Nejste přihlášen/a.
U devět let staré sekačky se projevuje zajímavá závada. Pojezd sekačky po sepnutí normálně zabere a vcelku slušně na svůj věk tahá. Když však zastavím a potřebuji kousek couvnout tak se kola zablokují a zpátky se nedá jet. Nevím si s tím rady. Prosím pomozte jak se s tím vypořádat. Děkuji.
Rozebrat hnaná kola, vyčistit, namazat...
V hnaných kolech bývají volnoběžky, které umožní kolu volné otáčení, pokud není hřídel náhonu v záběru; tam bývá u starších sekaček problém (někdy i v případě, že jsou "servisované" značkovým --- doporučeným --- servisem)...Přitom bych se podíval i na hnací řemen, napínání řemenu - bývá tam většinou jen pružina...
Odskrutkovat hnacie koleso,bude tam ozubené koleso a hnací pastorok,skontrolovat súosovost oboch osiek,potom zložit pastorok,je istený segerkou,pod tým pastorkom bude cez osku klinok a ten sa pravdepodobne zasekáva,vyčistit namazat trochu olejom a zložit.Dávat si pozor na orientáciu toho klinku pri demontáži.Rozoberat raz jednú a raz druhú stranu,lebo pastorky sú pravé a ľavé,aby nedošlo k zámene.
Díky za odpověď, zadní kola jsem měl rozhozené, umyté a ozubení jsem nastříkal olejem HSS 2000 . Pastorky jsou perfektně čisté, klínky jsem nechal suché a v dírkách osky chodí lehce. Pastorek naprázdno zabírá dobře, když s ním točím zpátky tak cvrliká jak na má. Tady problém nebude. Mám spíše podezření jestli už není velká vůle v uložení hřídele převodovky. Když mám sundaný pastorek tak je za ním ložisko a průchod přes korpus sekačky je jen díra a ta je o 2mm větší než osa. Když sundám oba pastorky tak celou převodovkou lze posunovat centimetr tam i zpět. Možná to je ten problém...? Možná by mohl být problém v souosovosti. Nevím však čeho se chytit, Osa pastorku a oska kola se zdá být rovná, ale nemám to změřené. Ještě bych zkusil rozebrat převodovku, jestli tady není problém.
Závada nalezena! Hurá. Bylo to opravdu v osovosti hřídelí pohonu a hřídele kola, nebyly souběžné a proto to drhlo.
Můžete mi upřesnit tu souosost? Už vloni mi AL-KO 460 BR při couvání hýbalo s pákou výšky koleček. Teď prasklo lanko pojezdu a při rozebírání zjištuju, že mi na převodovku dali v servisu jinou pružinu, která táhne celou převodovku.
Ale i po vyčištění klínků a pastorků, včetně namazání, kolečka necouvají, to by muselo jít přes tu převodovku, která to ztuha umožňuje. Vzhledem k ceně atypu lanka (560,-) se mi nechce objednávat převodovku, která stojí 1800,-
Plastové ozubení v kolečcích je po 10 letech ve výborném stavu, nezdá se ojeté. Nemám možnost to okouknout na funkčním kusu, myslím, že ta rohatka je tam právě proto, aby zaskočila?
Můžu, samozřejmě. Zadní osa (místo kde je uložená převodovka pohonu sekačky) musí být v rovině. Pokud je nějak vytočená, pokřivená dělá problémy. To byl i můj problém. Pozná se to tak, že se celá zadní osa ze sekačky vymontuje, položí na rovnou plochu. Teprve na rovné ploše je poznat jak je osa křivá, na sekačce to vidět není.
Další můj poznatek je tažná pružina, u převodovky, která když je volná, nebo dokonce chybí nevrací převodku do základní polohy a pokud potřebujete se sekačkou popojet dozadu tak se zablokují pojezdové kola. Nevím jestli je to ale váš případ, některé sekačky to mají řešené trochu jinak.
Ahoj.
Taky jsem vytáhl sekačku a něco síknul. Mě to zase zlobí tak, že mi po vypnutí pojezdu ručním ovládačem, jsou kola furt v tahu. Zřejmě bude něco s převodovkou. Možná vyschla vazelína, nebo nějaká ta náplň oleje. Vůbec se mi do toho nechce. Stáří strojku asi 5 let.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.