Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozvod tlakového vzduchu

Od: driftlukyn odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,

budu dělat ke kompresoru do dílny rozvod tlakového vzduchu pomocí svařovaných PPR trubek (jako na vodu). Je to vyzkoušený a v pohodě, o to nejde. Jde mi o to, jaký průměr trubek zvolit. Kompresor má maximální množství dodaného vzduchu 700 l/min a maximální tlak 10 barů. Výkon kompresoru využíváme naplno (pneumatické utahováky atd.), takže je potřeba, aby rozvod opravdu všechen vzduch rozvedl a nebyl ,,užším místem". Délka rozvodu (hlavní větev) bude mít cca. 20 metru a cca. 4 pravoúhlá kolena, na vstupu od kompresoru redukční ventil a filtr vzduchu. Z této hlavní větve bude postupně po celé délce pomocí T kusu ,,stáhnuto dolu" asi 6 vědlejších větví pro rychlospojky - tot vše. Nějaké rady prosím? Děkuji.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

paw*

2x
Hlavni rozvod d32, zbytek d25. Tak bych to udelal ja.

 


2x

Takhle nějak to mám taky. Používám trubky o vnějším průměru 20mm, v nastěnkách mám kolem dílny asi 6 rychlospojek.

Jinak jakousi další informaci můžete získat zde:

marinfo.cz/...


doplněno 25.10.15 20:29:

tím nejuzším místem jsou stejně rychlospojky a hadice - pravděpodobně vnitřní průměr 9 mm.

 

driftlukyn

Díky za odpovědi. Také jsem tipoval hlavní rozvod 32 mm, a svody 25 mm. Akorát jsem váhal, jestli neudělat ten hlavní 40 mm. Mimochodem, nemáte někde zkušenosti s umístěním pístového kompresu (atmos 5,5/150) venku? Teoretici tvrdí, že teplota by neměla klesnout pod nulu, ale běžně vídám kompresory mimo dílnu. Funguje To, nepůjde kompresor za 50 tis za chvíli do háje? Díky.

Pro takovýho 5,5kW prcka je 32mm trubka v pohodě. Co se týče toho umístění - z praxe - mnoho jich skutečně venku běhá, pokud vím problém s nimi není.

Údajně je lepší použít tento olej

weha.cz/...

ovšem ten kompresor i v mrazu dosáhne rychle provozní teplotu, takže si myslím, že je to vcelku jedno, jaký olej tam je. Důležité je pravidelně jej měnit.

 

humbucker*

0x

Ahoj. Vlastní kompresor snad venku být může, ale určitě by neměly být na mrazu součásti jeho odkalení a pojistný systém. Aby se mrazem nepřetlakoval a v poho si odfouknul, při stanoveném dosaženém tlaku. Jímače kondenzátu jsme mívali po dílně a to i několik kusů. Několik desítek velkých lisů mělo docela spotřebu tlakového vzduchu a tak se několikrát denně musela odfrknout zachycená voda. To měl na starosti určený proškolený kompresorista.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]