instalaterska je od nej
Nicmene reklamaci budu resit primo pres smluvni servis Druzstevnich Zavodu Drazice (vyrobce)
yyy

Tak tenhle typ bojleru mám též. Koupený asi v srpnu. Také se ptali po tomto záručáku (je to obal s CD návodem). Bojler jsem si zapojil sám a elektriku též. Žádné razítko jsem tam neměl nikde. Záruku uznali, jen řekli, že by byl problém uznat pokud by byl problém v zapojení do elektriky. Podle mě by ale neměl být problém, že to zapojil někdo jiný na elektriku. Žárovku si mění lidi taky sami a né elektrikář.

 

doktpr365*

0x

S tím razítkem od elektrikáře by mě to taky zajímalo. Minulý týden jse zapojoval indukci sousedovi. Na záruku chtějí potvrzení,razítko elektrikáře. Ale když nejsem OSVČ,tak razítko nemám,ale zkoušky elekro mám i §8 z vyhlášky 50/1978. Jak postupovat?

 

simonaz

0x
Tak zda se ze zarucak problem nebude
Spis bude potiz s tim, kdo bojler sunda a namontuje novy.
Servisak naznal ze nadoba tece a objednal novy. Nicmene mi take sdelil, ze on nema cas to montovat, ze toho ma strasne moc..
A ja rozhodne nemam v planu shanet instalatera, kteremu budu muset za montaz a demontaz znova zaplatit.
Jak je to s demontazi a montazi u vymeny v zaruce? Je to nejak osetreno nejakym zakonem? Jde mi hlavne o financni stranku veci. Zda jsou to naklady souvisejici s tou reklamaci, tzn naklady nese vyrobce nebo to je muj problem? Nejake rady?
asd1

Nejjednodušší je mít po ruce chlapa který to zvládne. Sundat a nandat zas takový problém není - vše je připravené jen se to přepojí...

simonaz
Normalne ne. Ale tohle je v podhledu u stropu a zcasti nad vanou. Na dvou U konzolich. A nejde to tam nasadit bokem kvuli prekladu ani nasunout ze strany kvuli zdem. Musi se jedna konzole nechat povolena, mezi nimi nasunout bojler, doufat ze se udrzi na te jedne a pak utahnout druhou
V dubnu to instalater delal sam a skoro u toho zkolaboval :-/ mozna by byl ochoten to udelat znova kdyby mel pomocnika, ale bohuzel neni smluvnim servisem, tzn zase platit.
Navic se obavam ze tam nejdou postavit dvoje stafle nebo zebriky kvuli prostoru a vane.
Takhle super tam ten bojler uz byl kdyz jsme se nastehovali.
No uvidime. Jinak vsem dekuji za rady
asd1

Jj, to je úžasný. Vůbec se servisákovi nedivim že od toho prchá :D Deska přes vanu a dva chlapi, jeden silnej drží a druhej ze štaflí montuje konzoli... Připojení pak už je pohoda.

Wau tak to je mazec, to se nedivim, ze servisak se radeji vymluvil. No chce to dva lidi a bohuzel budete muset platit. Toto vam nikdo jen tak za pivko delat nebude.
simonaz
Ja se mu taky az tak nedivim. Na druhou stranu zaplaceny by to dostal i kdyz to je zarucni oprava ze jo.
Ale problem bude najit kohokoliv kdo to tam da. Resp sunda a da nahoru. Takze pokud nekdo vi o nekom z prahy, tak budu rada za kontakt.
Vyzkousim jeste ty ostatni smluvni servisy, treba bude nekdo odvazny

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]