Nejste přihlášen/a.
Nejspíš opotřebený motor, po rychlejší jízdě je motor horký = olej řidší, vůlema v ložiskách rychle vyteče a tím klesá tlak.
jde s tim neco delat? zacalo to delat po vymene tesneni pod ventilovym krytem...jsem takovy ten pintlich clovek a vadi mi kdyz blika neco co nema
Těsnění pod výkem na to vůbec vliv nemá. Veškerý tlak ve víku saje odvětrávací hadice a olej pod víkem jen trochu stříká a teče, proto je tam víko s těsněním. Kolik má motor najeto? Byl vyměněn i olejový filtr (ucpaný brání průtoku oleje a rozbliká kontrolku, protože tam pulzuje tlak)? Byl použit olej 15W40?
S takovou řidší vyskozitou v tak vylítaném motoru bude téct vůlemi a ztrácet tlak. Buď koupit Mogul M7ADX FELICIA 15W40 nebo udělat GO motoru. Tím, že olej na volnoběh ztrácí tlak někde dole (na klikovce) znamená, že se bude hůře mazat vršek (vahadla) a vůle se budou zvětšovat, až bude motor celý KO.
doplněno 09.03.12 09:54:Pokud se moc nejezdí, tak by to klidně mohlo počkat na pravidelnou výměnu zase do srpna.
Kontrolka hlásí tlak je na vstupu. Tlak už s tímto řídkým olejem může být jinde slabší. A při naložení už přes ono místo poklesne díky tomu všude a rozsvítí kontrolku. Známí měřil tlaky v kompresních prostorech válců? Příště tedy olej 15W40. Čím dříve, tím lépe. Záleží jen na Vás a vašich možnostech (servis,svépomocí).
v kompresnich prostorech valcu nemeril...jinak olej mi to nezere...po 15-ti tisicich je tam presne tolik, kolik jsem tam nalil (nevim jestli je tam nejaka spojitost)
pokud tam tedy naleju 15W40 zabranim (oddalim) generalku motoru? popr. co takova generalka obnasi? (materialove, narocnost a cenove)
Pokud to olej nežere, tak budou pístní kroužky zatím OK. Na 10W40 se to projevuje nejvíce k vůli řídkosti, takže OK. Co se týče tlaků, tak záleží hodně na seřízení ventilů, jinak výsledek není objektivní. Jde spíš o to, že třeba na klikovce díky vůlím teče oleje moc, klesne tlak a zase na ventily (vahadla) se dostává méně tlaku oleje. Je to díky různým velikostím mazacích kanálů po celém bloku a hlavě. Všechen olej zase steče zpět do vany, takže takto se to poznat nedá (že by ubýval).
Co se týče generálky, tak netuším. Zatím ji nepotřebuji (mám poctivých 97 000km). Vyměnil bych olej za 15W40 + filtr, seřídil ventily a případně vyměnil rozvodový řetěz a olejové čerpadlo + sací koš).
rozvod jsem chtel nechat delat v nejblizsi dobe (je puvodni a za studena uz chrasti) takze seridit ventily a vymenit saci kos nebude problem...trochu me znepokojuje cena olejoveho cerpadla :-/
Jaký rozsah má spínač tlaku oleje, který jste měnil?
Dal bych tam nový s pařičnými parametry a pokud by to dále blikalo, tak bych přeměřil tlak oleje a podle výsledku postupoval dál, případně postup obrátit. Jinak vyměna oleje a filtru také neuškodí. Sací koš ani seřízení ventilů nebo výměna řetězu a kol rozvodů na tlak oleje nemá vliv.
kupoval jsem origo skodovackej
dnes jsem auto nijak moc nehonil (max. 110km/h) a neblikla ani jednou...udela to pouze kdyz ji kroutim do 160km/h a pak ji necham spadnout na volnobeh...
vim ze rozvod na to vliv nema ale uz je potreba jej vymenit stejne jako seridit ventily prvni zkusim olej 15w40 + filtr a uvidi se...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.