Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicie kontrolka oleje

Od: waky* odpovědí: 7 změna:

Zdarvim dneska se mě na autě felicie 1,3 MPI přihodila zajimává věc po nastoupní do vozu když jsem ještě neměl ani klíč v zapalování mě slabě svitila kontrolka oleje (Celý den pršelo), po dobu jízdy však kontrolka nesvitila ani nijak neproblikávala po příjezdu domu a vypnutí motoru opět kontrolka začla slabě svitit mohl by mě někdo zkušenější poradit v čem bude chyba. Tento vůz vlastním pul roku a zatím se mě to ještě nikdy nestalo at je mraz, sníh, dešt atd předem diky za informaci...

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*

0x

čidlo je obrazně jakýsi vypínač-jde tam stálé plus a pokud není olej,tak je spojen obvod a tím se rozsvítí kontrolka...,a právě třeba díky vlhkosti dojde ke slabému "spojení"...jinými slovy,sundat konektor a jak čidlo v bloku tak i onen konektor prostříknout např.Kontaktolem apod. a bude klid...

martinhajek*
Jenže jemu to svítí i při vypnutém zapalování a tehdy do té kontrolky žádný proud nejde. Takže se mu tam někde mohly k sobě přismahnout vodiče, u Felicie se to občas stává, některé žíly jsou v elektroinstalaci poddimenzované. Nedávno jsem něco podobného řešil, dva vodiče se k sobě hluboko v palubovce připekly a po zapnutí vyhřívání zadního okna se rozsvítily i přední mlhovky.
Pokud se ovšem nepřekoukl a nejedná se o kontrolku dobíjení, tam by to bylo jasné.
waky*

Take jsem první myslel že se jedna o kotrolku baterie až po důkladném podiváni jsem zjistil že je to kontrolka oleje

 

gumidek*

0x

Ten tlakový spínač (popravdě rozpínač) je jen kostra, která vlivem tlaku ukostří žárovku a tím jí rozsvítí. Ukostřuje ji o blok motoru. Stálé + jde na relé, které spíná jen při poloze klíčku 1 (kontrolky jdou),po sepnutí se začne napájet přístrojová deska a napětí jde na žárovky mazání,dobíjení,ruční brzda (všechny se pak příslušně kostří. Kontrolka dobíjení se jak kostří, tak na ní jde + (podle toho se pozná činnost alternátoru). Skusil bych vyměnit relé, jestli úplně nerozpíná kontakty a přes úplně nerozepnuté neteče minimální proud. Jeho vytažením by měli zhasnout, ale je to hodně zajímavá závada.

martinhajek*
Zkusit to může, jenže tím to nebude. Ještě jsem neviděl "špatně rozepnuté" relé.. Navíc by mu šly i další věci. I ta kontrolka alternátoru a ručky
gumidek*

Taky pravda, ale záleží, jak moc je kostra u jednotlivých kontrolek dobrá (bez přechodových odporů). Největší přechoďák má ručka, tam je ten spínač bez pouzdra holý. Jsem moc zvědav, co to je...

xxxx*

Dávám Ti za pravdu, plně neodepíná relé.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]