Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny mechaniky i kutily.
Problém je že motor při větší zátěži nebo svižnejší jízdě se více zahřívá až na 100- 110c
Trvá již delší dobu...Opatření: Výměna těsnění pod hlavou,hlava pod RTG ok,výměna termostatu(termostat vyzkoušen zda je opravdu funkční),vodní pumpa ok...rozebraná ,vyčištěná,přetěsněná,Nový drážkový řemen...dostatečně napnutý,Chladič...vyčišten proláchnutý a natlakovaný...takže taky ok...nové víčko expanzní nádoby.Čidlo teploty ok,spínač ventilátoru ok(mám i na přímo)
Auto topí výborně...voda se nikam neztrácí .Tak se ptám jak vyřešit můj problém.Díky za každou zkušenost a radu.
A 100 - 110C je nějaká špatná hodnota? Dobře, mělo by to být 90, ale dokud to není 120 - 130 tak se nic tak hroznýho neděje
ja osobně bych to asi neřešil,pokud auto vyloženě nevyvře a jen ukazuje zvyšenou teplotu a vše dle popisu je OK otazkou je jestli ta teplota je opravdu takova jak ukazuje tachoš...nicnémě to není první dízl s tímto problemem,už sem jich pár viděl s timto zapeklitym problemen...jezdi stale a v pohodě
doplněno 28.02.12 19:47:patricius...co je to za vůz?Jen pro zajimavost,zkušenot...
možná blbě ukazuje budík na teplotu projel bych to pak vzal digi teploměr a skusil změřit teplotu na motoru třeba na hlavici termostatu a uvidíš takhle mi kecal fafoun na palubce 110 a digi teploměr 85 doladoval sem to patřičným odporem
Omlouvám se zapoměl jsem dodat že jsem vodu měřil digi teploměrem co mám na multimetru a když potencák na palubce ukazoval 110 tak já jsem naměřil 112c.
Já bych zkusil ještě vyměnit termostat za nějakou starou šunku, kterou bych ještě "upravil" aby zůstal trvale otevřený a zkusil bych, co to udělá. Jestli se neohřeje, bude problém v termostatu, jestli se ohřeje, může být někde přicpaný v motoru. Ty jsi první majitel? Jaká tam byla chladící směs před výměnou víš? Když je motor takhle horký, je horký i chladič na vstupu a telý na výstupu?
nemaš před chladičem zapomenuty kobereckolega takhle koupil auto,prodejce na koberec zapoměl a nikomu nic neřekl a kolega začal jezdit a jakmile se oteplilo začal vařit...pomalu opravil skoro vše jako ty a když došlo na chladič tak bylo jasné(jak tohle pišu tak se směju jak cip)
tak bude přicpanej chladič skusit jinej nebo neni možný že by se v zátěži protáčela kapku řemenice na vodní pumpě?
Trošku jiný úhel pohledu-psal si 1.9 TD,čili někde třeba až rok 91,92-je taky bohužel dost dobře možný,že někdo někdy trošku prděl na údržbu,pravidelnou výměnu kapaliny atd. no a jsou za ty roky přicpaný kanálky...Pokud je vše o.k.-pumpa,termostat,chladič(dokonce i topí),bude problémnejkspíš tento-uvnitř motoru se prostě vytvoří překážky hladkého průtoku,tím se průtok sníží,zmenší se i rychlost proudění(tím roste teplota) a je to přesně tenhle výsledek...
dobry pohled..někdy ty motory sou zevnitř dobře zasrané,ale to by se určitě ukazalo v kapalině...mastnota či jine nečistoty atd
Jinou možnost asi už nevidím.Kolega se zmniňoval o špatně seštelovaných vstřikách.Existuje nějaký přípravek na pročištění popřípadě odstranění vodního kamene?Kámen to bude prevít.
Chlapy pokud jste dobře četly,tak jsem psal že chladič je vyčištěný,propláchnutý a natlakovaný propřípadnou dirku..(Original) ..Drážkový řemen nový a dostatečně napnutý.
Dvě vrtule to uchladí,ale neřeší daný problém.
jinak rtg mnohdy neukaze vsechno, tohle jsem pred x lety resil na 2,5tds chladic jinej (16500) tesneni jine pumpa jina vodu to nezralo a ve finale praslinka v hlave kterou rtg co se delal ihned po sundani hlavy neodhalil , a delalo to jen na dalce kdyz sly otacky v tahu pres 3000 otacek.
doplněno 28.02.12 22:24:jeste detail je system pod tlakem? tesni vicko nadobky?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.