Nejste přihlášen/a.
Zdravím!
Před nedávnem se mi u křovinořezu Güde 1501 B (2 roky starý) rozbila odstředivá spojka. Tu jsem před pár dny vyměnil za novou. Motor byl odstavený asi 1,5 měsíce. Po složení kř. naskočil, ale měl na volnoběh vyšší otáčky než před tím - občas se vrátily do normálu, ale pak zase trochu zvýšily. Běžel asi 5 minut a pak zhasl a od té doby nejde nastartovat. Zvýšení otáček přisuzuji chudé směsi, tudíž to vidím na problém:
1) Přísunu paliva do válce.
2 Svíčka jiskru hází. Je tam ale stále původní, 2 roky stará.
3) Po dlouhém pokusu o nastartování jsem vyšrouboval svíčku, ale ta je suchá! Palivo tudíž nejde do válce.
4) Po mačkání kloboučku primeru se vrací do nádrže přebytečné palivo s bublinkami vzduchu, nasáváno je bez vzduchu. Může být zde problém? Karburátor jsem měl rozdělaný a je vyčištěný.
Karburátor je tento: HUAYI
Nemáte s tím někdo, prosím Vás, zkušenosti? Myslím, že problém bude v karburátoru, ale jistota chybí.
Děkuji za každou radu, rád bych už konečně posekal.
Problém je v nasávání paliva z nádržky do karburátoru. V gumovém těsnění jsou dva "jazýčky" které fungují jako ventily. Ta guma degeneruje a přestane držet sloupec paliva. Na motor Briggs&Stratton stojí kolem 50.-Kč na Gude nevím, neznám. Je to ale celkem běžná závada dvoutaktů (benzín+olej) po delší odstávce.
Díky pánové za odpovědi!
Dnes jsem stříkl trochu paliva pod svíčku a motor se rozběhl skoro na drc! Běžel ale jen tak sekundu. Takže příčiny tu podle mě máme asi tři:
1) Chyba někde v karbu. (čepička, guma jak píše wlezley nebo membrána). Těsnění mezi karbem a válcem je v pohodě, dělal jsem si nové z papíru od pivního tácku a před montáží napustil olejem.
2) Nízká komprese, píst nemá sílu k nasátí paliva. (Od výfuku není vidět žádné poškození válce. Píst má jen jednu menší rýhu)
3) Profukují gufera a směs je ochuzena natolik, že se nezažehne.
No zapomněl jsem uvést jednu věc, možná důležitou. Žena zrovna sekala, když za mnou přišla, že nejde kř. nastartovat. Kus z poškozené odstředivé spojky se totiž dostal mezi ventilátor s magnetem a tělo křoviňáku. Bohužel nevím, jestli ten kus spojky nezpůsobil i zastavení motoru, což by mohlo teoreticky mít za následek poškození kliky nebo uložení. Kompresi ale motor má a po složení běžel jak jsem psal asi 5 minut - no reálně spíš tak 2-3 minuty, pak zhasl. Kdyby byla poškozená klika, tak by nešel vůbec.
Teď babo raď. Asi začnu novým karbem. U Číňana nestojí tolik.
Wlezley: Máte na mysli tento bazmek? Nikde ho nemůžu sehnat nebo zadávám blbě název. Mají ho jako součást opravné sady na ebay, ale cena sady je o necelou stovku levnější než celý nový karburátor za cca 240Kč, takže bych vzal raději ten.
Tak jsem dnes objednal karb z Číny. Teď už jen doufat, že dorazí. Pak dám vědět jestli výměna pomohla! Díky pánové a at se Vám daří! Máte ode mne každý dva bludištáky...
Ne, ta membrána vypadá nějak takto: kasumex.cz/...
Ale třeba Berlan má jako díl pouze celý karbec za cca 500 Kč, jednotlivé díly taky nedodávají. Takže pokud ten váš vypadá podobně jako foto, kupte ho. Na 99% je problém tam. Někdy ta membrána odejde při prudkém zastavení stroje (pařez, volně pohozená trubka atd. ) Pokud by byla ohlá klika nebo něco ve válci, ani podlití svíčky by nefungovalo.
Tak nový karburátor z Číny přišel za rekordních 7 dnů! Jenže bohužel ani s ním to nefunguje! Dnes ještě koupím svíčku a pokud to tou nebude, odmontuji válec a podívám se na povrch a píst. Pak už snad jedině gufera.
Nejde benzín do válce = filtr paliva (nový karburátor ostatní možnosti vyřadil)
Pokud jel na benzín stříknutý do válce, tak to svíčka ani komprese nebude... Dodávka paliva = filtr, sítko v karburátor, trysky v karburátoru, membrány...
Nebo to souvisí s ulomenou spojkou - nečistotyy v motoru - zadření, posunutí zapalování - časování atd. a stříknutím benzínu se krátkocobě zvýšila komprese...
Když je to složený, vyšroubuj svíčku, ucpi díru prstem a párkrát zatáhni za startování. Máš ten prst mokrý? Kdyby nejelo zapalování, podlití svíčky nepomůže. Pokud tam není komprese, aspoň by to mělo snahu chytit. Pořád si myslím, že tam nejde palivo. Jak nasávání z nádržky, je v cajku hadička a sítko?
Tak záhada vyřešena! Na vině bylo defektní gufero na straně startovací šňůry!
Sundal jsem startovací segment a při protáčení jsem slyšel, jak se přes gufero nasává vzduch.
Možná raději vyměním i to druhé.
Pak ještě při viklání s výstupní hřídelí je cítit menší vůle v ložiscích, takže mě možná za chvíli budou čekat i ta. Zatím ale půlit motor nechci.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.