Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Favorit rv89 - když je zahřatý tak nechytne

Od: arte15* odpovědí: 23 změna:

Zdravím potřeboval bych poradit s Favorit rv 89 /karbec/. Po zahřátí motoru když ho potom vypnu a chci znovu nastartovat tak auto točí / sice líně nato že je tam nová baterka/ ale nechytne. Musím počkat až auto uplně vychládně a pak ho normálně bez problémů natočím. Neví někdo čím to může být? Díky

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*

0x

Možná ve startování. Favority s karburátorem se startují následovně (dle příručky):

Studený motor - jednou prošlápnout plyn před startováním (aktivuje se automatický sytič) a pak startovat bez plynu

Teplý motor - startovat s lehkým prošlápnutím plynu (při startování tak vstříkne akcelerační pumpička palivo)

Horký motor po jízdě - startovat s plně sešlápnutým pedálem

Jaká je spotřeba? Může být vadný obohacovač a motor se tak uchlastává a proto horký nechytne.

doplněno 24.02.12 17:41:

To, že točí líně může být starým olejem v motoru. Ten se mění každý rok nebo po 15 000km. Nejlépe minerální olej MOGUL M7ADX. A startovat se sešlápnutou spojkou, at se netočí hřídel v převodovce (brzdí ji olej).

doplněno 24.02.12 17:43:

Hlavně pedálem plynu nepumpovat (opakovaně nesešlapovat). V karburátoru pokaždé stříkne při prudkém sešlápnutí akcelerační pumpička benzín a uchlastá tak motor. Dělá to k vůli zrychlení při jízdě (např. k vůli předjíždění).

arte15*

Všechny tady ty procedůry jak popisuješ provádím, mám favorita již nějaký rok a ani spotřeba nevzrostla

doplněno 24.02.12 17:46:

začalo to dělat tak před 3 týdny a od té doby stále stejné

doplněno 24.02.12 17:48:

napadlo mě zda to nemůže být třeba karbecem nebo sytičem?

gumidek*

Na závadu v zapalování to nevypadá. Začal bych tedy kontrolou sytiče. Na studeném motoru (předtím byl horký po jízdě a celou dobu se nešáhlo na plynový pedál) musí být vzduchová přívěra na karbecu svisle. Odmontuješ víko filtrboxu (spony a 4x M6 matičky) a koukneš se. Vzduchovou přívěru ovládá sytič. Ten je nyní studený (bimetal) a tlačí na přívěru a chce ji zavřít. Brání mu stupňovitá vačka, kterí se chce taky otočit a té brání plynový pedál, který ji sešlápnutím odjistí a vše klapne a tak při sešlápnutí na studeném motoru přívěra zavře. Tak omezí vzdu a díky stupňovité vačce zároveň pootevře klapu v 1.komoře (to je ta, která má přívěru sytiče a klapku plynu), takže přívod vzduchu je omezen a klapka je více pootevřena, jako by se stálo na plynu. Teď se motor nastartuje bez plynu a naskočí na 2200ot (ze začátku ho brzdá olej v převodovce, a tak není tak vysoký - to až po ohřátí). Bimetal sytiče se nyní ohřívá vodou a elektricky spirálkami. Po zahřátí posouvá stup(novitou vačku a tak přivírá klapku plynu (snížuje otáčky až na volnoběh a zároveň, aby neuchlastala motor otevírá vzduchovou přívěru. Zase se musí odblokovat tuknutím do plynu. U studeného motoru se dá sytič vypínat i prošlápnutím pedálu (motor zařve) a sytič se vypne podtlakem. Po opětovném tuknutí do pedálu se díky nízke teplotě opět sytič zapne. Takto to musí chodit. Pak je sytič OK.

Zjednodušeně u horkého motoru nesmí vzduchová přívěra zůstávat zavřená a u studeného otevřená (u studeného, jen když se neaktivuje před startem plynovým pedálem. Jak jsem napsal, musí se odblokovat mírným tuknutím). Píši spíše mírným, protože rychlé šlapání pokaždé vstřikuje palivo a může uchlastat - každopádně zvednout spotřebu)

Tolik k sytiči (jinak je to to, do čeho vedou z leva a zezadu hadice). Dále to může být jen blbost, kdy je mechanismus zatuhlý. Já to preventivně prostříkávám silikonovým sprejem nebo WD a chodí mi to parádně.

doplněno 24.02.12 18:26:

Přeci jenom, háže jiskru za horka, kdy ti nechytá? Někdy, když je špatná zapalovací cívka se stane, že horká v provozu už jiskru nedá a musí vychladnout (mezizávitové skraty). A taky, když je moc bohatá směs na karbecu, tak to za horky taky nechytí (nevrtal se v tom někdo - má to i návaznost na případně odcházející obohacovač).

arte15*

Nikdo se vtom zatím nehrabal.

 

tadik

0x

Dej si opravit startér a bude ti točit víc.Pak si nech seřídit rozdelovač.

standa1*

Podobnou (asi ne totožnou) závadu jsem kdysi u Favirita řešil,sice startoval,ale jen studený,posléze motor začal vynechávat, a ve finále šel jen na volnoběh,to vše se událo během týdne cca 300km najeto...byla to jakási cívečka v rozdělovači...oprava za cca 150kč...kdysi...

 

jirkamatapat*

0x

Vyměň zapalovací cívku.

 

hop®

0x

Jako dva dobré tipy beru:

- kontrola cívky - u starších škodovek i motorek občas byla cívka původcem podobných problémů

- kontrola sytiče - automatický sytič u Fáček nebyl spolehlivý, mnoho lidí si tam bastlilo páčku s lankem, aby to měli pod kontrolou, i kvůli spotřebě (po rozjezdu vypínali). Pokud se sytič nevypíná, směs je příliš bohatá a nepomůže ani sešlápnutý pedál.

Po vystopování a odstranění závady nám, prosím, napište, čím to bylo, díky a hodně štěstí při hledání!

 


0x

vzhledem ke stáří auta bych začal kontrolou a proletováním pojistkové skříně

pak bych šel po kabelech od baterky a natáh novou kostru z mínus baterie rovnou na motor samozřejmě opílit svorky a kontakty na baterce ,oka na startéru a altíku a pak se uvidí

hop®

Pokud motor točí ale nenaskočí, pak se Vaše pátrání asi ubírá nesprávným směrem...

píše že startér je línej to značí že bud mu chybí pořádná kostra nebo je startér načatej-většinou uhlíky

co se týče známýho problému s pojistkovkou-studenáky tak třeba pokud nebudu mít po klíčku napětí na cívce nejedu

hop®

Ano, ale podobné závady podle mé zkušenosti nedělají rozdíl mezi teplým a studeným motorem.

 

gumidek*

0x

K tomu startování si proměř kostřící pásek propojující skelet (nápravnici) s převodovkou a motorem. Mínus od baterky jde do skeletu vozu a pak tím páskem na převodovku a startér. Při měření by měl být odpor co nejblíže nule. Případně ho očisti na spojích nebo vyměň. Už s preventivního důvodu. Když jednoho dne odejde, tak nejen, že nenastartuješ, ale i karburátor bude bez napětí a po zahřátí (v případě roztlačení) bude auto chcípat (el.mag ventil bude na karbu zavřen). Já mám pro sichr připojovací svorky s Felicie a tam kostra jde kabelem od baterky na skelet a pak pokračuje tím samým kabelem na motor.

 

olinb

0x

Teď řeším stejný problem. Favorit 89 karburátor LEKR -auto startovalo čím dál hůř až nešlo nastartovat skoro vůbec. Udělal jsem ventilové vůle, vyměnil svíčky, palec rozdělovače, vyčistil hlavu + ventily a vyměnil gufera na ventilech. A co čert nechtěl, bylo to porád stejný. Tak jsem rozhodil karburátor, vyčistil a začala další éra starostí, protože jsem ho sestavil špatně na sytiči a ještě jsem ohnul plech u osičky na klapce .ale nastartovat se to dalo. Studený nastatuji v pohodě ale teplý jen se sešlápnutým pedálem nadoraz.a ještě špatně. Nejlepší je 15-20 minut nechat motor vychladnout a pak naskočí normálně. Myslel jsem na špatné palivo, ale nebylo to tím.Zakoupil jsem rozvodový řetěz+kolečka (asi 300,-)a do rozdělovače (páč měl vůli jak prase) takový malý origo čepy o rozměru 20x1,5mm (2x 10,-Kč) co drží pohromadě horní tyčku a takový unašecí váleček s dvěma zoubky a ten následně zapadá do dolní části (komínku) a teprve potom na ozubené kolečko na vačkové hřídeli u rozvoďáku. Když jsem měl olejovou vanu dole, tak jsem rovnou vyměnil ojniční ložiska (pánvičky neboli šály za 500,-) páč bez oleje se trochu obrousily. Nastvil jsem předstih a vida, volnoběh a jízda paráda...Jenže jak jsem rozjebal sytičovou část na karbci, tak startuje studený a promrzlý nádherně, vypne po prošlápnutí pedálu na malé otáčky, ale popojedu 4 km a chci znovu nastartovat, tak jedině s plně sešláplým plynem a velmi špatně. Motor má tak o 200-400 otáček zvýšené otáčky. Myslím že je klapka zavřená když má být otevřená-viz popis příspěvku uvedeného výše a nabízí se i otázka membrány v podtlakové pumpičce (černá baňka vpředu na sytiči), protože když vypojím hadičku a ústy dělám podtlak a přetlak, tak se nic neděje, ale neznám tlaky v karbci takže...

gumidek*

To velké černé "UFO" vepředu ovládá jen 2. klapku ve 2.komoře (je to ta, která má nad sebou takovou trubičku "sprchu". Je závislá i na 1. klapce. Vyskouší se tak, že se otevře plynovým pedálem 1.klapka naplno (tím se odblokuje 2.klapka) a ústy se nasaje a vytvoří podtlak v hadičce, co vede do velkého UFA. Tím se otevře 2.klapka a po ucpání hadičky, musí držet otevřená. Ze shora je pěkně vidět, jestli otvírá, nebo ne. Někdy jí brání neoriginální gumová podložka mezi karbem a sáním (guma je rozpláclá a doléhá na mechanismus, který brzdí (na to pozor).

To malé UFO (objemový ovladač) slouží na ledový motor (když je venku méně než +5°C). Jdou do něj dvě hadičky a ta druhá vede na termospínač. Termospínač je trvale otevřen a zavře jen při dané teplotě výše. Pokud je zavřen, tak funguje objemový ovladač (malé UFO). Sytič totiž zavře přívěru naplno a při startování by se uchlastal motor, proto naokamžik asi 1mm otevře vzduchová přívěra podtlakem UFA. Jak se termoventil otevře, tak se podtlak vytratí a UFO je zase vyřazeno s provozu. Termoventil je vyhříván elektricky spirálkou a otevře za cca 5sekund. Pak UFO nejede. Skouší se s ucpanou hadičkou termoventilu a studeným motorem, kdy je aktivován sytič (přívěra zavřena). Při startování se musí přívěra pootevřít (startovat bez plynu).

Takže i podomácku se dá tyto věci odskoušet, ovšem lepší je vývěva na podtlak a sledování ztrát tlaku.

 

arte15*

Tak včera jsem nato mrknul a všechno je úplně jinak. Po 3hodinách co jsem šel zhruba po všem co bylo zde a na jiných fórech napsáno jsem zkusil vypustit olej a pak to přišlo. Vyteklo cca 7l VODY a po oleji ani památky / ani hmatem ta voda nebyla skoro vůbec mastná /. Tzn, že celý problém byl že když se motor zahřál a nemazal tak tak ztuhl že ani dobrý startér s novou baterií sním jen tak tak hýbl / prostě byl přidřený/. Štestí že jsem stím jezdil pouze max 4km jinak by se určitě zadřel. Nevím zda je to na vložkách nebo pouze byla udělané špatně těsnění pod hlavou / děláno cca před rokem / a nebo praskla hlava. Divné je že jde voda do oleje tzn. nádobka na chl. kapalinu byla jak nová a na víčku od oleje na motoru taky nic žadná šlehačka. Tak zvažuji zda nebude lepší sehnat nový motor než do toho vrážet prachy za opravu, navíc když ještě nevím na 100% co tam odešlo.

solenza*

Já Vás nechci strašit, ale nový motor neseženete a motory z vrakáče většinou taky nestojí za nic.

Favorit motor "jetý" se dá sehnat i za 1000 na internetových inzertních serverech. Jde většinou o motory z bouraček zadní části auta třeba náš favorit dřív totálně shnil než začal mít problémy s motorem. Kola byla na upadení, ale motor táhnul jak když byl nový

solenza*

V tom případě doporučuju vymazat číslo motoru z technického průkazu. Typ motoru ale musí být stejný, jako v TP, typ vyškrtnout nebo změnit jednoduše nejde.

 

 

vlastik*

0x

Jsem naprostý amatér a je to z nedávné vlastní praxe.A to: mám favorit r.v.90.Do nedávné doby jezdil po všech stránkách hbitě.Až nedávno jsem dočepoval do napůl plné nádrže druhou půlku.Už jsem jej těžce startoval hned na té benzince.Těžžce se pak rozjel,netáhl,dýmil,přehřívat se začal až tak za týden velmi přehřívat,dlouho jsem musel startova t a jako bych měl slabou baterii/byla nová-56Map/po dalším týdnu,mi nešlo nastartovat dokud byl teplý motor.Startér jen kňučel.Ale až motor vychladl,tak šlo nastartovat ale byl slabý výkon.Několikrát jsem nedojel ani domů,až po přestávce.Voda v chladiči nebyla vřelá,ale svítila mi olejnička.Nebyl teda motor chlazený olejem.Vyměnil jsem olej,byl úplně zdegradovaný.Asi těch 7litrů.Voda z chladiče neubývala.Radili mi kamarádi tak jako tomuto-a to byli machři,opravdu.Po výměně oleje zhasla olejnička a šlo to nastartovat lépe ale po týdnu ježdění jen do práce /asi 6km /zase to co jsem psal doteď.Jen oleje po výměně bylo asi tak 5l.A zase to začlo být lepší o něco,zase měnit olej atd.Dne po 2.měsících po 4.výměně oleje,po zakoupení mnoha přípravků do benzínu na odstraňování vody z paliva si myslím,že ani ten éter palivový systém moc nevyčistil.Pomohlo:filtrovat i u šelky čepovaný benzín,i tak čepují plno rzi,ale voda tam asi nebyla,jak na začátku.To bylo od Primy,tam už nejezdím.Dnes mám jít co nejdřím opravit předstih,ale favorit už motoricky jezdí jak dříve,až na to ,že ještě kucká vodu a běh motoru je kolísavý.Ale to si nechám seřídit předstih,ještě jednou vyměním olej a snad už to bude.Asi jsem si načepoval za mých 1000kč víc vody,odhadem tak10litrů.Stálo mne to na všech těch přípravcích pěkných pár tisíc.Dnes ale tankuju u OMW,protože po mé kontrole mají dost čistý benzín bez nečistot,ale stejně to filtruju.Kdybych to věděl hned na začátku,tak-vyčerpat benzínovou nádrž,dát tam filtrovaný benzín,vyměnit olej,pročistit AC pumpu,novou membránu.Možná i další,ale já jsem jen amatér.

jedna věc je váš problém s motorem - benzínem, druhá věc je totálně zanedbaná údržba - výměna oleje. A 7 litrů oleje? To snad ne, ten musel být plný benzínu nebo vody, jinak mi není jasné, jak by se tam takové množství vešlo.

vernon
7 litrů je nesmysl, buhví zda mu tam neteče chladící kapalina, nebo benzín z poškozené AC pumpy. Do toho motoru se vejde cca 3,8 l oleje, tak aby byl na měrce mezi rysky.
asd1

Kdoví jestli tam nenatankoval naftu... Do oleje by se dostala z válce přes kruhy a naředěný olej = nízký tlak oleje = kontrolka...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]