Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace kuchyně

Od: prochy odpovědí: 34 změna:

Přeji krásný den.
Objednal jsem si kuchyňskou linku na míru dle smlouvy o dílo. Truhlář linku dodělal dle smlouvy/14.6.2013/, předal mi fakturu, kterou jsem proplatil.Vše se zdálo v naprostém pořádku. Před 14 dny/8.7. jsem kontaktoval paní ze studia, pro které montuje kuchyně a která mi ho doporučila/smlouvu jsme pak sepsali spolu/, že mám reklamace/dvířka potřebují seřídit, jinak vysoko úchyt u dvířek a šuplat, některé úchyty křivé-bohužel jsem si toho hned nevšiml/. Řekla, že vše předá. Panu truhláři to poslala emailem. On se ozval až za týden, že byl pracovně mimo a že odjíždí na dovolenou, takže až se vrátí, dohodneme si schůzku. Ta proběhla dnes. Já se ale mezitím rozhodl, že chci dvířka nové. Truhlář mi řekl, že to není na reklamaci, protože jsem dílo převzal a proč jsem to nereklamoval hned, že už jsem to nejméně měsíc používal a při předání řekl, že je vše v pořádku. Ale přece není možné si všeho všimnout ihned. Jedná se o ty úchyty. Některé jsou vyvrtané až o 2mm nakřivo. Ten úchyt na šupleti, co je níž než na dvířkách prý tak dělá vždy/na střed šuplete/. Nabídl mi, že seřídí dvířka, převrtá úchyty o něco větším vrtákem a vyrovná/o to nestojím, stejně by se potom zase hnuly, i když tvrdí že ne/. Já už se ale rozhodl, že chci ty dvířka nová. On mi ale tvrdí, že to takto nevyreklamuje. Můžete mi prosím poradit co dál. Řekl jsem mu, že ho budu žalovat, ale nevím, jestli to pomohlo. Smlouva je podle obchodního zákoníku. Děkuji moc za jakoukoliv radu.

 

 

34 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ladinpraha*

1x

Nechci se zastávat řemeslníků, ale tady si myslím, že je v pozadí něco jiného. Kuchyň jsi převzal, to znamená, že jsi byl s provedením spokojen. Vyskytlo se možná několik drobných, snadno odstranitelných nedostatků, které je navíc řemeslník ochoten odstranit. Ty ale najednou hledáš další a další důvody, proč jsi nespokojen a to je samozřejmě pro řemeslníka nepřijatelné. Takže ti nezbývá než jít do soudního sporu se vším, co to obnáší a s nejistým výsledkem. Zvaž, jestli ti to stojí za to.

doplněno 15.08.13 12:09:

Mowlo, mám úplně stejný dojem. Já když objednával kuchyňskou linku, tak jsem si ji sám namaloval a s truhlářem dohodl předem veškeré detaily a představy.

doplněno 15.08.13 14:46:

Já myslím, že už tu zaznělo dost názorů, abys věděl, kam jít. Ale ty máš svoji hlavu.

prochy

A není tedy lepší jít na ČOIku?

standa1*

Jestli vám jde o ty úchytky ...(20let montuji kuchyně, obložkové dveře, truhlářské zakázkové práce)

doufám že vás v životě nepotkám

sanyo*

Využijí této "kuchyňské" diskuse a učiním dotaz - jaké jsou prosím zásady montáže těchto plastových nožiček na kuchyňské linky. Dostal jsem se do sporu právě s dodavatelem a montážníkem linek a tak bych prosil fundovanou odpověď. Zajímá mne zejména počet nožiček na skříňku a počet šroubků šroubků - díky. Přikládám foto.

ediale

Přeji krásný den.

Nožičky se přidělávají na čtyři šroubky/to je jasné, jsou tam dírky/ a dávají se čtyři na menší skříňky/do 60 cm/, na větší ještě jedna na prostředek/popř. dvě, pokud je třeba ještě chytit uprostřed sokl.. Pokud je to nad metr, tak adekvátně více. Ale jestli je to někde přesně normované, to nevím. Takto se to dělá běžně.

 


1x

Tak to vidíte, Prochy, sedíte s Ediale dva u jednoho počítače, tak to Vám Ediale nemůže poradit a domluvit? Co se nepodařilo nám všem, třeba se podaří kámošovi, se kterým se přetahujete o klávesnici. Jaga.

 

 

jh11

0x

No ale přeměřit jste si to mohl hned to neříkejte a rozdíl 2mm je přece do očí bijící

Také nová dvířka jste mohl požadovat při výběru.

Na seřízení pantů stačí šroubovák. To za provozu linky během let budete muset dělat běžně.

S reklamací asi neuspějete

ale nějaké peníze advokátovi můžete darovat.

 

mowla*

0x

Pošlete sem foto - ale podle popisu soudím, že pan truhlář má svatou trpělivost...

..."Ale přece není možné si všeho všimnout ihned"... - omlouvám se, já myslím, že takových ´do očí bijících´ ("úchyt na šupleti, co je níž") věcí si člověk všimne hned - nyní, domnívám se, že hledáte hnidy.

Pokud jde o reklamaci - pokud se stav linky oproti převzetí (které jste podepsal) nezměnil, nemáte šanci něco vyreklamovat.

doplněno 15.08.13 11:48:

Prochy - jak tak čtu vaše ´zmítání se´ od domněnky ke smyšlence, mám jedinou radu - dejte dohromady doklady, které máte (smlouvy, ´projektovou dokumentaci´ k lince, faktury atd.), zdokumentujte stávající stav, definujte vady - a navštivte právníka znalého věci (rozvodový advokát nebude ten pravý). Tak se nejlépe dozvíte, zda je co reklamovat a jakým způsobem.

A mimochodem - máte záruku 2 roky, ale záruka se týká vad (i skrytých), netýká se provedení, které jste převzetím odsouhlasil.

doplněno 15.08.13 12:03:

Sanyo - jen at také nepodléháte mylnému dojmu - "Truhlář musí mít na podobné věci šablonu a pak je jedna dírka jako druhá a to na 100 %" - Prochy nepíše, že je každá "dírka" jinde, ale že madla na šuplících jsou jinde, než na dvířkách - a to skutečně může být záměr, ne vada (pokud zákazník předem nespecifikoval, že mají být ve stejné výši). Podle mne se vůbec nejedná o špatnou práci, ale o to, že zákazník některé věci předem vůbec neřešil a nyní - aby nemusel žehrat na vlastní ´blbost´, zkouší obviňovat kohokoli zúčastněného (studio, truhláře).

Mimochodem - relativně nedávno jsem byl svědkem, jak kuchyni vymýšlely a objednávaly dvě holky - jejich největší starostí bylo sladění barev, fungování neřešily. Výsledkem je, že na práci na lince není vidět (vůbec neřešily osvětlení), největší a nejlépe dostupnou skříňku ´zabírá´ dřez, odpad hůře odtéká (´přípojka´ je o 2,5 m delší, než počítal projekt), digestoř musí být připojena vlnovcem (sporák je jinde, než předpokládal projekt). Výsledek ´zhodnotily´ slovy - "no, to nevadí, majitelka stejně moc nevaří - ale barevně se nám to povedlo"...

doplněno 15.08.13 12:12:

Prochy: ..."Úchyty přece musí být rovně"... - vzhledem k tomu, že jste pořád (nevím proč) nedodal žádné foto, vycházím z vašeho prohlášení "jinak vysoko úchyt u dvířek a šuplat" - a to se tak skutečně dělá. Ne vždy (také záleží na vybraných madlech), ale dělá.

Víte - pokud zadavatel chce ..."kuchyňskou linku na míru "... a nedodá další parametry, vychází truhlář z praxe a zkušeností - nemůže ´googlit ve věštecké kouli´, cože to zákazník vlastně chce a jak.

Opravdu si myslím, že v tomto případě je třeba obdivovat vstřícnost truhláře.

doplněno 15.08.13 12:25:

..."ale to já nechci"... - a proč jste to nespecifikoval předem? Připomínáte mi malé děcko, promiňte - objednal jste si ´nevím co´ a nechcete, co jste dostal.

Ten řemeslník nemůže - bezplatně - dodávat kuchyně ´na zkoušku´.

prochy


Tím on argumentuje, že kuchyň je ve stejném stavu, v kterém jsem jí převzal a toto není skrytá vada. A že jsem to měsíc bez problému používal a tohoto, pokud mi to přijde jako vada, jsem si měl všimnout hned. Existuje snad nějaká norma, nebo něco, podle čeho se dá zjistit nějaká tolerance vrtání ne?
Kuchyň mělo dělat původně kuchyňské studio. Jenže jí zapomněli objednat, tak mi navrhli, že jí udělá truhlář, co jim je montuje. Smlouvu jsem měl s kuchyňským studiem na dodávku kuchyně. Zaplatil jsem zálohu, která se použila na spotřebiče. Pak jsem tedy podepsal smlouvu s tím truhlářem a nechal si udělat kuchyň od něj. Pak jsem to reklamoval u toho studia, kteří to emailem poslali tomu truhláři. A zbytek už víte.
prochy

Ještě...žádný předávací protokol jsem nepodepsal. Já ještě neměl tu digestoř, takže jsem jen převzal fakturu. Na té tedy je, že slouží jako předávací protokol, a peníze jsem dával, když tam pověsil tu digestoř. Nechtěl jsem to doplatit, dokud nebude viset, i když on říkal, že má jen nainstalovat dodané věci a když jsem jí nedodal, nevidí důvod k nezaplacení. Slíbil, že mi jí stejně přijede namontovat. Dohodli jsme se, že to tedy pošlu, ale já se pak radši rozhodl s platbou počkat, až přidělá digestoř. Je to vůbec takto převzaté? Mohu tvrdit, že jsem to ještě vlastně nepřevzal, a tak je jeho argument, že jsem to měl říci v době předání špatný?

prochy

Ale přece křivě navrtané úchyty jsou vada. I když jsem si toho hned nevšiml, pořád je to vada. To přece není provedení ale jasná chyba. Úchyty přece musí být rovně.

prochy

Já reklamuji jak tu nestejnou výšku u šuplat a dvířek/přece to musí být vše v jedné rovině/, tak to, že jsou úchyty nakřivo. A to některé až o 2 mm. On by to opravil, ale to já nechci/tedy ty úchyty, o té nestejné výšce tvrdí, že to tak vždy dělá/. Buď by to vyvrtal o trochu větším vrtákem, nebo zatmelil a o ten milimetr každou, která potřebuje převrtal. Prý by to vůbec nebylo vidět.Ale já to nechci opravované, ale nové.

 

likin*

0x

Nechci Vás urazit, ale lidé jako Vy nebudou spokojeni ani s novými dvířky. To je tak, když někdo chce za "supermarketovou" cenu špičkovou kvalitu...Tak to prostě nefunguje.

prochy

Pokud budou udělané na 100%, tak proč bych nebyl. A kuchyň není ze "supermarketu". Je udělaná na zakázku. A cena 30000, Kč bez spotřebičů mi přijde také dost za kuchyň cca.7metrů. Takže by kvalita měla být špičková. Ostatně, nějaké normy na to musí být, že to musí být vyvrtáno rovně...

V drtivý většině se tady k cenám nevyjadřuji, ale 7 metrů kuchyně za tři pětky je cena velmi, velmi příznivá. Těžko budeš shánět něco lepšího.
likin*

To je cena ze supermarketu, bez debat, 7 metrů zakázkové kuchyně s odpovídajícími parametry za 30 000, to je nejlevnější lamino, panty i zpracování. Vyvrtáno rovně, by to ale mělo být, ovšem na reklamaci to 100% nebude, protože 2 mm, je 1 mm na každé straně, úchytky mají běžně 4mm závit, který se vrtá 5 mm vrtákem. No, co z toho vyplývá, to už snad napadne i Vás. Seřízení dvířek u prázdných skříněk, a jeho změna po zatížení nádobím po takové době není potřeba asi komentovat.

 


0x

O tomhle se nedá více diskutovat, pokud se neuvidí nějaká fotka, radši více fotek.

 


0x

Nejsem člověk, který si nechá všechno líbit, ale nejsem ani zatvrzelý stěžovatel a hnidopich. Rozdíl 2 mm není patrný. Pokud by to byla skutečně závažná, do očí bijící, chyba, všiml byste si toho už při předání. Můj názor je takový, že na nová dvířka nárok nemáte. Kvůli dvěma milimetrům. A jestli jste jen kapku šikovný a máte doma základní nářadí, seřízení dvířek je otázkou 5 minut. Nechápu, proč byste truhláře žaloval, myslím si, že odvedl, co měl a žádná hrubá chyba nenastala. Oni jsou ti řemeslníci někdy sice pěkně vykoukaní, ovšem zákazníci občas taky. Jaga.

prochy

Přece to ale musí být vyvrtané přesně. A mám na to přeci dva roky záruku. On chtěl dirky o něco zvětšit, aby se dali úchyty přesně vyrovnat. To ale nechci, jsou špatně vyvrtané, tak to podle mě není odstranitelná chyba. A ty dvířka- možná byli neseštelované už při tom předání, já jsem si nevšiml. Ale pokud jsou teď rožtelované, měl by je seštelovat. To mi sice, pravda nabídl, ale já myslím, že mám právo na nové.

uska*

Vy jste slíbil zaplatit i před dodávkou digestoře - neudělal jste to. Toto je první podraz z vaší strany.Truhláš ZDARMA vám přijel namontovat digestoř. Prvně bych vám vystavila fakturu za montáž digestoře i s cestákem. Byla to vaše chyba, že při montáži jste digestoř neměl. Při předání jste tvrdil, že je vše v pořádku, pokud ne, zajděte si k očnímu lékaři.

Proč jsem nehodíte foto? S takovým přístupem od vás bych vám ani ty úchyty neopravovala. Běžte se soudit, aspoň se vám linka prodraží o dalších 15 - 20 tisíc. Pak budete spokojen? Člověče, vzpamtatujte se.

sanyo*

Říkám to každému - pokud chcete poradit od zdejších rádců, doplňte pokud možno v ž d y text fotografií, stačí jedna a odměnou Vám bude důvěra za důvěru. Dvířka nejsou v žádném případě problémem, tyto se dají dost dobře seřídit, s křivými madly může být problém. Pokujd je místo pod madlem, "dírka" se dá opravit ( natvrdo zatmelit a znovu převrtat), záleží pokud základna madla je dost široká. At je to tak či onak, v každém případě máte nárok min. na slevu. Pokud někteří rádci radí, že je to tzv. jedno a je to v mezích normálu - tak se nenechte odbýt, protože zřejmě je to u nich také pravidlo, a nejsou zvyklý dělat věci tip top. Truhlář musí mít na podobné věci šablonu a pak je jedna dírka jako druhá a to na 100 %.

doplněno 15.08.13 15:50:

Prochy, prochy - proč vyměnit dvířka, aby to nebylo jak jedna moje známá, postupovala obdobně a místo třešně pak chtěla vyměnit vanilku či jak se ten odstín jmenuje, a pak řemeslník chce seřídit dvířka (má na to právo, když jste ho oslovil) a vy budete prohrávající ...!

prochy

On tvrdí, že to na reklamaci není, protože jsem kuchyň takto převzal a měsíc používal. Řekl mi, že i přesto je ochoten je převrtat, jak píšete. Že tam je dost místa a nic nebude vidět, protože stačí převrtat max. o 1mm.

Já bych ale rád ty dvířka nové, ne nějak předělávané. Řekl jsem mu, že s tím nesouhlasím a že ho budu žalovat. Řekl, že v tom případě si tedy stojí za tím, že to na reklamaci vůbec není...

Ve smlouvě je, že odpovědnost za vady je podle § 560 a násl. Obchodního zákoníku.

prochy

ještě se chci zeptat, musím to reklamovat písemně/ dopisem/ nebo stačí email a to že jsem mu řekl své požadavky.

Já to reklamoval v tom kuch. studiu, paní to sepsala a poslala tomu truhláři email, jaké jsou tam chyby. Byl se na to podívat a řekl, že to není na reklamaci, ale je to ochoten opravit a seřídit. Nato jsem mu řekl, že chci dvířka vyměnit. A že jestli to neuzná, budu ho žalovat. Nato odjel. Jak mám teď postupovat?

Člověče, vy si pořád vedete svou. Jako beran. Nejste narozen ve znamení skopce? Pokud jste opravdu tak neschopný na mužské práce, at Vám ta dvířka truhlář sešteluje. Ale nic to není, zvládnu to i já jako ženská a jen byste si uřízl ostudu. Proč byste měl právo na nová dvířka, když jde jen o seštelování? Příklad: Krejčí Vám ušije kalhoty, jedna nohavice je o centimetr delší než druhá. Když na to upozorníte, krejčí tu delší rozpáře a kapánek zkrátí. To si, safra, myslíte, že Vám kvůli tomu bude šít nové kalhoty? My si objednali kuchyň a přivezli ji ve velikých plochých balíkách. Jenom prkýnka, desky a pytlíky šroubů. Jo a taky návod. Skládali jsme to s manželem postupně asi 3 dny po chvílích a zažili jsme u toho plno srandy. Máme moc pěknou kuchyň. I když se nám taky stalo, že jsme něco dali obráceně a museli to předělávat. Takovýto systém by asi na Vás nebyl vůbec, to byste asi byl raději bez kuchyně.:D Jaga.

doplněno 15.08.13 16:43:

Umíte vkládat fotky? Tak sem jednu vložte, líp se vidí, kde je chyba, než to dlouze popisovat. Podíváme se a hotovo. Už Vás o to žádalo víc lidí. Kdoví, možná, že Vám křivdím, ale mám takový divný pocit, že jste si objednal třeba ta dvířka červená a teď jste přišel na to, že by se Vám víc hodila zelená a to zadarmo. A tak hledáte hnidy. Chudák truhlář, asi bych Vás za to přetáhla hoblíkem!

 

stirecek*

0x
Ono jestli jste podepsal nebo nepodepsal předávací protokol nic neřeší. Montoval jsem oblozky, lidi spokojení, podepsali vše a než jsem se vrátil na firmu, pětkrát tam telefonovali. Neumí to říct upřímně, vše bylo bez závad, jen se jim třeba nelíbilo uspořádání letokruhu u jedněch a druhých, prostě taková kravina která nemá na reklamaci vliv, poněvadž dřevo je dřevo a lamino nechtěli. Dva mm bych neřešil, vidět to určitě je, zvláště pokud o tom člověk ví. Opravil bych si to sám, vidět to nebude a kdyz se to dobre udělá, tak se to nehne. Stačí šroub v díře vypodlozit. Za třicet tis sedm metrů je cena slušná. Nedávno jsem si dělal propočet na ikea kuchyň a dva a půl metru by me vyšlo taky na třicet tis, bez spotřebičů, dřezu, zásuvek a stavebních praci.
doplněno 15.08.13 13:17: No dělejte jak umíte. Jen jsem se snažil říct, ze opravit to jde tak, ze to nikdy, nikdo neuvidí. A to není vada, jen psychický blok. Rozdíl výšky na dvířkách a supliku je vždy, nejde dát uchyt na horní suplik ve výšce jako na dvířkách, protoze pak by se vám nelíbilo, ze horní suplik má uchytí jinde než ostatní šuplíky. Pokud možno vždy se dává na střed, az na výjimky. Montoval jsem kuchyně za trictvrte milionu, odsavac cca 60 tis a musím říct, ze lidi byli paranoici a viděli vady na všem. Vždy se snažili zastrašovat soudem, jen aby získali slevu, a to se týkalo všeho, oken, dveří, vrat atd. A platilo jedno, čím víc peněz měli, tim větší to byli reklamatori. Jen protahovalo splatnost do vyřešení, ale vyřešit jejich nespokojenost nesli nikdy. Soudit se ale nehodlal žádný z nich. S myslím, ze za těch cca 20 tis, co vás bude stát soudní spor si ty dvířka můžete koupit sám. Určitě budou levnější než nejlevnější advokát. K tomu do vyřešení problémů nesmíte linku používat, třeba dva roky minimálně.
prochy

On by je byl ochotný převrtat, ale já si myslím, že mám nárok na bezvadné zboží, ne nějak předělávané. Ty dvířka bych chtěl nové. Křivě vyvrtaná dvířka přece jsou na reklamaci a to, že jsem si toho hned nevšiml-mám přece záruku dva roky...

jirbar*

Prostudujte ten obchodní zákoník. Těžko bude záruka 2 roky. To platí podle Občanského.

prochy

To je asi jedno, jak je dlouhá. Teď je to cca. dva měsíce, před měsícem jsem napsal chyby. Teď jde o to, jestli můžu žádat výměnu dvířek po tom cca. měsíci používání, protože jsem si nevšiml hned, že jsou křivé úchyty...

k2

Pozadovat muzete leccos, ale narok mate "pouze" na uvedeni do bezvadneho stavu (mysleno bez vad). Pokud toto lze realizovat bez vymeny dvirek, tak narok na jejich vymenu nemate.

Jakou máte stanovenou záruku ve smlouvě? Dva roky je v Občanském zákoníku, vy jste podepsal smlouvu dle Obchodního.

Převrtání = oprava = vyřešení reklamace. Pokud to nebude mít vliv na funkci výrobku, což pravděpodobně nebude a nebude to ani patrné, těžko uspějete s výměnou dvířek. Chtít nové samozřejmě můžete, ale v tomto případě bych se do žádného sporu raději nepouštěl. Nechcete rovnou vyměnit celou linku?

prochy

přímo stanovenou ve smlouvě nemám. To je snad automaticky vždy 2 roky ne? Když to převrtá, tak přece už nebude to dílo"bezvadné", ale opravené. I když to nebude vidět. Ale on to ani jako vadu nechce připustit., když jsem to takto odsouhlasil.

prochy

A co když půjdu na ČOIku? To by mohlo zabrat. Ti by to přece řešili...

prochy

Ale když ten spor vyhraju, tak to musí zaplatit všechno ne? Veškeré moje výdaje. A nějakou strátu, pokud opravdu nebudu moci linku používat. A to jí vážně nebudu moci používat? Je to někde dané, nebo je to jen váš názor? Díky.

stirecek*
A jak chcete využívat vadný výrobek? To jako ted budu dva tři roky používat a pak to vrátím osahane? On by ty dvířka mohl prodat někde jinde... Ten spor si myslím nemáte šanci vyhrát, poněvadž vada je odstranitelna.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]