Nejste přihlášen/a.
zdravím...
potřeboval bych zavařit nebo zaletovat ploštinu na vodním chladiči do auta... máte někdo radu na koho se obrátit nebo technologii, kterou to dokážu doma...? jde celkem o velkou díru (proražením), ale shnilí to není...
Hliník se vaří TIG-em, ale ten doma nemám...jen klasický CO-čko... Prodává se do něj i drát na svařování hliníku, ale nezkoušel jsme to.. má někdo stím zkušenost..?
díky za reakce...
Nejlepším řešením je výměna za jiný kus. Ostatní jsou jen zoufalé pokusy o téměř nemožné - v domácích podmínkách určitě!
myslím že nemáte úplně pravdu i doma se dají dělat věci kvalitně (samozřejmě jestli je chladič za 500Kč dáte víc za práci atd.) Michael PS: vlastě vůbec záleží na šikovnosti,použidém materiálu, samozřejmě také na stavu chladiče
Svařit v domácích podmínkách rozhodně nepůjde. Chladiče se obecně dělají s plastovými vaničkami a voštiny jsou těsněné těsněním. Jen velmi drahé chladiče jsou pájené speciálními hlinikovýmim pájkami a je to velmi náročná technologie. Obrazně se dá říci, že je chadič upečen v přípravku. Pro nějaké nouzové dojetí bych se osobně pokusil chladič zalepit, Loctite dělá i lepidlo přímo určené na chadiče.
Sám bych prostě zatlačil slzu a objednal nový. Nemá cenu, aby mi chladič po nějaké provizorní opravě vytekl a platil bych k ceně nového ještě odtah.
máte někdo radu na koho se obrátit
jistě, sice nevím odkud jste, ale poradím...
jděte tam mým jménem a uspěch je zaručen.
na prevodovku jsem pouzil tekutej kov a bez problemu, jen to brzi jako krava takze opatrne
díky za reakce... atd...
ten chladič stojí novej 10 000,- a já ho chci prostě zkusit doma polepit, ptž to je na autě, u kterýho se neví, jestli někdy pojede...a když jo, tak se neví jak dlouho..! proto se mi zatím nechce dávat tech 10 tis... tot na vysvětlenou...
ta voština je proražená v cca 1/3 vejšky a ne v místě spoje s plastem... proto se ptám na letování atd...
taky mě napadlo do ty diry natlačit třeba dvousložkový tmel (tekutý kov) nebo něco podobnýho... je mraky chemie , ale bylo by fajn slyšet něco osvědčenýho, co kdo použil atd...
tak pokud máte zkušenost tak předem díky...
Tady asi nikoho nic více nenapadne, než by asi napadlo i vás. Ten dvousložkový tekutý kov se mi jeví jako jistá reálná možnost. jen je třeba mit lepené místo dobře odmaštěné což uvnitř voštin není zrovna jednoduché.
Byl jsem u výroby hlinikových chladičů pro závodní účely, tam se používalo pájení, ovšem ve složitém přípravku. Takže vím, že pájky na hliník existují, musí k nim být i speciální tavidlo. V nějaké vývojové laboratoři by si s tím nějaký umělec mohl i poradit, jako praktická dostupnější možnost mi ale přijde nereálné. Osobně, pokud bych hledal tuto možnost, snažil bych se primárně poptávat někde mezi závodníky. Ti kteří si staví sami auta i motorky tak dovedou ve svých dílnách věci, o kterých se kolbenkám ani nezdá.
Někde v Ústí stavěli cestovní šestiválcovou motorku, prošlo to tiskem. Její konstruktér jistý pan Oldřich Kreuz řešil dříve v Čezetě hlinikové chladiče. Zde je odkaz na článek o jiné závodní motorce: www.super-moto.cz/... na které se podílel. Takže nebuďte líný a zkuste vyhledat na něj kontakt, určitě vám poradí zda je letování reálné a kdo by mohl umět.
kup ho od loctite a bez problemu to zalepis, do toho se necha vrtat rezat zavity a ani autogen tomu moc nevadi, a kdyz to u me na prevodovce vydrzi pres 10 atm tak chladic bez problemu, vystipat vostiny a zapatlat a mas to
doplněno 26.01.12 20:41:jinak chladic jde i zavarit ale je to bud a nebo pokud to nevyjde je vetsinou neopravitelnej, tim tekutym kovem zapatlat a zadnej stres jak to vypada jde o funkcnost
Dobrý den.
Pokud ještě potřebujete opravit vodní chladič, mohu Vám nabídnout svoji pomoc. Zabývám se opravami chladičů. Na hliníkové chladiče používám metodu TIG. V případě zájmu mě kontaktujte.
nevidím na váši profil kartu ohledně mejlu nebo telefonu...
posílám jeden mejl na sebe ppm17@seznam.cz
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.