Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Posuvná brána na kolečkách

Od: nicolaso odpovědí: 7 změna:

Chtl bych svépomocí udělat posuvnou bránu na kolečkách (jen manuální posuv) o šířce 4,2m. Nevim ovšem jak se řeší vedení brány a její stabilizace. Kolejnice musí být asi dvijnásobně dlouhá pro zajetí, ale co drží bránu stále ve svislé poloze?

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

třeba udělat vedení nahoře i dole

 


0x
Kolejnice stačí jen na bráně a na zemi dva vozíky v kterých brána jezdí. Nahoře se dělá jen jeden šteft a to je všechno.

 

olaf71*

0x
tady je to pěkně vidět, co je potřeba: vlapos.webnode.cz/...
nicolaso

Takže nahoře to má vedení jen na sloupcích.. Do jaké hloubky by měl být beton pod kolejnicí? Popř jak je uvedeno výše může být kolejnice na rámu brány a na zemi jen dvě kolečka? Předpokládám taky u sloupků? Sloupky bych mohl využít ty stávajicí které jsem plánoval původně pro dvoukřídlou bránu na pantech nebo je potřeba aby splňoovaly něco navíc?

hujer123*

Musíš si ujasnit, co vlastně chceš. Buď kolejnici na zemi a na bráně kolečka. Tohle řešení má několik nevýhod. Jako hlavní nevýhodu vidím zimní provoz ve sněhu. Kolejnicií je třeba čistit od sněhu a ledu, jinak hrozí vykolejení. Pokud se jedná o těžkou bránu, a to bezmála 5ti metrová jistě bude, je nasazení v minus 20 a třeba potmě docela vopruz, zvlášt, pokud nemáš pomocníka.Přes kolejnici budeš pravděpodobně jezdit vozidlem, to znamená, že potřebuješ po celé délce kolejnice regulerní základ do nezámrzné hloubky, jinak se ti kolejnice zvlní a opět budeš mít problémy.

Druhé řešení, které si nakousl, je podle mě lepší - opět vlastní zkušenost. Jak píšeš - kolejnice - respektive zvláštní profil tvaru písmene "C" je součástí brány a vozíky s kolečky jsou umístěny vedle brány a C profil je na ně navlečen. Brána pak jezdí na vyvýšených kolečkách a nevadí ji běžný sníh. Pochopitelně, pokud zapadá spodní část brány nad vodící profil, je nutno sníh také odklidit. Ale vozidlem nepřejíždíš a tedy nedeformuješ žádnou kolejnici. Betonový základ podle váhy a délky brány je vedle sloupku v délce cca 1,5 až 2, může být u široké brány i více, hloubka rovněž do nezámrzné hloubky.

Samozřejmě je možné obě možnosti doplnit o lektrický pohon a značně si zvýšit komfort při zajíždění do objektu.

doplněno 26.08.13 17:37:

Pokud máš stávající sloupky dostatečně dimenzované pevnostně i rozměrově, aby zajistili držení brány ve svislé poloze, můžeš použít stávající.

 


0x

záleží na situaci - tak jako dřív u stodol, viděl jsem novou instalaci u dveří stodoly, kde na zemi nebylo nic (a proti větru se to v zavřeném stavu zabezpečovalo jen zastrčením kolíku a nějakejma háčkama snad, v otevřenym stavu to proti větru chránit netřeba), no a při manipulaci to ve svislý poloze prostě bejt nemusí - detaily si nepamatuju, ale posuvu po kolejničce nahoře to nevadí

doplněno 25.08.13 19:50:

(aha, zřejmě autor neměl na mysli bránu na baráku...)

 


0x

nicolasi, stačí okouknout brány v okolí, a dle Vaší šikovnosti okopírovat nejvhodnější řešení. ale dělat tak velkou bránu na ruční pohon...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]