Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ford mondeo 1,8i 85kw na dálnici?

Od: kd odpovědí: 63 změna:

Přeji všem dobrý den,moc by mě zajímal váš názor.Měli jsme Fábii 1,4 Mpi,44kw,r.v.2003.Auto spolehlivé,ale stav tachometru 250000km.Auto bylo tuklé na masku,zlobil centrál,a nefungovalo servo.Denně jsme s ním najeli 160km po D1 a to se =obrovská finanční zátěž v benzínu.Včera jsme ho prodali a místo něj sme koupili Ford mondeo 1,8i,85kw,r.v.1997.Stav tachometru se moc neliší-230000.Ale je v lpg,což pro nas bylo východisko.Ford nás stál 30000,nevím jesli je to moc,nebo ne.Moc ráda bych věděla váš názor,zda jsme udělali dobře tou výměnou,myslím tím jestli máte někdo s touto značkou zkušenost.Děkuji za odpovědi

 

 

63 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nu*

0x

větší a pohodlnější, zda i splelehlivější poznáte časem, ale motor 1,8 by měl vydržet víc než 1,4

erikch*

jde hlavně o přístup předchozího majitele-z toho plyne i "výdrž"-ale fakt,že je na LPG znamená pro motor hodně-v dobrém slova smyslu...Plyn je čistým palivem-bez jakýchkoli nežádoucích přísad(navíc má 106 oktanů)-a tohle obrovské+ poznáte při výměně oleje-i po těch 10-15 ooo km bude krásně hnědý(jako nový)-žádný karbon,sajrajty atd.jako v benzínu a naftě-což je dáno cenou za rafinaci ropy,tak aby se výsledné palivo zbavilo všech nežádoucích řetězců uhlovodíků(těžších-což jsou např.složky mazutů apod.),tak by litr stál 60,-kaček...Zkrátka pokud je Mondeo o.k.-udělali jste nejen z pohledu provozních nákladů dobře...

kd

Och já mám radost

erikch*

pokud se i vy budete o auto zodpovědně starat,což se ale nerovná pouze zn.servis apod.,jak má spousta lidí zafixováno,ale i šikovný mechanik dokáže totéž co zn.servis(ovšem za 1/3 nákladů)-nenechá vás auto ve štychu...

 

olaf71*

0x

Jak dlouho tam LPG je namontováno? Já koupil Forda, ikdyž Focus, s najetými kilometry 150 tis. ale určitě bylo něco stočeno. Nově namontováno LPG. Po měsíci klekl motor ( jeden válec konečná, ventily všechny podpálené) a v servisu mi řekli, že to udělal ten plyn. Po dohodě jsem nechal udělat komplet generálku za 60 tisíc a pro jistout nechal namontovat automat. přimazávání Flashlube, na které jsou různé názory, někdo říká zbytečnost, někdo říká je to potřeba. Pak však musíte počítat s náklady navíc.

blackflamesiczi*
1,8 zeteca v plynu mam jednoho na dilne plyn sekvence primaz to ma ale prazdnej od namontovaní(vyjel prvni napln a uz to nedolil ) a slape jak hodinky ale slusny majitel a luxusne serizenej plyn ne jako vetsina lidi chuda smes a pak se diví znicenymu motoru. Dobre serizenej plyn zere bud stejne nebo o max 10% vice nez pri jizde na plyn . Kdyz zere mene a nebo extremne hodne je nekde chybadoplněno 10.03.12 10:45: jinak podobnej motor ale 2,0 jsem kdysy mel v mondeu najel hodne pres 300 000 pak jsem to prodal znanemu a ten s mín letal 2 roky , zavazet kone po polych zadnej servis olej menil az kdyz byla sucha merka (trochu tekl simerink) a kastle se po par nehodach rozpadla a ted je ten motor ve fieste má 240 koní a jezdi s ni strkacky a slape porad doplněno 10.03.12 10:47: oprava zase jsem psal rychleji Dobre serizenej plyn zere bud stejne nebo o max 10% vice nez pri jizde na benzin
martinhajek*
Motor má na LPG vždy vyšší spotřebu než na benzín, protože na jednotku objemu má o 17% menší výřevnost.
Není možné, aby při stejném výkonu byla spotřeba stejná.
blackflamesiczi*

STEJNOU spotrebu dosahnete u aut ktera jsou stavena na 89-91 oktanový benzin nižší kvality

martinhajek*
Tyto motory už ale na LPG nemají srovnatelný výkon jako na benzín.
Takže to samozřejmě neodporuje tomu co jsem napsal.
erikch*

ona tohle není chyba samotného LPG,ale jeho seřízení-je to podobné jako někdo vám udělá rozvody a jiný je taky "udělá"-akorát najedou třeba jen 500 km...

kd
10.03.12 11:22

kd

Mám z toho hlavu jak pátrací balonČili udělat hodně velkou prohlídku?

erikch*

pokud vše funguje jak má-je to v podstatě preventivní záležitost-takže zagooglujte si ve svém okolí fa.s montáží a revizí LPG zařízení,omrkněte reference a podle toho vyberte firmu k návštěvě...Je to pro váš klid

doplněno 10.03.12 11:53:

to je co se plynu týče-jinak samozřejmě klasika u pořízeného ojetého auta-prošmejdit a případně vyměnit provozní věci(oleje,filtry,destičky apod.) no a i rozvody-osobně si je měním u každého koupeného auta...

olaf71*

velká prohlídka lpg zařízení nemusí být zárukou toho, že je všechno OK, stejně jako u montáže. Zatím mě plyn nepřesvědčil natolik, že bych byl unešen. Chce to najezdit hodně kilometrů, aby se vyplatil. Při mé aktivitě 12tis.km./rok se nevyplatí. Dlouhodobý průměr vychází na 1,90kč za km. včetně benzínu na startování.

stirecek*

U těch nejen fordů občas nějaká hlava ujede, ventily bez přímazu se hodně zaklepávájí, dřív se nepočítalo s tím, že se bude auto homologované na benzín předělávat na jiné paliva, tak nebylo třeba dělat až tak moc vytvrzené ventilové sedla, hlavy občas dělají neplechu. Pak se vůbec plyn nemusí vyplatit, takže prevence je taková trochu nezaručená jistota. Starší auto na plyn může být taky na konci životnosti nádrže, kdo by taky prodával spolehlivé auto za pár šupek? Co se týká toho oleje u plynového motoru - to, že je čistý ještě neznamená, že dobře maže. Doporučuje se měnit ještě dřív než u benzínu, protože plyn olej hodně okyseluje a degraduje jeho mazací vlastnosti, cca 10tis km je takové maximum...

blackflamesiczi*

nic proti ale pokud je olej cisty tak je neco spatne a okamzite vylejt a dat lepsi. Oleje co jsou ciste vetsinou za cas zpusobí zadreni motoru

dobrak*

Generálka za 60000tisíc? Za to koupím reprezentativní auto které tě přežije a pokud najedu ročně ke Kauflandu to co ty, počítám že jenom jezdíš ve čtvrtek když je akce ,tak mě levněji výjde Taxi

olaf71*

Když na to máš a chceš to, tak není co řešit. Proto ani nenakupuji v Kauflandu. Zbytek Tvé odpovědi ani nekomentuji.

dobrak*

Když na to máš ,tak si to koupíš hned a ve 100% stavu a né že lítáš později po servisech ,to tak dost o tvém IQ vypovídá

olaf71*

Když si chceš koupit určitou věc, která stojí určité peníze a ten obnos máš a chceš to, tak si to koupíš. To neznamená, že máš vždycky na 100% auto a ještě k tomu reprezentativní (jež u vás stojí 60tis). Kdybych ty prachy na opravu neměl a nebo to opravovat nechtěl, tak to neudělám.

Nakonec ještě jedna věc. Už jednou jsem Ti odpověděl, že Tvé odpovědi jsou vyzývavé.

dobrak*

Jo ted jsem si pořádně přečetl ,že ty máš vlastně Forda...tak to už vypovídá vše jak o IQ tak o té ivestici

stirecek*

Dobrak - většina českých rodin víc jak 10-12tis ročně nenajede, dost lidí nenajede ani 500km měsíčně. Může to být z finančních důvodů nebo taky, že nemají kam jezdit, pokud třeba mají rodinu poblíž. Jednou dvakrát ročně dovolená nebo jednou týdně kaufland jak píšeš a nemáš ani tisíc km za měsíc v průměru a to už se fakt investice do plynu nevyplatí, jelikož se nikdy nevrátí. A dojíždět denně za prací 160km se pro drtivou většinu lidí s běžným výdělkem taky nevyplatí a ten kdo vydělá víc si pak klidně to reprezentativní auto klidně pořídí. Otázka je, co je to reprezentativní auto...? Za 60 000 jsi asi nemyslel vážně, možná ti vypadla jedna nula na konci...

dobrak*

O proti třeba Fobii je i ta Ochcávka určitě lepší a reprezentativnější a za 60000kč ji určitě v zachovalém stavu sezeneš.

stirecek*

Nezlob se na mně, ale co vidíš reprezentativního na autě za šedesát tisíc? Ve skutečnosti kupuješ letitý vrak, těsně před rozpadem.

dobrak*

Tak asi je třeba rozdíl přijet někde Favoritem? nebo Ochcávkou? ...Já jsem ,ale reagoval na chudáka co si koupí šunku a ještě do ní uloží investici 60klacků ,to mi hlava nebere A jinak jestli někdo chodí sponzorovat AAA a nebo neumí koupit auto ,protože je blbý ,je jeho věc

kd
11.03.12 18:25

Blbý?

stirecek*

Kdybys dobře četl, tak se mu to pokazilo až potom, co tam dal plyn bez flashube. Podle mně je pak lepší auto opravit než ho vyhodit, protože jistě nějakou cenu mělo. Já prodal focuse sedmiletého ze 120tis na tacho za stopade, žádná šunka to rozhodně nebyla, vše funglovka v super stavu. Tady všichni řeší výhodnost plynu, ale bohužel jsou i tací, kteří na tom prodělali. Do motoru nevidíš, může se posrat i ten reprezenativní...

blackflamesiczi*

ja si koupil 3x explorera okolo 40-50 tisic a udelal je a jsem spokojeny ale pravda je ze jsem do nich nedal 60 ale o par desitek tisic vic do kazdeho a otoci se kazdy coz vzhledem k tomu ze jeden ma reklamy na servis a dalsi 2 reklamy na shopy je +

 

martinhajek*

0x
Flashlube se u forďáckých motorů doporučuje, ale jeho přínos je diskutabilní. Ventilové dříky jsou mazány olejem a sedla na bezolovnatý benzín jsou dostatečně tvrdá.

 

kecal

0x

Podle mě jste udělali pěknou blbost.Kvůli centralu,že jste byli pohodlný zavírat auto ručně,prodat auto.Pokud vím tak Fabie měly už pozink kastli,která vydrží hodně.O Fordu Mondeo je známo,že hned shnijou,protože nemají pozink.Až asi od roku 2000.Měli jste radši koupit sekvenční vstřikování plynu do té Fabie.Stojí asi 22000.Pochybuju,že to mondeo to má.Bude mít asi nějaký starší plyn.Jestli má Mondeo ještě směšovač plynu a ne vstřikování plynu,tak jste pěkně naběhli alespon s cenou.

kd

My jsme tu Fabii ale neprodali kvuli cenrtálu,to nas na to štvalo ze všeho nejmín,hlavní důvod prodeje byl jak už říkám kvuli projetým penězům v benzínu.Takže jsme sháněli auto na plyn.A právě že toto mělo jako jedinné sekvenční vstřik.oproti ceně.Právě proto(cena)se nám to zdá divné.Proč by někdo v této době prodával auto s plynem,když ty ceny benzínu jsou tak extrémní.Proto se tu snažím dopídit nejčastějších závad tohoto typu auta,a tím přijít třeba nato proč se toho auta zbavili,a co nás čeká.To mondeo má sekvenční plyn.Do 16v se snad jiný nedává,né?

zelenazeme

buďte v klidu, chtěli jste auto s LPG, máte auto s LPG = udělali jste dobře (pokud jste tedy při výměně řádně zkontrolovali stav vozu). Jestli si auto chcete nechat pár let, vyměňte tam olej, rozvody, svíčky, nechte zkontrolovat seřízení LPG, a dobře se o něj starejte Jistě se vám odvděčí spoustou bezproblémově ujetých kilometrů.

blackflamesiczi*

smesovac uz je davna historie nevim o mondeu se smesovacem, jinak cena v pohode , treba nemel vyuziti, kamarad jedno take prodava okolo 25-30 a jen proto ze chce neco maleho (prestal dojizdet do prace 60km denne a ted jezdi 2 km ). A nebo ho to auto nebavilo a chtel jine, ja takto vymenil treba naftaky za 4,0 lpg a jsem spokojenej. JInak ta 1,8 je pri normalni jezdeni bezudrbova a vse za par korun. Jedina casta zavada je synchon na 3 kvaltu ale zalezitost par tisic a nechal bych striknout zadni dutiny a obcas praskaji predni pruziny a vtom pripade vymenit za pruziny z 2,5 jsou silnejsi.

doplněno 10.03.12 19:40:

jinak jeste pokud jsou zadni tlumice horsi kouknete obcas v kelly elitu atd na akce jeden zadni stoji to co oba predni.

stirecek*

Ve finále na palivu nic neušetříte, spíš vás to bude stát nějakou kačku navíc. Objemnější motor si veme kolem 10litrů plynu plus nějaké 2-3litříky benzínu, tak budete jezdit o něco dráž než ve fábce, pokud tedy počítám s průměrnou spotřebou u vašeho motoru cca 6,7litru ve fábii. To už nepočítám výdaje za revize plynu, dvojí emise a další údržba. Úsporný, bezúdržbový a nesmrtelný motor ve fábii je 1,9sdi, v pohodě za pět litrů nafty na sto km.

blackflamesiczi*

filtr kapalne - 250,-

filtr plynne 200,-

revize 100-300,-

emise nevim nejezdim tam, tak to je pak korun oproti uspore oproti nafte 2-3 litry na 100 kvuly startu je na dalku hloupost ja vzal do manzelky v zari 1/2 nardze a stale tam je dost a 10 litru to zrat nebude a i kdyby tak z najezdem 160 je to porad uspornejsi nez nafta kdyz naftu ja osobne kupuji za 37,- a lpg za 15,20-15,30 coz v pripade ze by to zralo 10 litru znamena ze by nafta musela stat okolo 30,40,- aby to bylo stejne.

A mam tu fa. co byla u jednoho co jsem kupoval uz z lpg na revizy a filtry (oba) na 750,- nejaky autogas kolin

stirecek*

vycházím z údajů na sritmonitor.de, kde v průměru 44kw fábia žere cca 6,8 benzínu a mondeo 1,8l v plynu 10l plynu. Když k tomu připočtu min 2l benzínu na starty, vychází náklady na spotřebu víc u mondea. Plyn počítám 18kč, u nás pod tuto cenu neseženeš, taktéž revize nikdo za stovku neudělá, zhruba berou 600kč plus filtříky a emise stojí další peníze. 1,9SDI si veme nějakých pět litrů nafty a motor je naprosto bezúdržbový a co víc, volný kufr se vždy hodí.

lui*

Prohlašuji tady, že řeči některých, kteří vycházejí z údajů nějaké internetové stránky, kdoví jestli pravdivých, a vydávaných za fakt, jsou blbost. Např. "vyčtené" řeči o spotřebě 10l plynu na 3litry benzínu patří mezi takové hlouposti. A to říkám jako člověk, který na plyn jezdí už asi 15 let. Zatímco tady spousta lidí zveřejňuje své vlastní zkušenosti, někteří tu radí vyčtenými zkušenostni z internetu. Tazatel si snad dokáže tyhle informace roztřídit.

blackflamesiczi*

dobre najedou 160km po d1 a plyn prepne kdyz motor dosahne 20 stupnu (necha se nastavit) takze v lete jim to sezere 2l bezzinu behem placnu 2 minut?

doplněno 11.03.12 08:15:

cenlpg u nas 15,20 , krkonose 15,8 plzen 16,1

stirecek*

black...: jestli ujede stošedesát kiláků na jeden zátah, tak benzín bych taky neřešil, ale občas si zajede na nákup nebo jiné popojížďky a už to kape o něco víc. cena plynu u nás je kolem 18kč, už možná pár haléřů navíc. cestou do Brna jsem narazil na 17,90 a v Brně 17,40 někdy v lednu. Nafta včera v čsad 35,80, nejlevnější v Hodoníně, jinak kolem 37kč, verva 39kč. Plyn je tedy u nás o polovinu levnější než nafta, ale s tím mondeem stejně bude jezdit za desítku, kdežto s sdi nebo kterýmkoliv dieslem za pětku, na delších trasách klidně za čtyřku. I kdyby benzín nepoužívala vůbec, pořád mi vychází 180kč/100km jak u plynu, tak u nafty, peníze navíc vydá za údržbu, revise a emise plynu.

Lui: prohlašuj co chceš, já zase jezdím dvacet let s naftou. Spritmonitor jsem vybíral z toho důvodu, že průměrná spotřeba se tam uvádí z několika stovek stejných vozů a v takovém množství vozů se předejde odchylkám ve způsobu jízd a taky chybovým odchylkám...nebo chceš říct, že všichni píšou méně? To bych pak měl napsat, že nebude jezdit za deset, ale dvanáct

blackflamesiczi*

ty emise jsou +- stejne naposled kdyz jsem byl s naftou na stk tak nafta stala vice nez benzin a mam za to ze tam mely naftu a benzin+lpg za stejnou cenu ale nerad bych kecal ja tam nejezdim od te doby co me znicily geometrii elektrony a vymejslely si nesmysly takze posilam jen papiry a mam klid a cena filtru je rovna cene naftoveho filtru (kvalitniho) filtr na mondeo stoji necely 1000,-. a ceny u nas porad drzi na 15 korunach cemuz se divim ale neresim to ale levne lpg se najde vsude , v klubu ma lpg kazdy napric cr a ceny +- stejne. Jinak mel jsem 98 mondeo 2,0 benzin a dalku strakonice- hradec svizne jsem jel okolo 5-6 litru ve 3 lidech vaha okolo 110kg kazdy a v kufru sada obutych pneu ( hodily se behem jedne cesty 2 x defetk) strakonice karlovy vary po okreskach jsem jel presne za 7,1 (vezl jsem tam kolegu co setri a porad premyslel jestli me ma dat 1000,- a nebo zaplatit projety benzin) takze po opetovnem dotankovani vylezlo tohle . Hodne zalezi na tom jak jedete a u tezsiho auta jde lepe vyuzit setrvacnost auta alespon u mondea jsem to mel dokonale vychytane

erikch*

nejvíc markantní je rozdíl u větších objemů a turbo benzínu-dříve jsem hodně jezdil s 3.0V6 s plynem(cena byla do 15,- kaček/litr plynu-benzín nějakých 27-8,-) ,takže úspora jasná-ale podstatná byla masivnost podvozku,jeho kvalita a samozřejmě nesrovnatelné pohodlí a výbava-každá automobilka dávala do svých vrcholných motorizací(což bylo právě vesměs 3.0 V6) tu max.výbavu-velký a těžký motor potřeboval masivní podvozkové komponenty-ty jediné jakžtakž vydrží báječnou kvalitu našich "ementálových silnic"...Pochybovat o výhodnosti LPG je naivní-každý kdo s ním alespon chvíli jezdil ví o čem to je(pro ostatní-je to o ušetřených penězích),co se nádrže týče-tzv.toroid-neboli nádrž místo rezervy,žádné místo v kufru nepotřebuje a spotřeba benzínu při studených startech-je max.v řádech dcl(decilitrů)...Zkrátka plyn má smysl-sami zanedlouho při cestování po D1 poznáte ,že se dostanete někam k polovině(i pod) celkových nákladů na cestování...

stirecek*

erikch - nepochybuju o výhodách plynu versus benzín, ale ve srovnání s naftou to vyjde z hlediska nákladů a investice nastejno, z hlediska spolehlivosti, účinnosti motorů, výkonu a točivého momentu, snadným tankováním má diesel jasně navrch. Co se týká toroid nádrží to není problém, ale vozidla schválené s rezervou ji budou muset vozit upevněnou v kufru včetně heveru, což taky zabere prostor. Kdyby tazatelka vyměnila motor 1,2 ve fábii a pořídila si plyn do stejného motoru 1,2 tak úsporu na pohonné hmoty pocítí, ale ten větší objem motoru 1,8 u mondea bude chtít víc. Na stránkách škody se uvádí spotřeba u oktávky 1,6mpi - benzín 75kw - 7,0 a plyn 72kw 9,2litru tj. nějakých 1,6kč na km. V testech s touto oktávkou jezdili za 9l benzínu, v plynu za 10,5l, ale pocitově se jim zdála mnohem méně výkonnější. Úspora tady ale je, protože se srovnával stejný objem.

blackflamesiczi*

v porovnani z naftou

mondeo tdci 6 litru pri volnej jizde 6L*38 228,-

explorer v6 4,0 volna jizda 14L*15 210,-

mondeo tdci z podvalem cca 2 tuny 10-11 litru

explorer z podvalem cca 2 tuny max 20 litru a to s min jedu rychleji

A tim ze neresim zamrzlou naftu , vstrikovace rozvody egr ventily turbo a jine dily.

TAkze pri součtu spotreby u obou aut vychazi oba stejne , pri zapocitani dilu a servisu me vychazi levneji vymena svicek na exploreru oproti servisu naftaka , olej a brzdy tlumice nepocitam protoze v tu chvily se me nevyplati mondeo ani startovat

stirecek*

s tím šestiválcem můžeš jet na volnoběh a pojede, srovnávat to s čtyřválcem... který se logicky víc nadře. Za šest sedm litrů se dá taky jezdit se šestiválcovým třílitrem v dieslu a to ho nemusíš nijak zvlášt šetřit.

Co se týká vstřikovačů, žhaviček turb nebo pododbných strašáků, tak ty jsem nikdy neřešil. Zamrzlou naftu jsem taky ještě neřešil a to jezdím cca 25let s dieslama, z toho 15let profesně. I u toho plynu je třeba kupovat a pravidelně měnit svíčky, které jsou dražší s vyšším napětím a jak jsi psal výše, filtříky, revize, emise a nakonec časově omezená životnost nádrže, životnost olejové náplně a jiný servis motoru. Opět když to srovnám s novou originální škodovkou 1,6mpi v plynu, která udává spotřebu plynu 9,2l a motorem 1,6tdi commonrail s udávanou spotřebou 4,5litru, která je jen o 10-15tis dražší, obě auta budou jezdit za stejné peníze, ale u toho diesla máš nový motor, který se s letitým motorem mpi nedá vůbec srovnávat. I do toho plynu se občas musí přikoupit benzín, takže ve finále náklady na provoz dieslu budou nižší.

blackflamesiczi*

povera ze na lpg jsou specialni svicky me vzdycky pobavi, neexistuje vyrobce ktery by to treba je doporucoval, to platilo u prehistorickych lpg, ja davam svicky za 80,- a slape bez problemu a ty same davam vsem plynarum co servisuji a vymena v intervalu predepsanym vyrobcem vozu. a zivotnost nardze 10 let je dostacujici a stejne to po 10 letech nikdo neresi

A v6 v nafte ktera jede za 6-7 litru nafty bych chtel vydet, kazdopadne vw ji nedela a ford take ne, a tomu ze 1,6tdi pojede za 4,5 litru nafty tomu neverim ani nahodou mozna 5,5 ale bude me tlacit traktor s hnojem

stirecek*

Takový V6 s350cdi umí jezdit za 7,5litru, na výkon 190kw a 620Nm je to slušná hodnota a ty podvaly bys mohl mít rovnou dva, ten motor táhá jak lokomotiva. trvalá dvoustovka na dálnici si neveme víc než devítku, motor točí při dvoustovce 2800ot na sedmičku a nepodřadí ani v kopci. při nějaké stovce se převaluje někde kolem 1400ot, pak jede i pod 7litrů. Je ovšem nutné dokupovat močovinu. Nový čtyřválec 2,1 s250 150kw,500Nm umí jezdit za pět a půl, pokud člověk využívá ty dvě tuny váhy. Je ještě úspornější než 1,2htp ve škodovce, nedávno je testovali. Co vím tak i šestiválec v bmw jezdí za 7,5litru.

Někde na netu jsem četl test škody romster 1,6tdi a skutečně jezdili mezi 4,5-5litry na sto. mám jedna šestku ve fordu a dálková pod čtyři litry v pohodě, manželka stejnou trasu klidně 3,7 za stejný čas. Jednou jsem měl v autě 500kilo nákladu plus dvě osoby včetně mě a tu samou trasu za 3,6 - je to jak píšeš o využití setrvačné hmoty, člověk se jen rozjíždí, pak stačí jen předvídat, váha neustále tlačí, i ve městě není problém pod pět litrů, nejvíc žerou studené starty.

Ale pokud je oficiálně plyn v toro nádrži tak nemusí mít nutně rezervu a pokud to nemá zapsáno v TP tak tam lze výjímku dopsat.Jen musí vozit ten sadu na lepení pneu či jak se jmenuje.

A i kdyby u auta velikosti Mondea,zejména po usednutí z fóbie je v kufru i serzervou místa habakuk!

blackflamesiczi*

to jsem si myslel take jake to bude pohodli z offikem na hradecke na balonech z drapaky a ejhle to byla hruza, manzelka na o palec mensich silnicnich gumach nevedela o nicem pohodlicko klidek a ja vedle skakal jako pitomec . Ale souhlasim ze robusnost vetsich obsahu je vyhoda neskutecna. Kamarad ma expeditiona 5,4 v8 a kdyz zapocita komplet naklady tak tranzit tdci zustal v garazi. Jinak treba u offroadu se misto rezervy velde valec na 90 litru a neni ani videt a poskozeni nehrozi neprorazi ji ani ostrej sutr

dobrak*

Nechceš srovnávat pohodlám Mondeo a Fábii? To by bylo jako Kolo Ukrajinu s kolem Shimanem ...značky si dosad.O vzhledu ani nemluvím

martinhajek*
Souhlas. Fábie je menší, méně pohodlná, uncool, slabší a spolehlivější.
kd

Taky názor,díky

jimmyfloyd*

to poznáte časem, mondeo má výhody i nevýhody, ale pokud denně najedete takové množství km tak by to mělo být znát hodně na tom palivu. hodně záleží v jakém je to auto stavu a na předchozích majitelích .

u každého jetého auta kupujeme zajíce v pytli

 

kecal

0x

Já jsem mohl mít vloni to samé Mondeo kombi se sekvenčním vstřikováním za 15 000.Ale prahy byly trochu načaté tak jsem nevzal.Ted toho lituji..

erikch*

bohužel-je rozdíl jezdit km za 1,20 v plynu a za 3,-kačky v benzínu...

 


0x

Tohle je oblast ve který se až tak nevyznám, ale můj údiv se hodí na věškeré takovéhle dotazy. Ty napřed něco koupíš (je jedno jestli boty, barák, nebo televizi, tady se jedná o auto) a teprve potom se ptáš jestli jsi udělala dobře? nemělo to být obráceně? Napřed se ptát, shánět rozumy, ptát se co a jak a teprve potom, na základě získaných vědomostí se nějak rozhodnout?

ben*

když už, tak jedině cng.

blackflamesiczi*

to nen zadnej zazral maly dojezd a vykon v haji, ale treb to uz zdokonalily jel jsem v nem asi loni v 2,3 a bylo to tragicke

martinhajek*
V žádném případě!
Šílená cena zástavby, málo čerpacích stanic, nízký výkon, těžká nádrž, pomalé tankování, malý dojezd a cena na ujetý kilometr prakticky stejná jako u LPG.
stirecek*

Trochu ti budu oponovat - cng má naopak levnější provoz než lpg Cng má vyšší výhřevnost - 49,5mj/kg , lpg - 45,8Mj/kg, účinnost motoru lpg je 32%, cng 35%. Za 100kč u lpg natankuješ 139Mj energie, kdežto u cng 206Mj, takže za stejné peníze dojedeš cca 93km, kdežto s lpg jen 62km. Jsou tu ale i mínusy - těžší nádrž, dostupnost a zatím poruchovost. Na druhou stranu s ním můžeš i do podzemních garážích nebo ti ho opraví i v dílně s montážní jámou, což u lpg někteří mechanici odmítají z bezpečnostních důvodů

 

blackflamesiczi*

to omezeni kvuly lpg je proto ze jsou jeste v provozu nadrze "prvni generace" to padne az budou mit vsichni nove coz u cng jsou nove vsechny

stirecek*

O nádrže až tak nejde. Propan butan je těžší než vzduch, tak klesá k zemi, proto je nechtějí v podzemních garážích nebo v dílnách s montážní jámou. Zemní plyn se normálně rozplyne do ovzduší, nesedá ke dnu...

Jen tak jsem zkoumal a po hledáních na inernetu jsem dospěl k závěru,že montáž LPG na 1,8i16V (normální cena) kolem 33000kč , kdežto u CNG byla jen kolem 40 000kč.Výhoda CNG-lze i do dieselů.A nevýhoda- málo stanic,ale rostou dnes by jich mělo být kolem 80 v ČR a před cca 3-4 roky jich bylo jen 40!

blackflamesiczi*

docela zajimavy je mokrý vstrik LPG ale stoji raketu

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]