Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
Po štěrkové cestě jsem se díval za jízdy na zadní kolo, které při více sešlapnuté brzdě šlo do smyku a přední ne. Myslím si, že předek má rozhodně brzdit více. První sníh co nás letos potkal mi situaci potvrdil. Při více sešlapnuté brzdě šel do smyku zadek a auto ujíždělo do boku. Na suché vozovce bych až takový problém neviděl, ale zima se blíží a s takovým stavem bych bral asi zatáčky jedině "driftem". Zajímalo by mne, zda-li se nedá někde ubrat výkon zadních brzd, tak aby předek brzdil více.
Taky zadní kolo občas píská, někdy v zatáčce, jindy na rovině. Co může stát za pískáním? Předpokládám že to asi budou zadní brzdy. (na ložisko to nevypadá, nehučí to ale píská) Jedná se o Favorit z roku 1990. Auto mám nedávno zakoupené a prodávající říkal, že zadní brzdy jsou nově dělané a neseřizené.
Lze nějak tyto závady opravit? Ještě bych řekl, že moc nejsem v tomto oboru zkušený a k opravě mám spíše základní věci. Žádná rampa, žádné přístroje...
Nebo bude to výhodnější dát do servisu, popř. jaká by byla cca cena?
Děkuji za případné rady a tipy!
Když nebrzdíte tak se kola otáčejí bez dření? Pokud jsou zadní brzdy dělané tak bych se podíval na přední v jakém su stavu jestli chodí pístky nebo v jakém stavu jsou destičky...
Na zadních brzdách jsou u HBV omezovače tlaku. Možná nefungují.
doplněno 10.11.12 19:26:honzas1®: Přesně tak... , taky si to myslím...
Samostav se ustaví do provozní polohy několikerým zatáhnutím ruční brzdy nadoraz. Je potřeba seřídit lanovody ručky.
A nejsou tam třeba kolové brzdiče (lidově prasátka) určené pro PickUp. Ty mají větší průměr 22,2 mm. Klasické mají vrtání přes 19 mm.
doplněno 10.11.12 19:23:A tím, že jsou brzdy neseřízení, tím prodejce myslel, že se ještě nestihly optimálně nastavit samostavy?
doplněno 10.11.12 19:35:Co Vám tedy prodejce říkal, že není na brzdách nastavené?
Mrknu na to v brzké době... Ještě, když se zatáhne ručka, poté co se povolí, kola zůstanou ale zablokovamá. Lze ale odjet, netáhnou se za autem, cca po pár metrech již nebrzdí.
Jsou moc utažené lanovody. Kdo ví, co a jak je tam udělané a zda li pořádně a správně. Chce to kouknout komplet na všechny brzdy kol včetně HBV a omezovačů. Prodejci bych nevěřil. Ten se v tom autě už nezabije...
doplněno 10.11.12 20:57:Ruční brzda brzdí u starých Fa naplno na 8 zubu. Po roce 93 u nových na 7 zubu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.