Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vw pořád má tendenci vařit 1.9 TD už nevím co

Od: patricius* odpovědí: 27 změna:

Zdravím všechny mechaniky i kutily.

Problém je že motor při větší zátěži nebo svižnejší jízdě se více zahřívá až na 100- 110c

Trvá již delší dobu...Opatření: Výměna těsnění pod hlavou,hlava pod RTG ok,výměna termostatu(termostat vyzkoušen zda je opravdu funkční),vodní pumpa ok...rozebraná ,vyčištěná,přetěsněná,Nový drážkový řemen...dostatečně napnutý,Chladič...vyčišten proláchnutý a natlakovaný...takže taky ok...nové víčko expanzní nádoby.Čidlo teploty ok,spínač ventilátoru ok(mám i na přímo)

Auto topí výborně...voda se nikam neztrácí .Tak se ptám jak vyřešit můj problém.Díky za každou zkušenost a radu.

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Když se hřeje jen při vyšším výkonu, tak by to mohly být špatně seřízené vstřiky.

patricius*

ÁÁÁÁ žeby konečně nějaký řešení.Co poradíš...Je fakt že vstřiky jsem dával jiný,ale z důvodu multikárového zvuku.A změna žádná co se týče teploty.

 

axlik*

0x

A 100 - 110C je nějaká špatná hodnota? Dobře, mělo by to být 90, ale dokud to není 120 - 130 tak se nic tak hroznýho neděje

kutiltim*

100 - 110C je v pododě teplota?Ted když je venku okolo nuly?:D:D asi vtip né?bych chtěl vidět co bys měl v motoru při peplotě 130C Vodu asi ne Ta už by tam nebyla ani při 120C no ale parní stroj je nádherná věc

 


0x

ja osobně bych to asi neřešil,pokud auto vyloženě nevyvře a jen ukazuje zvyšenou teplotu a vše dle popisu je OK otazkou je jestli ta teplota je opravdu takova jak ukazuje tachoš...nicnémě to není první dízl s tímto problemem,už sem jich pár viděl s timto zapeklitym problemen...jezdi stale a v pohodě

doplněno 28.02.12 19:47:

patricius...co je to za vůz?Jen pro zajimavost,zkušenot...

axlik*

Ono by to vřít nemělo do těch 130 se spravnou chlad. směsí a tlakem..

patricius*

Vw Vento 1.9 TD 55KW

 

patricius*

Drží tona 90c v pohodě.Ale když mu dám napít tak to vyleze na 100-110 ventilátor to uchladí.Ale při venkovní teplotě -5/+5 se mi to zdá jako extrém.Co potom ve +30c.Chladící kapalinu jsem měnil a to namíchanou přímo od výrobce.

axlik*

Aha, v létě ste s tím nejel..Tak to potom problém možná bude..

 


0x

možná blbě ukazuje budík na teplotu projel bych to pak vzal digi teploměr a skusil změřit teplotu na motoru třeba na hlavici termostatu a uvidíš takhle mi kecal fafoun na palubce 110 a digi teploměr 85 doladoval sem to patřičným odporem

patricius*

Omlouvám se zapoměl jsem dodat že jsem vodu měřil digi teploměrem co mám na multimetru a když potencák na palubce ukazoval 110 tak já jsem naměřil 112c.

hujer123*

Já bych zkusil ještě vyměnit termostat za nějakou starou šunku, kterou bych ještě "upravil" aby zůstal trvale otevřený a zkusil bych, co to udělá. Jestli se neohřeje, bude problém v termostatu, jestli se ohřeje, může být někde přicpaný v motoru. Ty jsi první majitel? Jaká tam byla chladící směs před výměnou víš? Když je motor takhle horký, je horký i chladič na vstupu a telý na výstupu?

 

isover

0x

nemaš před chladičem zapomenuty kobereckolega takhle koupil auto,prodejce na koberec zapoměl a nikomu nic neřekl a kolega začal jezdit a jakmile se oteplilo začal vařit...pomalu opravil skoro vše jako ty a když došlo na chladič tak bylo jasné(jak tohle pišu tak se směju jak cip)

patricius*

dobrá připomínka,ale nejsem trubka a nemám na čele napsáno jitrnice

axlik*

Též mě to napadlo, ale řek sem si že po tolika opravách by si toho už musel někdo všimnout :D

 


0x

předpokladame že tam maš chladič jaky tam ma být...

 


0x

tak bude přicpanej chladič skusit jinej nebo neni možný že by se v zátěži protáčela kapku řemenice na vodní pumpě?

erikch*

Trošku jiný úhel pohledu-psal si 1.9 TD,čili někde třeba až rok 91,92-je taky bohužel dost dobře možný,že někdo někdy trošku prděl na údržbu,pravidelnou výměnu kapaliny atd. no a jsou za ty roky přicpaný kanálky...Pokud je vše o.k.-pumpa,termostat,chladič(dokonce i topí),bude problémnejkspíš tento-uvnitř motoru se prostě vytvoří překážky hladkého průtoku,tím se průtok sníží,zmenší se i rychlost proudění(tím roste teplota) a je to přesně tenhle výsledek...

dobry pohled..někdy ty motory sou zevnitř dobře zasrané,ale to by se určitě ukazalo v kapalině...mastnota či jine nečistoty atd

patricius*

Jinou možnost asi už nevidím.Kolega se zmniňoval o špatně seštelovaných vstřikách.Existuje nějaký přípravek na pročištění popřípadě odstranění vodního kamene?Kámen to bude prevít.

...tohle sem jednou řešil i u 1,9TD 306stky a bylo to v chladiči,ale píše že je poho...tak nic nezbyva jen věřit,že existuji věci mezi nebem a zemifakt nevim

 

patricius*

Chlapy pokud jste dobře četly,tak jsem psal že chladič je vyčištěný,propláchnutý a natlakovaný propřípadnou dirku..(Original) ..Drážkový řemen nový a dostatečně napnutý.

Dvě vrtule to uchladí,ale neřeší daný problém.

to že je vyčištěný a propláchnutý neznamená že neni přicpaný

 

blackflamesiczi*

jinak rtg mnohdy neukaze vsechno, tohle jsem pred x lety resil na 2,5tds chladic jinej (16500) tesneni jine pumpa jina vodu to nezralo a ve finale praslinka v hlave kterou rtg co se delal ihned po sundani hlavy neodhalil , a delalo to jen na dalce kdyz sly otacky v tahu pres 3000 otacek.

doplněno 28.02.12 22:24:

jeste detail je system pod tlakem? tesni vicko nadobky?

Že je chladič propláchnutý, nic neznamená, myslím, že před tebou tam někdo jezdil na obyčejnou vodu a chladič je přicpaný vodním kamenem. Zkusil bych půjčit si jiný chladič a zkusit to s dobrým chladičem.

 

jirkamatapat*

0x

Při teplotě,kterou uvádíš někde zastav a velmi opatrně sundej víčko expanzky(POZOR HROZÍ OPAŘENÍ). Jestliže z expanzky nepůjde vysloveně pára,je vše vpořádku. V tomto případě vyměń teploměr.

 

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]