Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přidat aditiva pod -20°C?

Od: petr685 odpovědí: 9 změna:

Zdravím, chtěl bych se zeptat, do kolika stupňů má provozní spolehlivost nafta u benzínek? Je to -20°C? A pokud bude ještě větší mráz, musí se přidávat aditiva? Díky moc

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

jaká nafta? aditivum (VIF) přidávám, pro jistotu, celoročně. pak toto neřeším...

doplněno 01.02.12 20:51:

mělo by to být takto:

Dělení směsné motorové nafty podle použitelnosti v závislosti na klimatických podmínkách a její distribuce:


  • Třída B - filtrovatelnost: 0° C, distribuce: 15.04. - 30.09.

  • Třída D - filtrovatelnost: -10° C, distribuce: 01.10. - 15.11.

  • Třída F - filtrovatelnost: - 20° C, distribuce: 16.11. - 28.02.

  • Třída D - filtrovatelnost: - 10° C, distribuce: 01.03. - 14.04.


Kvalita : Předepsanou kvalitu motorové nafty určuje norma ČSN EN 590. Ta udává mj. destilační křivku, bod vzplanutí , obsah síry, vody, nečistot a cetanové číslo.

ale lze se na to spolehnout?

fordak*

Já používám TEC-2000 Diesel Injector Cleaner už 3 roky celoročně a v zimě při mrazech jako je teď, tak dávám půlku pixsly do celé

nádrže a max. spokojenost. Neexistuje, že bych nenastartoval ani jedno auto! Kupoval jsem to v Autokelly servisu a teď to maj všude. A ještě se mi snížila spotřeba a nehulí. Takže at si mrzne klidně -50 C . Já jedu dál.

 

ahasver4*

0x

Prodejce by měl ručit za to že prodávané palivo vydrží danné provozní podmínky.Ale přidáním aditiva do nafty nic nezkazíte.

 

sargo*

0x

Dosti mě překvapilo zjištění - i když možná nemělo - že i jeden prodejce nemá všude stejnou naftu. Ve městě v nížině se prodává méně zimní než na horách. Takže při změnách nadmořské výšky to chce asi cestou vhodně dotankovávat

blackflamesiczi*

uz jsem to tu parkrat psal ale aditiva pro naftu dostava pumpa jeste v kanysterech aby to doplnila kdyz zacne moc tuhnout. A zalezi kam je nalejou ci jestli je prodaji jinam

 

stirecek*

0x

Pokud máš možnost, tankuj v aerálu čsad, oni mají svou naftu ohlídanou, aby se nestalo, že nevyjedou. Pak nemusíš nic přidávat. Filtrovatelnost nafty nic neznamená, protože ta norma je stará a prováděla se na fitrech odpovídající staré avii. Commonraily mají mnohem jemnější filtry a nekvalitní nafta může dělat problémy i při -7. Přidávání aditiv má taky svoje specifika - musí se přidávat nad bodem zákalu, tedy bodem mrazu, jinak jsou neúčinná, protože se nerozpustí, a když se dostanou do filtru, zacpe se. Tedy nevozit aditiv v autě, ale mít ho v teple a do nádrže ho nalít, tesně před tankováním a taky tankovat jen z podzemních nádrží. U nadzemních opět hrozí, že nafta má teplotu pod bodem mrazu a aditiv se nerozpustí.

 

vin

0x

prý stačí dat do nafty i trochu benzinu...asi 1-2litry na 50litru nafty...co vy nato?

tohle se delalo vzdycky u starsich aut, cca 5% benzínu do nafty.. co na to nové motory? Kdo ví

 

blackflamesiczi*

0x

jinak pokud je nafta na prd aditiva nepomuzou, momentalne mam auto zamrzle na kasi takze jsem rad za benzinaky, omv zklamala a kdyz jsem kecal z klukama z kelly a ty braly na benzine tak nastartovaly jen 100 let stare ducato jinak vsechno zamrzle na kasi

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]