Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, jen bych se chtěl zeptat, kolik max. je možné vybírat za svoz komunálního odpadu, samozřejmě jsem četl, že tuto částku tvoří dvě položky, tedy vždy max 250,-Kč, tedy dohromady max 500,-Kč, ale při ročním vyučtování platím i 900,-Kč za rok a osobu...? Tedy nevím, jak je to možné, či zda toto něco dále umožňuje či upravuje. Děkuji.
To jsem se také dočetl, myslím 250,-Kč pevně + až do 250,-Kč podle nákladů, tak mi nejde do hlavy, že můžeme platit ještě nad 250,-Kč, jinak máme městský byt, jeden kontejner u domu pro 10 bytovek a tak mi to bylo i vysvětleno, že cena kontejneru děleno počet osob trv. přihlášených v našem domě jsou skutečné výdaje a zbytek musíme doplatit. Jinak jak už jsem psal na stránkách města Nové Sedlo, okres Sokolov, jsem se žádné této vyhlášce nedočetl a jsme malá obec cca 2500 obyvatel. Tak stále nevím.
Samozřejmě máme všicí int., na těchto stránkách jsem samozřejmě hledal, ale...nenašel. Jestli vy jo, tak ještě písnětě kde..?
buss-toto jsem také našla a pokud nejsem uplně blbá tak jsem se o platbě za komunální odpad nedozvěděla nic. Právo na informace je, tož já bych jim napsala.
doplněno 13.03.12 11:44:Lidko jsi dobrá!
Ahoj Lidko, děkuji za info, samozřejmě psát nemá smysl, u nás to v§ůbec nefunguje, myslím net a psané dotazy, jak jsem i již psal, byl jsem tam cc před 3 lety a na odpady jsem se ptal, jenže moc o tom nevím, tak mi jen řekli, že kontejner stál za rok pro náš dům tolik, vybralo se tolik, náklady byly vyšší než zálohy, tudíž doplatit. Když jsem říkal, že ze zákona mohou požadovat celkem 500,-Kč, tak řekli že ne, že to upravují jiné zákony či vyhlášky, samozřejmě již neřekli jaké a já jsem žádné ani nenašel. Tak chci jen vědět, kolik opravdu mohou požadovat a co to upravuje...
Tuto problematiku upravuje § 10b tohoto zákona. zakonyprolidi.cz/...
Jak Lidka správně předvídá, dojde ke změnám, viz:
No konečně a děkuji Bruno2 - jsem věděl jen o zákoně č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, z kterého vyplívalo, že mohou vybírat pouze max 500,-Kč, ale podle zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech vyplívá, že mohou požadovat veškeré skutečné náklady, které obci s odpadky vznikly - jen jej musí upravovat vyhláška, která u nás chybí nebo jsem ji nenašel.
O druhém zákoně jsem tedy nevěděl a ještě jednou děkuji, jen teď nevím, co se má novelizovat, když to tento druhý zákon, podle kterého se mohou města řídit, již upravuje, tedy že mohou po občenech žádát veškeré výdaje spojené s odpadky?
Dobrý den.
Jeden dotaz opět k odpadům. Mám chalupu v Brzicích v okrese Náchod. Bylo mi zděleno, že musím zaplatit roční poplatek za odpady v hodnotě 500,-Kč Když jsem se dotázal kam tedy s odpadem, který normálně vozím v pytli do svého trvalého pobytu v Hradci , bylo mi řečeno, že si musím zakoupit popelnici a pak si pravidelně kupovat ony známky v patřičné hodnotě myslím 70Kč případně zakoupit pytle určené ke svozu odpadu. Je to opravdu správné? Neměla by obec tedy nějak vyjít vstříc i nám chalupářům, kteří tedy svůj odpad vozí do trvalého pobytu, kde taky platíme poplatek taky, ale jednou za rok a pak máme popelnice stále k dispozici a žádný již známky neplatíme a ani ne nádoby na odpad jako zde chtějí. Děkuji za info. Michal
Myslím, že cenu si upravuje každé město, vesnice podle svých nákladů. O jakém ročním vyučtování mluvíte? Za svoz v Brně 500/osoba, možno platit na pokladně magistrátu od 1.3-do konce května, nebo převodem či složenkou od začátku roku do konce května (když zaplatíte v červenci tak se až tak moc nestane, hlavně že zaplatíte), na chalupě 400 za chalupu. Nikdy mi nikdo neposlal nějaké roční vyučtování, cena za svoz je pevně daná.
Dobrý den a děkuji. U nás platíme popelnice v nájmu, kdy za rok to dělá 500,-Kč a při ročním vyúčtování tepla, vody apod. máme kromě jiného i nedoplatek za odvoz popelnic, který dále musíme zaplatit. Tedy např dalších 400,-Kč na osobu, potom vychází, že za rok a osobu zaplatíme i 900,-Kč.
Tomu se mi ani nechce věřit, vážně jsem o tom ještě neslyšela a jste první, zajděte na magistrát města, obecní úřad nebo co u vás máte a zeptejte se co vlastně platíte a komu. Nejde třeba o ůklid u kontejnerů nějaké firmě?
doplněno 13.03.12 10:35:Výši a způsob úhrady řeší vyhláška města Brna. Peněžní prostředky za odpady jsou vybírány formou místního poplatku a jsou příjmem Statutárního města Brna.
Podrobné informace získáte na Oddělení správy poplatku za komunální odpad Magistrátu města Brna, Šumavská 33 (budova A), tel.č.: 549 133 302, 549 133 511, fax č.: 549 133 500, e-mail: ozp@brno.cz.
U nás bych se dotázala prvně mejlem zde, pak bych tam zašla a myslím, že bych věděla co potřebuji. Nevím kde bydlíte ale i vaše město má jistě své stránky a úřední hodiny. Neváhejte, jsou to vaše peníze!
Ještě jsem se jednou koukal a je to opravdu tak, tedy v nájmu platíme zálohově PDO - pevný domácí odpad, tak, že to výchyzí 400,-Kč na osobu a v březnu nám udělají vyúčtování Protokol o vyúčtování záloh na teplo, TUV, vodu a služby a ve službách se potom dočteme, že zálohy byly, náklady byly a rozdíl, tedy většinou nebo tedy vždy nedopatek je takový a platíme. Jinak jsem žádnou vyhlášku, která by u nás pevně vymezovala odpad nenanšel. Nové Sedlo, okres Sokolov.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.