Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
bez autogenu to neuděláte ani omylem. S autogenem možná ano - pokud máte někoho šikovného, kdo s autogenem umí.
Pro ohýbání trubek za tepla je základní podmínka výplň trubky - písek. Musí být perfektně vysušený, jinak vám tlakem páry z trubky vyrazí ty zátky. Takže písek přesát, dát do trouby vysušit, pak ho nasypat do trubky, sklepat, zazátkovat, trubu upnout do svěráku a pak teprve můžete ohřívat. Ohřívat se musí stejnoměrně po celém obvodu, jinak trubku v některých místech zeslabíte a její pevnost bude o ničem. K práci si připravte nějaké kopyto (špalek, trubku, kulatinu), okolo kterého trubku budete ohýbat. Jo a pokud ručně, tak optimální je ohýbat trubku někde uprostřed (budete mít v rukách sílu - protože páka - a zároveň cit), pak oblouk vyříznout a rám posvářet.
Zvažte možnost si ty oblouky nechat ohnout v nějaké firmě, kde na to mají ohýbačku "za studena". Nepamatuju si rozměry kopyt, ale možná by to zvládla i topenářská hydralická ohýbačka trubek (pokud bude kopyto). Další varianta je podívat se po obchodech s topenářkým materiálem - jestli by někde neměli (nevím, jestli takové ale existují - to si musíte zjistit) potřebné (v potřebném rozměru) topenářské navařovací oblouky či kolena.
Dobrý den, viděl jsem to jen u tenkostěnných trubek - ten písek musí být suchý a velmi jemný.
Jestli to dáte u lešenářské trubky a v ruce, nevím. Zdravím!
doplněno 12.03.15 21:43:david63 - s tím ohněm si děláte legraci, že?
Urcite to nebude jednoduche na koleni... pokud jste nikdy neohybal trubky, tak se tezte na patvary. Planovat na koleni nejakych R150 taky nejde, co vyleze tak vyleze. Bez pripravku to nedate. Pohledove to nebude taky nicmoc, co ohyb to original.
Tak jako má to být ochranný rám do auta. První blbost je lešeňovka. Druhá blbost je mít v ohybu svary domácí kvality. Pokud se zabýváte metalurgií jako v době železné, to už lepší nic, než trubku, co vám v kritickém okamžiku v kvalitně udělaném svaru praskne a projede osádce palicí...
Pat a Mat dělají relly
Co se týče závodního auta , tak velkou roli hraje hmotnost a bezpečnost. Doporučuji bezešvé trubky , samozřejmě profiohýbačku a pokud budete svařovat , tak státní svařeč. Při havárii vám může dobře udělaný ochranný rám velice pomoci . Špatně udělaný vám může ještě více ublížit. U autokrosu není o havárii ( kotrmelce) nouze . Neriskujte zbytečně a poraďte se s někým , kdo má s tímto zkušenosti. Přeji hodně zdaru.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.