Nejste přihlášen/a.
Tak mám první nemovitost (od prosince) - a hned taky moje první vyplňování daňového přiznání. Pročetl jsem podrobně instrukce co k němu dávají, ale i tak pár věcí ne úplně chápu...
Situace:
Nemovistost je chata s kůlnou a kopanou zděnou nádrží na vodu (= za komačů bazén).
Je to na 2 pozemcích - jeden je ten pod chatou (zastavěná plocha a nádvoří) - 50m2, druhý je ten zbytek - 850m2 (zahrada).
Stavby - v katastru je jen ta chata a zde mám první dotaz - otec to v předchozích daň. přiznáních bůhví proč uváděl jako že má jen 45m2 místo 50m2. Je možný pokračovat v onom trendu s tím, že by existoval rozdíl mezi výměrou pozemku pod chatou a chatou nebo tyto čísla musí sedět? V reálu netuším kolik chata je, ale teoreticky může být jen tečh 45m2.
Další dotazy:
Platí se daň z pozemku, je-li na něm stavba (at už zapsaná nebo ne?). Nemělo by, že? To se platí jen za stavby, že?
Pokud mám k přiznání dva typově rozdílné pozemky, tj. ona zastavěná plocha a nádvoří A zahrada, je to k vyplnění na 2 listy?
Pokud mám k přiznání dvě typově rozdílné stavby, tj. ona chata (typ J) A bazén a kůlna (typ K), je to k vyplnění na 2 listy?
Kůlna byla původně 10m2, cca 10-15 let zpět se rozšířila (legálně, se StPo). Má cenu se o tom nějak rozšiřovat v přiznání? Otec to nijak neřešil... Mimochodem, do kolika m2 může být kůlna?
Předem díky za vaše odpovědi.
nimha
.
Výměru nejlépe zjistíte nahlédnutím do katastru, kde vyhledáte vaše pozemky i stavby.
http://nahlizenidokn.cuzk.cz/
Já vám poradím stručně. Vezměte si všechny podklady, které budete k přiznání potřebovat a navštivte příslušný FÚ. Uvidíte, že vám poradí, co a jak vyplnit. A když narazíte na neochotného úředníka, jděte k jinému. Jsou tam od toho, aby poradili tomu, kdo instrukcím tak úplně nerozumí. Držím palce a věřím, že když nebudete čekat na konec měsíce, kdy bude fofr, tak to dobře dopadne. Vždyt si je platíme a je to v jejich náplni práce - pomoci poplatníkům. Vyplňte si osobní údaje a identifikaci staveb a parcel - to ukáže vaši dobrou vůli.
Rada vcelku rozumná, až na jeden velice důležitý bod. Úředníci na FU nejsou proto aby poskytovali rady jak vyplnit příslušné dokumenty. K tomu slouží daňoví poradci. Když vám někdo z FU vyhoví, je to pouze jeho dobrá vůle a nikoli povinnost.
Já to cyrile chápu. Ale sama jsem více než třicet let pracovala na městském úřadě a pokud mne někdo požádal o pomoc, tak jsem si tu chvilku vždycky vyšetřila a pomohla. A nebo i pomoc nabídla. Právě když se zaváděla daň z nemovitosti, tak jsem pomáhala vyplnit nespočet daňových přiznání. Dneska už si pamatuji jenom základní informace a musela bych znovu nastudovat zákon a pokyny. Věřím tomu, že někdo z oddělení DzN s vyplněním pomůže. Alespoň s naším FÚ mám moc dobré zkušenosti.
Tak jsem to spočetl a vychází mi 400Kč, otec loni platil 550Kč (a to měl "menší" chatu i kůlnu)... tak nevím. Zítra jim to tam hodím, at si to přepočítaj.
doplněno 18.01.12 09:23:Tak už to asi mám, obec si zavedla onen koeficient "1,5" ze staveb. Pak jsem na nějakých 580Kč, což by vycházelo... no, zkusím se s nimi ještě poradit, problém je , že je to dost z ruky oproti bydlišti.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.