Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer, moc prosím někoho o radu a budu rád za každý námět. Ve Felicii mi začal při spadlých otáčkách a při zapnutých spotřebičích (potkávací světla, mlhovky, brzovky, zpátečka...) drnčet alternátor. Jakmile všechny spotřebiče vypnu, zvuk přestane. Již jsem to jsem před týdnem psal a kolegové mi říkali, že by to mohli být silentbloky či svíčky či alternátor. Pořádně jsem vše proposlouchal a zjistil, že zvuk vychází od alternátoru. Nemůžete mi prosím někdo poradit čím by to mohlo být? Budu vděčný za každou radu! Děkuju!
Začal bych kontrolou napnutí a stavu řemenu. Mezi řemenicí vodní pumpy a řemenicí alternátoru přesně uprostřed řemen zmáčkněte jedním prstem. Musí jít zmáčknout max. 15mm. Muže se ten řemen už sypat a pak, když ho alternátor nezatíží (tím, jak ten alternátor brzdí zapnuté spotřebiče) na některých místech proklouzne a někde se zase chytí. Stejně tak, jako u řemenu moc volného (pak už ale ten řemen prokluzuje a kvičí). Pokud jsou na něm prasklinky nebo se třepí, tak 100% měnit (co nevidět praskne). To může spůsobit brnící zvuk. Jako další může být špatné ložisko alternátoru hned ve víku u řemenice.
Felicie je bez klimatizace? (řemenice jsou jen tři?)
doplněno 21.01.12 00:14:oprava: způsobit
doplněno 21.01.12 01:11:Nejlepší bude, když řemen sundáte a očistíte řemenice tech. benzínem. Ten horní šroub na alternátoru, jak vede k tomu černému pásu (úchytu) na 13 klíč (M8 s délkou cca 30mm) povolíte a případně povolíte i ten spodní šroub. co drží alternátor (ten jen lehce (17 nebo 16 klíč). Pak ještě u motoru na tom černém úchytu držáku alternátoru černou matici (je vidět s boku a díky jejího povolení se úchyt může pohybovat nahoru a dolu). Takto je alternátor volný a stačí ho natlačit k motoru, tím se svěsí řemen a při montáži opět napne (napnout tak, jak jsem psal - musí jít promáčknout 15mm, jinak se zničí ložiska na pumpě a altu). Sundaný řemen ohnete na půl a při ohybu nesmí vylézt puchýřky a prasklinky (pak je na výměnu).
P.S.: Proč jste si to neskontroloval už prve, jak jsem psal a ptáte se znovu? Je potřeba s tím něco dělat. Pokud se na to necítíte, tak servis.
Ahoj Gumídku, jsem rád, že jsi mi napsal zase Ty! Podívám se přes den na stav řemenu, zda není už roztřepený či nějak ochozený a dám vědět. Taky mě napadlo to ložisko. Dokonce jsem si ho už i koupil. Obě dvě. Jenže jelikož se v motorovém prostoru moc nevyznám, tak absolutně nevím, jak je vyměnit a v servisu se mi za to nechce platit ty přehnané částky. Mohu popřípadě poprosit o návod jak na to? Ano, Felicie je bez klimatizace. Děkuju za ochotu!
Čau, tohle se ti bude hodit:
Servis se s tím jeb...t nebude. Bude chtít měnit celý kus. Já jsem to řešil zakoupením celého víka i s ložiskem a zadní jsem nechal staré (to menší se tolik nepoškozuje). Naopak to přední dost, protože na něj tlačí řemen do strany (proto je důležité správné napnutí).
doplněno 21.01.12 01:29:Pokud se do toho pustíš bez stahováku, tak takto jsem vyunoval rotor altu s ložiska víka já. Klepal jsem o kraje víka tak, aby rotor tím rázem povyskočil s ložiska víka (viz obr). Nasouvat mi to šlo vždy rukou (hřídel pořádně namazat řídkým olejem WD) a pak tam vklouzne (správně v rukách zatlačit a případně to tam zase klepat jak na obr, jen se to celé (krom komínku otočí o 180st a zase klepeš) . To malé ložisko u komutátoru bez stahováku nedáš (pozor na poškození měděných kroužků komutátoru)
doplněno 21.01.12 01:38:sorry za češtinu, už mi hlava nebere a jdu spát
Ahoj,
mockrát Ti děkuju Gumídku! Koukal jsem se na to ještě jednou a vypadá, že to ložisko, pokud to tedy je ložiskem, je poškozené z důvodu toho, že řemen je moc napnutý. Ale už se v tom nemůžu teď hrabat dál, protože nemám garáž a u nás začalo hrozně sněžit Takže se do toho pustím, až se počasí trochu zlepší. Jsem rád, že ses mi věnoval a díky za ten užitečný odkaz! Děkuju!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.