Nejste přihlášen/a.
Dneska jsem najela na velký kruhový objezd nás na Jižním Městě a ve vnitřním (!) pruhu jel cyklista. Samozřejmě že když pak chtěl odbočit, tak mi skoro vjel pod auto, vyhnula jsem se mu, protože jsem od něj něco podobného čekala... ale říkám si, jak může vůbec cyklistu napadnout jet ve vnitřním pruhu kruháče? s jeho rychlostí nemá šanci se včas zařadit tak, aby mohl odbočit z kruháku ven - no, ale je pravda, že netuším, kolikáté kolečko už jel... co si o tom myslíte?
porušil snad předpis? Na silnici je mnoho řidičů divných
doplněno 28.03.12 20:08:přejíždění z pruhu do pruhu,,,jelikož jsem to neviděl, nemůžu hodnotit...
já mu mám dát přednost? když jedeme oba po kruháku, on ve vnitřním pruhu, já ve vnějším? to snad ne...
Nejak ¨jsem si to nedomyslel. Omlouvam se. Posledni dobou ctu same zapornosti na cyklisty, ac jsou vesmes nevinni. Tady to cyklista zrejmne nedomyslel a nedopatrenim vam vjel malem pod kola. Ale to se stava na cestach denne. Byl to zkratka bud vul, nebo to proste spatne spociatal.
doplněno 28.03.12 20:11:A nebo jeste jinak. Cyklistum prohresek byl ten, ze Vam vjel do jizdniho pruhu. TADY JE JASNA CHYBA.
Jenze, ze zakona ve vnitrim pruhu jet muze. Tady chyba neni.
ok, v pohodě... nevím, jestli jsou nevinní, ale jsou určitě zranitelní - já bych tam jako cyklista vůbec nevjela,myslím do vnitřního pruhu kruháče, jela bych si po obvodě, abych mohla odbočit, až budu potřebovat - tohle byl vysloveně hazardér...
ja, jako cyklista bych si na to netroufnul ani nahodou. Bohuzel nekteri si svuj zivot nevazi
Ve vnitřním bych si to taky netroufnul.Ale běžně na kruháči jezdím (obyčejném) zásedně uprostřed,tak aby mne žádné auto nepředjelo.Ne že by mi to vadilo,ale již párkrát mne takto sejmuli,jen díky dobrým brzdám a zkušenostem jsem to zvládl.
Přesně tak, naprosto souhlasím. Bohužel toto nedělají pouze cyklisté, ale i osobní auta, motorky a doknce i kamióny...
1. kolo je na kruháči vetšinou rychlejši nebo stejně rychlé jako auto = pokud nejel z první odbočky ven, tak jel naprosto správně ve vntřním pruhu
2. Zajeďte si do Francie - pokud tam někdo potřebuje vyjet z vnitřního pruhu ven do odbočky, tak ho ten ve vnějším pruhu automaticky pouští, nemají s tím problém ani na tříproudých kruháčích. Jen tady si většina lidí říká "jedu ve svým pruhu tak mám, přednost a ty si objeď další kolo" a to místo nedělají.
3. Vytušila jste že kolo pojede ven z vnitřního pruhu do odbočky, tak jste mu nechala místo = naprosto správně a tak to má fungovat.
4.češi se na kruháči pořád mají hodně co učit a obzvlášt pokud je to kruháč s více pruhy. Většina z dvouproudýho dělá jednoproudý a zmenší propustnost aut na polovinu než umí frantíci.
Tak to ale fungovat nema. Pokud cyklista vyjizdel z vnitrniho pruhu, musi dat prednost v pruhu vnejsim. I za cenu ze by kruhac objel jeste jednou. Ale to plati i pro auta.
Zajeď si do Francie a sleduj jak jezdí po víceproudých kruháčích... S tou předností máš samozřejmě pravdu, ale "český styl" tj. ten ve vnějším pruhu má přednost a na toho vnitřního odbočujícího kašle = malá propustnost aut.
Dát přednost znamená neohrozit ani neomezit, pokud mu ten vnější nechá místo aby odbočující mohl plynule přejet z vnitřního pruhu ven do odbočky, tak ten vnější může projet ven a zároveň dá i přednost). Ty auta jedou většinou stejně rychle, stačí nejet vedle něj, ale před nebo za, tj. od auta ve stejným pruhu držet vzdálenost aby se tam vešlo auto co jede přes pruh ven = on jede stejně rychle a vejde se tam = může projet do odbočky včetně dání přednosti. Funguje to rychle a plynule, ale jestli se tohle arogantní čehůni někdy naučí, to je ve hvězdách :-/ Většina jede ve vnějším i když odbočuje až na poslední odbočce a dělají z toho jednoproudý kruháč...
Co sem pleteš Francii? Když se ti tu nelíbí, tak si táhni do Francie, tady se jezdí podle naší vyhlášky. Jasně že ten cyklista byl kretén a zasloužil přejet hnáty. To miluju, když debil jezdí po silnici a pak ho někdo omlouvá, že to špatně spočítal. Za chyby se platí. Škoda, že cyklistům nelze sebrat oprávnění k řízení kola jako to je u řidičů, něco podobného bych zavedl. Je jasné, že stejně jako mezi řidičema, motorkářema, kamioňákama, tak i mezi cyklistama jsou idioti, kteří kazí pověst těm, co jezdí slušně, ale to je holt život. Za chyby se má platit.
doplním pro zajímavost foto...
a přeměřil jsem to, tak náš kruhák je lepší...má průměr 120 m, kulaták v Dejvicích "jenom" 109 m
na fotce( bohužel lepší už nebude) je dobře vidět dva pruhy zleva dole plné aut, černé auto ve třetím odbočovacím do prava odděleným plnou čarou od pruhu, kterým se opouští kruhák...auta si nepřekáží...
na vnitřním obvodu kruhu vidět šrafované plochy, u kterých začínají nové jízdní pruhy
doplněno 29.03.12 21:38:opravuji, šířka jízdního PRUHU 4 m, spolu 2 pruhy 8 m
hejkale, tak to máte super... takový víceproudý kruhák má pak smysl... u těch obyčejných se vnitřní okruh moc nevyužívá, to je pravda - leda když odbočujete až dál a jste dostatečně rychlý, abyste se tam pak dostal zpátky... většina lidí si jede radši v klidu po obvodě...
Jsem jinak klidný člověk,ale dokáže mne vytočit k nepříčetnosti,když řidiči osobních aut jedou po kruháči vnějším pruhem,ačkoli je vnitřní prázdný a potom hned co sjedou z kruháku se začnou cpát do levého pruhu.Držím se nepsaného pravidla,že pokud z objezdu nesjíždím na první odbočce,automaticky se řadím do vnitřního pruhu.
No a mně zase vytáčí ti řidiči, co se nahrnou do vnitřního pruhu a pak se tlačí ven z kruháku a bezohledně ohrožují všechny, co jedou ve vnějším pruhu. Ti se taky řídí nepsaným pravidlem, teď jedu já a vy mi můžete...Ty nepsaný pravidla mají za sebou stovky mrtvých, zvlášt když si je po svém vykládá debil...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.