Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kdy řadit? Motor 92kW +

Od: spirit* odpovědí: 10 změna:

Zdravím kdy řadíte s motorem 92kW a více když

a) je motor velmi studený

b) chcete jet na co nejnižší spotřebu

c) kašlete na spotřebu chcete co nejvlepší akceleraci

Pouze benzín.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

spirit*

Tím kdy myslím při kolika otáčkách +-.

 


0x

já osobně pokud je auto studený tak sním nepřekračuju asi 2300 ot

pokud jedu sportovně řadim něco málo přes 4000ot

a na spotřebu 2500 ot -to moc neviužívám

spirit*

Takže se dá říct, že jízda se studeným motorem a jízda na spotřebu je skoro jedna a ta samá?

skoro jízdě na spotřebu já říkám zbytečné trápení motoru

blackflamesiczi*

nizke otacky nejsou o spotrebe , ja z 2,5 ve vyssich otackach jezdil za mene nez otec z tim samym motorem v nizkejch . Je to o citu v plynovem pedalu a citu k tomu co se motoru libí.

doplněno 18.04.12 20:25:

jinak z 2,0 mondeem cesta strakonice do nejake diry za hradcem kralove ve 3 lidech (ne anorektici) do 6 litru a to dalnice cca 160-180km/h s klimou

 


0x

Mnoho řidičů zejména ti starší co jezdili když ještě otáčkoměry byli luxus jezdí dle sluchu a dokáží vystihnout ten správný moment.Jinak bežně se studeným kolem 2500 a běžně jezdím do 3500 (max je něco kolem 7000ot.,81kW při 5500ot)

Někdy řadím za 5 při cca 65km/hod a někdy až při 80 výjímečně i výše (v kopcích a sport jízdě)!

PS na úsporu nejezdím,ale ještě jsem se nedostal na výrobcem deklarovanou spotřebu 12,5l ve městě.Největší navíc zimní jsem měl neco málo přes deset!

des*

Řazeni v autě je o citu.Kdo nemá cit s motorem,tomu nepatří volant do rukou.Ikdyž u moderních aut není motor skoro slyšet,je to poznat podle toho co se děje,chvění,vibrace atd.Právě pro necity byl vymyšlen otáčkoměr.Nedá se napsat při jakých otáčkách přeřazovat,protože každé auto má jiný točivý moment.Poznám jednu řidičku,co dokáže jet třeba 20km na jedničku a plný plyn.

spirit*

Tak to se mi ještě nestalo :D, ale co jsem jezdil v dieselu tak jsem problém s řazením podle motoru neměl, ale teď co jsem přešel na benzín, kde není motor skoro vůbec slyšet tak to ještě nedokážu moc poznat. Takže se ptám aspoň takto teoreticky, abych tomu motoru škodil co nejméně.

des*

Ano je to těžší,třeba by stačil zkušenější kamarád,také pomohlo,když jsem kámošce namaloval na tachec různobarevné čáry,odkud pokud na kterou rychlost jet.Bylo to na spartaku a fungovalo to.

Nepíšete co to je za auto, tak těžko obdržíte adekvátní radu. Já jsem stejně jako vy přesedlal po letech s naftáky na benzín. Je to nezvyk, chybí zátah odspoda, ale po chvíli si na to zvyknete. Pokud si nejste jistý, zkuste pročíst návod k autu, mnohdy tam bývají uvedeny doporučené rychlosti - něco v tom smyslu, jak uváděl des. Ale i to je zavádějící, protože velmi záleží na tom, jak máte auto naložené, jestli jedete do stoupání, či z kopce. Oktávky třeba mají takovou vychytávku - indikátor, který vybídne k přeřazení - zpočátku jsem se nad tím ušklíbal ( co mi budou radit, vždyt řídím pětadvacet let ) ale nedalo mi to a zkusil jsem podle toho jezdit - i když mě nutí jet 45km/h na pětku a opravdu šla dolů spotřeba. Samozřejmě, pokud chci akcelerovat třeba po výjezdu z obce podřadím na čtyřku, ale i trojku, když je to do stoupání.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]