Nejste přihlášen/a.
Chci se zeptat jestli můžu řídit kombajn nebo traktor s nějakým přívěsem(technikou naorání půdy atd) když budu mít řidičský průkaz skupiny C.?
čekejte prosím, probíhá přenos dat...
ANO
Tady je výklad zákona trošku nejasný, se skupinou C můžeš řídit kombajn i traktor s přívěsným zařízením do 750kg. Pokud však máš skupinu T, není hmotnost přípojného vozidla omezena. Podle mne tedy jde o to, jestli v řidičáku vyznačí i skupinu T, jako to bylo dříve když jsem dělal papíry na náklaďák. Ale je trošku absurdní, že s Céčkem bys za traktorem nesměl tahat větší přívěs a s Téčkem ano...
ANO
Standa: nemáte pravdu, cituji: "Řidičské oprávnění skupiny C opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 8 a 9, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg..."Odstavce 8 a 9 se týkají autobusů, takže Céčko opravňuje i k řízení vozidel, uvedených pod písmenem TZákon o silničním provozu, §81, business.center.cz/...Hmm tak to se v Pondělí musím pozeptat proč jsem si musel dělat řp "T " já žil v domění že kombajn je pracovní stroj...
ANO
Ano to je, proto také spadá pod písmeno T: Řidičské oprávnění skupiny T opravňuje k řízení traktorů a pracovních strojů samojízdných; k motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo.doplněno 10.03.12 23:25: ...a skupina C pod sebe zahrnuje mimo jiné i skupinu T...Potvrzuji,že se skupinou C může jezdit s traktorem i s kombajnem.Mám řp se skupinami A,B,C,E,M,T, a na traktor jsem nikdy zkoušky nedělal,skupinu T jsem dostal automaticky k C.
ANO
Ano, dříve to tak fungovalo, stejně jako M k jakékoli jiné skupině. Dnes už je to ošetřeno zákonem (asi aby ušetřili za razítko do ŘP)...
Ano, ale jen s přívěsem do 750 kg.
doplněno 10.03.12 19:34:To se musí vyčíst z technického průkazu k přívěsu. Pak je také otázka, co je přívěs. Jestli je za přívěs považována u traktoru třeba sekačka, nebo pluh, sečka a jiné příslušenství. Za přívěs by v tomto směru měl být považován pouze vozík, který je vybaven registrační značkou. Vše ostatní by mělo být chápáno jako součást vozidla a o přívěs by se tak jednat nemělo. A u kombajnu si teďka nevybavuju, jestli má RZ ale myslím, že ne.
Skupiny a podskupiny řidičského oprávnění z netu. e-autoskola.cz/...
Motocykly, skupina A:
podskupina Am (od 15 let) - motocykl do konstrukční rychlosti 45km/h nebo obsahu 50 ccm
podskupina A1 (od 16 let) - motocykl do obsahu 125 ccm nebo do výkonu 11kW
Osobní vozidla, skupina B:
Nákladní vozidla, skupina C:
Autobusy, skupina D (od 21 let):
Traktory a pracovní stroje, skupina T (od 17 let):
Viky,proč sem dáváte ty hrozné výpisy v takové natažené formě,když to jde udělat líp?
Autor: viky®
Datum: dnes 19:52
Předmět: RE: Můžu řídít s řidičákem C kombajn?
odpovědět [nahlásit]
Skupiny a podskupiny řidičského oprávnění z netu. e-autoskola.cz/...
Motocykly, skupina A:
podskupina Am (od 15 let) - motocykl do konstrukční rychlosti 45km/h nebo obsahu 50 ccm
podskupina A1 (od 16 let) - motocykl do obsahu 125 ccm nebo do výkonu 11kW
podskupina Ao - motocykl do výkonu 25kW nebo do poměru 0,16 kW/kg
skupina A (od 21 let)- motocykl o výkonu větším než 25kW nebo o poměru vetším než 0,16 W/kg
podskupina B1 (od 17 let) - opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel, jejichž maximální konstrukční rychlost nepřevyšuje 45 km/h nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců nepřevyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného, se nezapočítává hmotnost akumulátorů
skupina B - vozidlo do hmotnosti 3500kg s maximálně 8 místy k sezení bez místa řidiče
podskupina B+E - Skupina B + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg, avšak souprava nesmí překročit maximální přípustnou hmotnost 3500kg
podskupina C1 - Řidičské oprávnění podskupiny C1 opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel skupiny D1 a D, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg, avšak nepřevyšuje 7 500 kg
skupina C - Řidičské oprávnění skupiny C opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel skupiny D1 a D, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg
podskupina C1+E - Skupina C + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg, ale souprava nesmí překročit maximální přípustnou hmotnost 12000kg
podskupina C+E - Skupina C + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg
skupina D1 - Řidičské oprávnění skupiny D opravňuje k řízení motorových vozidel určených pro přepravu osob do 16 míst k sezení, kromě místa řidiče
skupina D - Řidičské oprávnění podskupiny D1 opravňuje k řízení motorových vozidel určených pro přepravu osob s více než 8 místy k sezení, kromě místa řidiče, avšak ne s více než 16 místy k sezení, kromě místa řidiče
skupina D1+E - Skupina D1 + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg, ale souprava nesmí překročit maximální přípustnou hmotnost 12000kg
skupina D+E - Skupina D + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg
skupina T - Řidičské oprávnění skupiny T opravňuje k řízení traktoru a samojízdného pracovního stroje, k motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo.
Prosím, podívejte se na odkaz, kde je to v krátké podobě. S řidičským průkazem C, nemůžete řídit kombajn.
co vím tak 10,5 metrová lišta na new hollanda váží 3,4tuny a s vozíkem počítám tak 4,5-5
jo už to tak bude .. ten šnek taky bude něco vážit a hlavně to musí mít pořádnou konstrukci když to vlastně kombajn drží uprostřed aby se to neprohýbalo ,
ANO
Viky, koukám na odkaz, ale nikde nevidím, že bych s Céčkem nemohl řídit kombajn - portaďte, prosím!
doplněno 10.03.12 20:22:*poraďte...
jinak této e-autoškole moc nevěřím, nevím třeba, jak přišli na limitní obsah 50ccm v kategorii AM. V § 81 Silničního zákona je jako omezení pro tuto kategorii definována POUZE konstrukční rychlost 45km/h...
doplněno 10.03.12 20:24:...a když už jste opět kopírovala z Wordu přes dvě stránky, mohla jste třeba aspoň vymazat autobusy, ty zde nikdo neřeší!
ANO
To je pravda, většinou se píše, co se v rámci kategorie řídit SMÍ, nikoli seznam toho, co se NESMÍ! "Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj."doplněno 11.03.12 00:46: ...a nemýlím-li se, tak kombajn je samojízdný pracovní stroj...
Žací lišta musí být vždy tažena při přepravě ,nesmí být namontována . Toto mi nedávno (před 5lety) řekl kolega kombajnér.
Netuším, jestli to zase není jen hra se slovy, ale zarazilo mě, že žací lišta se nebere jako přívěs, pokud se táhne.
Žací lišta je součást pracovního stroje, je jedno jestli ji máš zavěšenou vepředu nebo ji táhneš vzadu. Za přívěs se to považovat nedá, navíc na kombajn je třeba ještě speciální školení na obsluhu tohoto stroje, tudíž do toho nemůže sednout kde kdo s obyčejným céčkem nebo téčkem.
Stire,u nás jezdili chlapi z dílen,protože si kombajn uměli spravit,o školení nebyla nikdy ani řeč.V nynější době mají kombajny soukromníci a o školení taky nevím,takže si myslím že kecáš.
No já nevím jak u vás jezdí chlapi, ale já když před vojnou jezdil s kombajnem, platilo Téčko plus kurz na kombajn a myslím, že to platí stále...
doplněno 11.03.12 00:36:no vida...hned první odkaz - popojeď si dole a tam to máš T + kurz na kombajn
Takže podle této teorie se vlastně lišta na podvozku tažená za autem, traktorem nebo autobusem nedá považovat za jízdní soupravu!
ANO
Žací lišta podle mne je součást samojízdného pracovního stroje, včetně té přepravní dvoukolové konstrukce, asi to nebude samostatné přípojné vozidlo...
ANO
Ještě trochu pro odlehčení:
Trošku jsem (vyprovokován touto debatou) koukal na různé stránky o kombajnech, kde se většinou píše o vyprazdňování kombajnu během jízdy, kvůli omezení časových ztrát, je to logické a co pamatuji, vždy to tak fungovalo. S kombajnem taky asi nemůže úspěšně jezdit každý debil, přecejen je tam víc důležitých "páček" než v autě. Ovšem traktorista, který by s vlekem COUVAL vedle sklízejícího a sypajícího kombajnu, no to by byl fakt BOREC!
Pokud máš v řidičáku jen skupinu C a nemáš T, tak nesmíš řídit traktor. Já nevím proč tolik debat? Já si myslím že je to snad jasné. Kdyby se smělo s traktorem jezdit na Céčko tak by nemusela být skupina T. Co je na tom nepochopitelného?
ANO
Lui, to je nesmysl, T je oddělené od C z toho důvodu, že na traktor je možné si papíry udělat už v 17-ti letech, tedy třeba na zemědělském učňáku, a člověk před tím nemusí mít ŘP.
Na C je třeba rozšiřovat z B, pokud není použita výjimka (což byly třeba tzv. trojky na vojne).
Stačí si přečíst tři paragrafy ze Silničního zákona. Co je na tom nepochopitelného?
Souhlasím. Na tento traktor by bylo potřeba T nebo C+E. Samotné C nestačí, ale v kombinaci s E ano.
doplněno 11.03.12 15:15:Takže na jízdní soupravu, co je na obrázku je potřeba T nebo C+E. To E je kvůli přívěsu. Tenhle bude na 100% nad 750 kg.
tak E může stát tak 7000kč + vyšetření u lékaře,razítko atd... a když bych náhodou nezvládl jízdu vzali by mě řidičák B,C..
Tak pokud bych stál před rozhodnutím, zda si dodělat E nebo udělat T kvůli taktoru, tak bych rozhodně volil E, protože je univerzálnějsí a hodí se více. Co se týká ceny, to by +- mohlo být. Co se ale týká sankcí, tak za špatnou jízdu by neměly být žádné sankce v podobě odebírání skupin. Horší je to ale s testem, pokud by se tam výrazně nedařilo, tak by tam nějaké sankce hrozit mohly.
Tady se přeci neřeší jak získat skupinu, Dotaz zněl, jestli smí řídit, a to je jednoznačné. Bez T nesmí. Kdyby se smělo, bylo by to uvedeno.
Taky jsem myslel, že už jsi to pochopil. Téčko = traktor, ostatní zemědělské stroje = Téčko plus zkoušky na konkrétní pracovní stroj. Céčko s tímto nemá co dělat.
doplněno 11.03.12 18:14:jajas - když si budeš dělat E, klidně si dodělej i D a pak třeba zjistíš, že ani to ti nestačí. Je těžké pochopit že T je na traktory a samojízdné pracovní stroje? K tomu traktoru můžeš klidně připojit dva vleky s hmotností klidně 40tun a pořád ti bude stačit jen Téééééééčko, když dodržíš celkovou délku soupravy 22metrů! C+E ti na to rozhodně stačit nebude. Ke kombajnu, řezačce, buldozeru apod...budeš potřebovat další školení, které je tuším časově omezené.
Cyril
Jste si jist, že motorové vozidlo na obrázku je skutečně "traktor"?
Vypadá to, že je nějaká verze JCB Fastrac. Tyhle čtyrkolky běžně jezdi 75 km/h po silnici i v terénu jako buginy. Velmi univerzální stroje, jen při hluboké orbě trpěly diferáky. Měl jsem možnost pár kilomertů kočírovat tohle letadlo i v terénu, úžasný zážitek. Jen jsem nechápal, když tyhle traktory předjížděly nakl. auta, že na to stačí průkaz T.
podle meho nazoru to bude spis o konstrukcni rychlosti do kolika tam bude uvedeno na traktor mas do 45 km/h nad musis mit c kdyz budes mit vlek tak E pokud budes mit T s vlekem jinak muzes ridit i kombahn do 45 km/h prezkouseni budes mit jen karticku nad 45 km/h musis mot uz profesni prukaz tam je to dany neni zadne T v profesaku
ANO
Začíná mi Vás fakt být líto.
Ještě se odpoledne zeptám svého strejdy, přes 40 ho si živí volant, tak bude další názor...
Traktor i kombajn do 3,5 tuny lze řídit i s "B"-čkem, nad 3,5 tuny s C-čkem, skupina T je důležitá tím že lze k traktoru připojit přípojné vozidlo všech kategorií, tedy i to nějtěžší kategorie OT4...
Tazatel nekonkretizuje hmotnost ani druh přípojného vozidla...do 750 kg to smaozřejmě lze i s B nebo C
Důležitá je hmotnost přípojného vozidla, od toho se odvíjí skupina ŘP který je potřebná...
Kdo nechce číst e-autoškoly, at si přečte paragraf 81 zákona č.361
Tak to nechápu co mám za instruktora, ten mi jasně řekl že na kombajn jedině Tčko, ale myslím si že v tomto systému je takový bordel že nejlepší by bylo zeptat na magistrátě nebo na dopravním, tam to musí vědět na 100%
ja si myslim ze co clovek to nazor a to bude i na policii takze hodne stesti pri kontrole
Opět opakuji že je důležitá hmotnost vozidla, kombajn může mít teoreticky 3 tuny, respektiove top mpůže být 3-tunový speciální samojízdný pracovní stroj, pak se na něj plně vztahuje B-čko, protže s tím ltze řídít silniční n otorová botidla do 3,5 tuny...tedy i lejhčí traktor...Traktory se také dělí na kategorie T1, T2, T3, T4, přípojná vozidla nebo přípojná vozidla traktorú se také dělí do kategorií prodle hmotnosti...
Takže pozřetí Vám iopakujki, pokud se na ěncop pútáte, takl uivádějte údja ez techniocké gho proůkatzu nebo tz technockého osvědčení...Kombajn je samojízdný pracovní stroj, kategorie SS...TEĎ JDE JEN O TU HMOTNOST...
Ale doporučuji Vám věnovat s euvedenému zákonu č.361, paragraf 81 má jen 2 stránky, chvilku to studfujte a pochopíte
ANO
když už citujete ze zákona, citujte alespoň jeho platné znění, tam byste v § 80a našli odpověď:
(1) Do skupiny
h) C jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů a vozidel uvedených v písmeni g), jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
(2) Do skupiny T jsou zařazeny traktory a pracovní stroje samojízdné, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo.
doplněno 12.03.12 14:58:a pardon... teď mne došlo, že to nabývá platnosti od 1.1. 2013
Jinak tedy platí vše po staru - pokud považujete traktor a kombajn za motorové vozidlo (stejně jako já) - tak podle definice uvedené v §81 odstavce (6) na něj stačí oprávnění skupiny "C"
A kdo nesouhlasí, necht mi vyvrátí tvrzení, že traktor je morové vozidlo...
Protože v paragrafu - vymezení základních pojmů je motorové vozidlo definováno takto:
"motorové vozidlo je nekolejové vozidlo poháněné vlastní pohonnou jednotkou a trolejbus,"
Zmizíku, nechápu proč citujete ze stránek ministertva dopravy, a ne ze Sbírky zákonů, když už s eodvoláváte nan zákony, to co jste napsal je účiné až od 19.ledna 2013. Ale aby jste to pochopil, musel by jste ten zákon řečíst celý, včetěn té nejzajímavější části, kde je uvedeno které paragrafy od kdy platí...
Doporučuji Vám proto sbírku zákonů an stránkácj ministertva vnitra...ale to je práce, vytiosknout si zákon včetěn všech novel a dlůkaldně studovat...
doplněno 12.03.12 15:02:pro tzy méně chápavé a pro ty kdo nemají čas louskat všechny novely zákona č.361 lze doporučuststránky Centra služeb pro silniční dopravu, kde lze najít text v platném znění s vyznačením změn platných od ledna 2013.
doplněno 12.03.12 15:02:pro tzy méně chápavé a pro ty kdo nemají čas louskat všechny novely zákona č.361 lze doporučuststránky Centra služeb pro silniční dopravu, kde lze najít text v platném znění s vyznačením změn platných od ledna 2013.
nevím jestli to tu už zaznělo ale... Traktor se dá řídit s oprávněním skupiny C ale může za sebou táhnout pouze příves max. 750kg
co se týče kombajnu někdo říká že na kombajn je potřeba C někdo zase ne..ale podle zákonu to je tak že skupina T opravňuje k řízení traktorů,pracovních a samojizdných strojů co mi dnes říkal učitel autoškoly ale jak by se na to tvářila policie to nevim...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.