Nejste přihlášen/a.
Ahoj lidi, shanim něco na měření napětí do auta - asi nejlépe na zabudování do palubovky, protože právě dělám výslednej design palubní desky a chtěl bych tam mít ukazatel napětí, poradíte?
co takto třeba tento: gme.cz/...
a k tomu ještě omáčka na úpravu skodaoctavia.cz/...
doplněno 11.04.12 16:42:dále heureka.cz/...
Jestli si elektronik a zvládneš si ho sestavit, tak tady je jeden velmi dobrý:
http://www.hw.cz/teorie-a-praxe/konstrukce/indikator-napeti-autobaterie-s-lm3914.html
Sám jsem ho stavěl a mám ho ve Fávu. Jinak doporučuji se sloupcem s LED nebo s ručičkou a ciferníkem (analogové). Ty číslicové jsou nepraktické a na slunci se lépe čtou ty s LED. Navíc při startování je vidět pokles napětí a u digitálního se segmentovkami při startování nic nepřečteč, protože se to napětí za sekundu několikrát mění a tak se objeví samé 88,8.
Inspirace s LED sloupcem:
Tohle mě hodně zajímá,rád bych si udělal do rapida,mám tam už namontovaný budík teploty oleje a ekonostat a v tom vyrobeném panelu mám ještě místo na jeden budík a rád bych voltmetr...ale v rámci zachování trochu dobového designu bych chtěl analogový,tzn budík s rafičkou,aby měl kruhový tvar a průměr tak 55mm,aby mi ladil s těmi namontovanými budíky,a musí mít černé orámování...to auto si opečovávám jak to jen jde a jde mi o to aby to vypadalo co nejdobověji,digitální jsou jistě účelné,ale hodí se do nových aut
Prosím jestli někdo máte nějaký tip na takový,kvalitní,cenově přijatelný tak budu rád
Do té zástavby se normálně prodává kulatý s ručičkou a cenově a dobově nejlepší je asi s vozů LADA.
doplněno 12.04.12 16:47:No že mě to nenapadlo dříve,vždyt ve starých ladách to je normálně...takže zajít na vrakec a jenom to tam vykuchat
A jaké to má zapojení,je to normálně jenom +/- nebo je tam ještě něco jiného,a jaké má podsvětlení,už si to nepamatuji,to je let co jsem se vezl v ladě
Lady neznám a na vrakáči jsem jí viděl jen jednou a to ani nevím, co měla za budíky :D. Zapojení typuji jen +,- a + podsvětlení.
http://www.autodilyjimo.cz/pridavny-budik-voltmetr-p1897 všechny nejsou tak drahé, ale VDO je kvalitní výroba (Felicie budíky mají od VDO)
http://www.tuningstyle.cz/pridavne-budiky/72/
ispirace s virtu, dobový originál:
http://skoda-virt.cz/cz/inzerce/koupim-cz/36547-voltmetr-ekonomer-a-zrcatka-kapky/
doplněno 12.04.12 17:31:Tady je vidět v Ladě
Nechápu to šlapání plynu , tohle kdybych dělal na Lekru u Fáva, tak ho tímto těžce uchlastám a nespustím vůbec
Tyjo ony se vyrábí i nový,tak to beru,ten se mi líbí,myslím že to nějak nenaruší dobovou originalitu vozidla...dík za info
Jak vidím dráty tam jsou 3,tzn +/- a + na žárovku...zapojení určitě aby začal měřit se zapnutím klíčku do polohy 1,rozsvícené kontrolky a motor v běhu,a podsvícení aby začalo svítit se zapnutím obrysových světel
Jen malý dotaz - proč je v autě potřeba mít voltmetr? Chápu, že auto potřebuje rychloměr - podle něj řídím rychlost auta, podle otáčkoměru můžu ovlivňovat otáčky motoru, podle palivoměru kontroluji zásobu paliva. Ale k čemu voltmetr? Vy nějak při jízdě ovlivníte napětí palubní sítě?
Pokud by u starší Škody zapnul více spotřebičů, tak pozná, kdy nestíhá alternátor dobíjet (kontrolka při tomto stavu nesvítí) a při studeném startování v zimě pozná, kdy startovat opět znovu (opakovat pokus), aby si úplně nezabil baterku a měl více šancí na obtížný start.
U nového auta tu není význam.
Má i u nových. Aspoň pro lidi, co tomu trochu rozumí. Na kontrolku dobíjení nelze 100% spoléhat..
Já si vyrobil ten s HW s LM3914 (odkaz) a mám ho jako přenosný a beru si ho do všeho, co řídím .
A těm, co tomu moc nerozumí, by mohli výrobci dělat stupnici místo čísel "vo farebných zvieratkách" :D (film Tacho)
Tleskám,promone.Voltmetr je v autě na 12345.Auto má přece na alternátoru regulátor a ten musí být nastaven na stálé napětí.Pak stačí kontrolka špatné funkce regulátoru.Na co tedy měřit něco,co je předem dané?
JABRAKA
doplněno 18.05.12 21:04:
Jen doplním, jak se rozsvěcuje kontrolka dobíjení. Na jeden konec žárovky je přivedeno + (č.15) a na druhém konci je dle provozu + nebo kostra. Pokud je alternátor v chodu, + je přivedeno na žárovku dobíjení z obou stran a tak nesvítí. Při poklesu napětí vlivem zátěže alternátoru spotřebiči (a špatných koster), napětí na přívodu na žárovku od alternátoru klesá a ten napětový rozdíl žárovku rozsvítí. Pokud je rozdíl malý (2 - 3V, tak to tu žárovku 12V sotva žhaví a není vidět, že svítí). Ale tento rozdíl už značí, že baterie není dobíjená! Žárovka se rozsvěcuje naplno při nečinnosti alternátoru, kdy se o něj kostří.
Proto ty voltmetry k něčemu jsou a když tomu někdo rozumí, tak předcházejí úplnému vybití baterie a následnému nenastartování (ale musí se na ně občas koukat a vědět co ukazují a co mají ukázat) .
Mimo to se přes ně budí vynutí rotoru. Žárovka bývá doplněna paraelně zapojeným odporem (poslední Favority,všechny Felicie,..), aby při jejím spálení nemohlo dojít k vybití baterie vlivem nenabuzení a nečinnosti alternátoru.
doplněno 18.05.12 21:06:oprava: přes ni
Chápu, že někdo má potřebu mít před sebou palubku hodnou Airbusu A380, ale osobně tvrdím, že voltmetr je v autě naprd. Tvrdímto i přesto, že jsem řídil spoustu typů aut i s dynamem (Š1000MB, T601, Š1203 PV3S atd). I u těch byly dvě možnosti - dobíjení je blbě seřízené a nedobíjí či přebíjí - tudíž je nutno jej seřídit a pak nastává druhá možnost - dobíjení je OK a tak nevidím důvod proč při jízdě v reálném čase šmírovat volty. Pokud si dobře pamatuju, voltmetr měla standardně Karosa C734, ale at jsem dělal co chtěl, rafika se nehla ze zeleného políčka. To ampermetr, tak ten význam může mít, zažil jsem jej mj. na PV3S, tam měl určitý důvod, protože vejtra měla jein dynamo, které v nízkých otáčkách málo dobíjelo. Ovšem vzhledem k tomu, že ten motor v nízkých otáčkách ani netáhl, tak i tam to nebyl nějak nezbytný budík. Ale jak jsem už napsal - proti gustu žádný dišputát, komu se to líbí, ten at si do auta namontuje třeba geigerův dozimetr a jistě by se hodil i rtutový barometr pro předcházení neočekávaným zvratům počasí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.