Nejste přihlášen/a.
To by mě zajímalo, jestli by stejně ochotně čez vracel přeplatek za poslední 4roky za "zrychlený" elektroměr!
Nevím, jestli v energetickém zákoně není nějaká specialita, ale pokud se nepletu, tak obecně platí 3 letá promlčecí lhůta. Třeba v telekomunikacích můžete reklamovat jen 2měsíce zpátky.
Oddělení netechnických ztrát čezu je proslulé svými podivnými praktikami a oděvem napodobujícím policejní zásahovku. Podle mých zkušeností čez zkouší co mu projde. Přecházel jsem na chalupě k jinému dodavateli a přes mnou zaslaný oddečet si udělali sytémový odhad spotřeby, který odpovídal roční spotřebě. Po reklamaci a dohadování konečně přijel technik, udělal si odečet a poslali opravené vyúčtování.
Nedejte se! Spoléhají na to, že vás postraší a tím, že zaplatíte, uznáte jejich nároky. Když už tam pojedete, tak jim hlavně nic nepodepisujte a řekněte, že se musíte poradit se svým právníkem. Já bych doporučil všechno řešit písemně neb někteří šmejdi se nebojí lži vyslovit, ale bojí se je podepsat. Rozporujte naměřenou spotřebu při rekonstrukci; žádejte o referenční spotřebu podle aktuálního období (a odjeďte na letní byt ) ; uveďte v jakém období v minulých letech jste byla mimo a odběrné místo bylo s nulovou spotřebou; prověřte si promlčecí dobu a argumentujte s ní a v neposlední řadě přejděte k jinému dadavateli, který vás nebude dojit na paušálních platbách při nulové spotřebě.
Dobrý den,
majitelem elektroměru je distributor, ovšem ten kdo je za jeho provoz zodpovědný je odběratel - tedy vy jako zákazník.O výměně nebo manipulaci s elektroměrem vás nemusí distributor vůbec informovat pokud je veřejeně přístupný, v případě že ne písemně nebo telefonicky vás vyzve k jeho přístupnění v blíže domluveném termínu.
Kontrola, tedy výměna elektroměru probíhá obvykle 1x za 10let (pouze v posledních letech byla ta frekvence častějí kvůli modernizacím).
1x za rok probíhá odečet, ten spočívá v tom, že se jen opíše číslo z displeje.
Není udáno .. jak nefunguje. Technik rozhodl, že je nějak vadný, z nějakého důvodu.
Odběratel v případě manipulace z elektroměrem uhradí částku vypočetenou dle energetické vyhlášky ... tam se uplatňuje nejvyšší možná.
Doporučuji se obratít na distributora a požádat o přezkoumání s tím že jim dodáte počet zařízení a jejich příkony v domácnosti v tabulce a požádáte je o přepočtení.
Elektroměr jste nemusela poškodit záměrně, nemusela jste ho ani poškodit vy .. vy za něj ale zodpovídáte. Distributor vychází ze stavu při montáži (tedy jak vy píšete nejspíše před 4 lety).
V případě podezření že je elektroměr poškozený doporučuji distributorovi zavolat a požádat o kontrolu měřícího zařízení - je to zdarma.
Jak sama říkate hodnota na elektroměru se nezměnila, byla jste povinna tuto skutečnost nahlásit, na tom že jsou vyměněny elektroměry v celé bytovce není zvláštního vůbec nic - naopak je to normální, musí se pravidelně měnit.
Výpočet se vůbec neprovádí na základě toho jednoho vaše měsíce.. distributor má k dispozici historii a údaje z jiných měřících zařízení. Jde o kalkulovanou spotřebu, příhlíží se k mnoha faktorům a okolnostem .
Energetický regulační řád také říká, že
Neopravněný odběr je i odběr, kdy elektroměr zaznamenává nesprávně nebo je nenápadně poškozen, odběratel je povinen uhradit škodu, ikdyž takovou vadu nezpůsobil nebo ji způsobil svojí neopatrností, přičemž není důležité zdali o ní věděl.
Poslední, zvýraznění text je výcuc z energetického zákona.
Neopravněný odběr je i odběr, kdy elektroměr zaznamenává nesprávně nebo je nenápadně poškozen, odběratel je povinen uhradit škodu, ikdyž takovou vadu nezpůsobil nebo ji způsobil svojí neopatrností, přičemž není důležité zdali o ní věděl.
Ve výpočtu se zohlední i poslední měsíc, ale ani zdaleka jen on- ten výpočet je mnohem složitější, bere se předpokládaný počet zařízení, přístrojů, jejich příkonů apod. - to udává vyhláška.
To udělali správně.
Doporučuji vám - Zavolat distributorovi, požádat jej o opakovaný výpočet na základě dodaných hodnot. Sepište mu všechny přístroje v domácnosti včetně příkonu a průměrné doby používaní a jejich stáří - pokud se v tom nevyznáte zkuste požádat o návštěvu technika. Nebo si pozvěte vlastního elektrikáře.
Maaro, souhlas, ale dikce je:" Když zaznamenává"., další nepředpokládám, el. měr zůstál na jednom číselném momentu, kdy program sám už hlásí možnou chybu u odběratele, ale několik let?. Doměření spotřeby u černých odběratelú je řešno tak, že ti energetici za asistence obsadí bydlení, zapnou veškeré možné spotřebiče, za čas si odečtou spotřebu, pak propočítají možný čas plus pokuta a je vymalováno. Jenže tady se nejedná o černý odběr, ale kalkulaci ušlých zisků z důvodu vadného měřidla, který má pravidelně kontrolovat dodavatel, což se nestalo.
O výměně elektroměru vás nikdo informovat nemusí, pokud je vyměněn ve vaší nepřítomnosti máte na něm o tomto vyrozumění. Jinak jak mihl být lektroměr vadný 4 roky? To se nedělaly odečty? Dále není jasné jak mohl někdo udělat průměrnou spotřebu za 1 měsíc to jaksi není průměr, navím pokud byl elektroměr vadný tal nevykazoval spotřebu pravděpodobně žádnou. Jinak jak píšete probíhala rekonstrukce tak mohlo dojít k poškození i vámi i když nevědomky. Rovněž není jasný jak bal ELM vadný. V případě pochybností se obratte na teklamační oddělení.
A kolik jste platila měsíční zálohu? To jste nemohla nic doplácet, musela jste mít vždy přeplatky, pokud byl elektroměr rozbitý? A Vy jste v bytě déle, než od roku 2012?
No, tak to je divné, musela byste mít přeplatky. A nenašla byste z toho roku 2011 nějaké vyúčtování- jakou jste měla reálnou spotřebu?
Bez spotřeby by to mělo být cca 90 Kč/měsíčně? finexpert.e15.cz/...
To je nějaké divné-nefungoval elměr ale přesto jste ještě doplácela?Asi bych nelenil a hnde to rozporoval-pokud elměr ukazuje nulový odběr a Vy jste za rok zaplatila zálohově 12x230kč=2760 kč ročně + jaště jak píšete cca100korunový doplatek tak to jsou skoro 3000kč přičemž by Vám tuto sumu měli vracet jako přeplatek!Nenechal bych to jen tak a bránil bych se a klidně to dal do černých ovcí ,občanské juda či jak se tyto pořady jmenují aby se ukázalo jací odborníci na ČEZu,Bohemia,Moravia energy atd jsou!
Zdravím, né není divné . že bylo občas dopláceno, standartně se průměruje spotřeba ve "větvi", u domu bez odečtu se bere průměr s předešlými odběry, jinak, okud nebyl fyzický odečet, tak spotřeba je učtována z celkového průměru, kde ve větvi/třeba ulici jistě plave +-, proto doplatky. Pro dotaz, 4 roky bez servisu, za který platíte v běžných poplatcích, klidně na ně podejte žalobu a vyhrajete, vy jste platila, oni přijímali platby, ale nedodrželi smlouvu a ještě vás napadají pro újmu na jejich zařízení (Z čeho si vycucali, že jste MOHLA mít takovou spotřebu). Omyl, nemají nic v ruce proti vám a odběr v oblasti propočítávali z běžného průměru, tak zrovna na vaše odběrné místo nemůžou použít jeden měsíční odběr pro zápočet ztrát, protože, tvrzení proti tvrzení, zásadně - chyba dodavatele. To, že byl vyměněn elektroměr, ok, je volně přístupný, ale pokud se jednalo o dlouhodobou poruchu, tak vám měli dát protokol o výměně, včetně vypsaných výrobních čísel a zůstatkových hodnot na počítadle. Tato chyba má jít na vrub servisu dodavatele, Nesmí víc neč 4x po sobě účtovat bez fyzického odečtu, ale je dáno dodavatelem.
Nopak nemají šanci prohrát
Mají v ruce mnoho .. poškozený elektroměr, nezavyslé výsledky z akreditované laboratoře, smlouvy, energetický regulační zákon a vyhlášky. Distributor se podle dotazu ničeho protizákoneho nedopustil, dodržel své závazky vůči odběrateli. Noaopak odběratel v tomto případě nedodržel závazky vůči distributorovi.
Zatímco odběratel má v tomto případě v ruce jen prohlášení, že nic neudělal, protože se v tom ani nevyzná...
Opakuji že distributor nepouživá nějaký jeden měsíc pro výpočet výpočet probíhá dle energetické výhlášky, která přesně ukládá, co, jak se má zohlednit, je tam zpousta věcí, není to jen tak, že by se někdo podíval na jeden měsíc.
Nejlepší co může paní udělat, je se nepouštět do sporu .. protože u soudu by se jen výpočet zhoršil, tam se jede podle tabulek, na hodnoty se zřetel nebere vubec.
Požádat tedy distributora o přezkoumání a dodat mu počet spotřebičů, jejich příkon, jejich využití s průměrnou dobou provozu - taková hodnota potom bude blížší realitě. Doporučuji na zákaznické lince požádat o návštěvu technika a sepsat to s ním.
Moji rodiče měli před 2 lety 12x vyšší než obvykle, nahlásili reklamaci, od EONu přijeli, elektroměr vyměnili a spotřeba byla opět v běžném průměru. Ovšem dostali dopis, že reklamaci neuznávají, elektroměr podle revize byl v pořádku a zaplatili několik tisíc za tu revizi. Otázka je, jestli vůbec byl někam odeslán a byla kontrolovaná jeho správná funkce, když ho odvezli.
Mohu vás ujistit, že určitě ano.
Hodně elektroměrů co je u zákazníků demontovaných, jde potom k novým zákazníkům - ještě předtím ale putuje na přezkoušení a je mu vydána nová revize.
Kdyby jste zjištovali více, zjistili by jste, že byl odeslán do Českých Budějovic a možná by vám byla při montáži i ukázána revizní zpráva.
Určitě je požádejte o přezkoumání. Jednejte rozumně, nevztekejte se, nepředvádějte nějaké scény. Takových magorů je tam denně až moc.
Nevím od kud jste. Ovšem ne na každém kontaktním místě, lze řešit vše - zvláště pak takovouto věc.
Nejlepší by bylo kdyby šlo přímo o zákaznické centrum ČEZ ( cez.cz/...
Nebylo by od věci zavolat na zákaznickou linku - 371 100 100 a poptat se přímo na kontakt na kompetentní osoby, které mají váš případ na starosti a vyšetřují jej a domluvit si s nimi schůzku. Jde o oddělení Přímého měření. - Netechnické ztráty.
Maaro takže rusumé je "nechejte si od Čezu a dalších společnosti distribujicích energie" sr... na hlavu.I když moje chyba je jen v tom,že si nekontroluje elměr a tento ani nesmím nijak zabezpečit proti zneužití a kdy jej někdo zneužije -můžu za to opět já sám . Hezky sesumírované.Jen škoda že se dnes už nedokážeme bez elektřiny obejít.jinak bych hned zrušil odběrné místo a ...
PS to není na Vás abyste se neurazil !
V tomto případě bych vinu neviděla u distributorů či dodavatelů, ale u pánů (a dam) poslanců, kteří tento zákon přijali... Mám-li mít za něco odpovědnost, měla bych mít i možnost to nějak zabezpečit.
Co na to říci, v tomto případě je ten zákon postaven tak aby se dal viník dobře postihnout ikdyž bude stále stát za svojí lží. Bohužel, čas od času na to doplatí i lidé kteří za nic nemohou.
Jenže situace je taková,že v česku je ročně zjištěno zhruba 3000 skutečných neopravěných odběrů (slovy Třitisíce)
Ve světe patříme s tímto číslem, na první příčky.
Až se nebude krást v takovém měřítku, budou moci být i zákony nastavaneny mnohem belevolentněji.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.