Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Chtěl bych porosit znalé o kontrolu pájení
Snažím se naučit pájet kotlové rozvody Cu22 a Cu28. Na zkoušku jsem napájen koleno s trubkou, pak rozřízl a udělal zkoušku odtržení.
Žádná sláva toho spoje to tedy není a proto žádám o kontrolu správnosti postupu. Používám pastu Sn97Ag3 - FELDER (Německo).
1. mám trubku odříznutou řezákem, tu očistím čistícím rounem a otřu hadrem
2. vnitřek kolena několikrát protočím kartáčkem určeným k tomu
3. na konec očištěné trubky nanesu štětcem pastu
4. nasadím dovnitř a utřu přebytečnou pastu
5. začínám ohřívat plynovým hořákem rottenberger
6. až začíná vylézat stříbro, odkloním hořák trochu mimo plochu kam vkládám cín a držím tak dlouho, dokud se dole neudělá menší kapka
Dodali by jste něco, nebo upřesnili? Spoje jsem zapájel (asi dva byly KO) a při natlakování soustavy nekapou.
Pokud bude na kotlovém okruhu 90-100 nemusím se obávat? Děkuji.
Mockrát, děkuji.
Úplně ideální odpověď. Zhlédl jsem instruktážní videa a nebylo tam např. natírání i uvnitř kolen a bylo tam dát pryč plamen, ale pochopil jsem ho dát pryč úplně.
Ale při zkoušení jsem zjistil, když ho dám pryč neudělám spoj tak jak má být, protože cín přestane zalézat. To že jste napsal odklonit a zahřívat dál mimo místo kde se dává cín, to vypovídá o tom co jsem při zkoušení otestoval jako nejvhodnější.
Spoj s vodou už se mi také podařilo zmršit.
Novou část spojů jsem dnes zkoušel na kotlovém okruhu 90-100% do aku a zatím drží
Děkuji za úkladnou a přínosnou odpověď.
Rádo se stal !
Mohu ještě doplnit pár zkušeností?
Pokud dáte plamen pryč, tak trubka začne chladnout a třeba když letujete šroubení tak tam je odvod tepla znatelný...
Pokud je místo, tak se vždy snažím z jedné strany ohřívat a z druhé kontrolovat barvu pasty, abych měl jistotu, že spoj je prohřáty po celém obvodu trubky...
Pokud dělám nové rozvody, tak je před zazděním kontrolně tlakuji kompresorem na podstatně vyšší tlak, než pak bude v provozu. Samozřejmě bez připojeného kotle, a vývody pro radiátory mám zavíčkovány nebo většinou zasmyčkovány. Mám na tlakování takový bazmeg, s kohoutem, manometrem a rychlospojkou ke kompresoru, který vždy někam k rozvody přivařím a po tlakové zkoušce uříznu. Natlakuji, zavřu, a druhý den zkontroluji tlak. Ještě trošku pohnu s volnými trubkami. Tlaková zkouška pomocí napuštění vodou je nepraktická při případné závadě - musí se vše vypustit, nechat uschnout a pak převařit...
Ano, i topenařina mne trošku živí, nečtu Vám návody, mluvím z vlastní zkušenosti !
Tak at se v práci daří !
Zdravím . Já natírám pastou obě dvě strany , ale co bych chtěl dodat. Po sletování se často dělá , že se spoj ochladí mokrou hadrou , aby se nemuselo dlouho čekat. S tímto velice opatrně a raději chviličku počkat . Spoj ještě nemusí být dostatečně zatuhlý a můžete pohnout s trubkama. Já potom používám vodu v rozprašovači. A jak tady někdo psal - omlouvám se , že jsem si nezapamatoval kdo , nejlepší kontrola je stlačeným vzduchem. jakmile to napustíte vodou , tak oprava špatného spoje je velice problematická.
Při samotném letování pořádek a čistota. Žádný prach . Očištěné spoje se vám nesmí ničeho dotknout.
Děkuji Vám všem. Po těchto návodech to musí jít samo a bez problémů . Ještě budu trochu posouvat kotel.
Hlavně na ten plamen si člověk musí dávat pozor je to zrádné. Zapálení okolí, už jsem jednu izolaci trochu opálil ). Lisování bylo mnohem jednodušší, ale za to dražší a otravné si půjčovat kleště )
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.