Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,mělo by při pootočení klíčem spínací skříňky při sepnutí relátka a protočení palivového čerpadla toto čerpadlo dávat benzín do vstřikovací jednotky? Zkoušel jsem takto zjistit,zda čerpadlo funguje. Nejdříve jsem odpojil přívodní hadičku paliva do vstřikovací jednotky a při opakovaném sepnutí klíče se nic nedělo. Odpojil jsem tedy hadičku výtlaku z palivového čerpadla pod zadní sedačkou a při spínání čerpadlo bzučelo,ale benzín z nátrubku výtlaku zase nevytékal.Auto nejde nastartovat,svíčky jiskru hážou,ale po vymontování byly suché.Taky škrtící klapka v tělese vstřikování byla suchá. Napadá mne jen to čerpadlo,jinak nevím. Syn přijel před dům,auto chcíplo a už nešlo nastartovat. Děkuji za odpověď.
Odpojil jste skutečně přívodní hadičku paliva? Nebyla to ta vracecí zpátečka do nádrže (na přebytek, když vstřikovač tolik benzínu nechce). To první zabzučení čerpadla musí nasát palivo z nádrže až ke vstřikovači, aby startér dlouho netočil motorem (naplní se ty vyprázdněné hadičky a trubky až po vstřikovač. Možné příčiny jsou, že vrtulka čerpadla se vůči motorku protáčí nebo je nedostatek benzínu, popřípadě netěsnost na spoji hadice,trubka,vstřikovač,...(není podtlak).
Hadičku odpojte od vstřikovače a dejte do skleničky (po otočení klíčku, se musí sklenička začít plnit).
Další možnost je hodně přicpaný palivový filtr (pokud nikdy nebyl měněn, tak to hned udělejte). Je připoután k nádrži. Čerpadlem to myslým tak úplně nebude.
Děkuji za odpověď,ale myslím si,že když odpojím hadičku přímo na víku palivového čerpadla pod sedadlem a podle šipky je to určitě ta,která je výátlačná,tak by z nátrubku měl stříkat benzín a při opakovaném spínání klíčku se to nestalo,tak asi ve filtru problém nebude,ten je až za...
Pokud jste odpojoval u čerpadla (pod zadními sedadly servisní otvor), tak ano. Je to čerpadlem. Je možno shánět jak čerpadla pro Favority 93 - 95 BMM, tak i pro Felicie BMM. Jinak čerpadlo mohlo odejít velkým namáháním, právě přicpaným filtrem.
Díky,jen je mi divné,že podle zvuku asi jede,takže myslíte,že např. může být stržené ozubené kolečko zubového čerpadla na tom druhém stupni? Jak jsem se dozvěděl,čerpadlo je dvoustupňové.
Každopádně to čerpadlo musíte vytáhnot ven. Odpojíte - pól baterie,odpojíte dráty od čerpadla, pak hadice a povolíte tu převlečnou matici, co drží čerpadlo v nádrži a slouží jako zátka. Opatrně čerpadlo vytáhnete ven a pozor na drát od plováku (nesmí se ohnout, jinak špatně ukazuje stav paliva v nádrži). Pak se samotné čerpadlo dá vytáhnout od té konstrukce, kde je plovák a celý ten celek. Pak uvidíte po rozebrání v čem je problém. Mohlo se jen něco uvolnit. Při té příležitosti sáhněte na dno nádrže a prsty pátrejte po šupinkách nebo mazlavém kalu. Dobré by bylo nádrž vyčistit (pokud tam na dně něco je).
Jo,tu velkou převlečnou matici jsem už měl sundanou a elektriku odpojenou taky,ale zastavil jsem se na vyjmutí čerpadla z bajonetu v nádrži,protože jsem nevěděl,jak to tam přesně je. Jak jsem se dozvěděl později,má prý se pootočit čerpadlem doleva asi o 1/8 otáčky.Takže to zkusím zítra. Jinak ještě jednou Vám děkuji za odpovědi a jsem rád,že jste se ozval zrovna Vy,protože podle vašich příspěvků na tomto fóru máte asi dost zkušeností. Potom se ozvu,jak to dopadlo...
Hlavně to nervát, pokud nepůjde vytáhnout. Mělo by to jít lechce.
Vždy jsem rád, když se tazatel ozve po vyřešení závady.
Dobrý den,tak jsem konečně vyřešil to palivové čerpadlo. Vymontoval jsem ho už před 9ti dny a po dalším rozebrání jsem zjistil,že motorek čerpadla dál rozebrat nejde.Při zkoušce samotného motorku se točil,tak nevím,v čem byl problém. Je to zalisované a jde pouze vyjmout z plastového tělesa čerpadla,odkud si nasává benzín.Na vrakovišti jsem neuspěl,všechna čerpadla byla z Favoritů a Felicií vymontována,takže na AUKRU . Dnes jsem ho namontoval do auta,zkusil nejdříve před připojením na hadice(benzín tekl),potom několikrát sepnul klíč,aby se okruh naplnil a hurá,motor naskočil.
tyto čerpadla běžně odcházej žažil sem třeba ulámaný zuby na tom plastovym kolečku,nebo že se točilo pomalu a nedokázalo natlačit potřebné množství paliva jinak ja to skouším tak že odpojim hadici u čerpadla to napojím napřímo na napětí a dam petflašku pokud to při spuštění jen tak smutně vytéká je třeba dát jiné musí to s toho čerpadla řádně stříkat .
Samotné čerpadlo, co jste osvobodil s té konstrukce, se dá koupit nové. Nemusíte zhánět na aukru, apod...
Jak jsem psal, muže někde přisávat vzduch, nebo už jsou zuby čerpadla tak vylítané, že nedají dostatečný tlak,apod... Závada by se měla opět časem projevit. Na vašem místě bych to řešil. Favorit (a všechna auta) bez čerpadla nejedou. Když se Vám to stane na opuštěném místě nebo na dálnici, tak to přeji hodně štěstí.
P.S.: Na dně čerpadla je kalové sítko, bylo čisté a nepoškozené?
doplněno 18.01.12 15:26:použité auto.bazos.cz/...
Já jsem původní vadné čerpadlo nemontoval zpět. Dal jsem tam druhé zakoupené na AUKRU (celý komplet). To podle zkoušky fungovalo bez problémů,takže by měl být klid,pokud náhodou třeba neodejde taky,ale to se může stát vždycky. Sítko bylo čisté a na dně nádrže taky nic nebylo. Asi jsem se špatně vyjádřil.
Tak to je jiná. Tak at slouží a nikde Vás nenechá.
P.S.: Já jsem se naučil vozit na větší vzdálenosti náhradní díly a nářadí (membrána pumpy,cívka,svíčka,... takové to nutné na dojetí). Mám pak větší klid, když jedu někam přes 100km.
Ptát se na množství benzínu v nádrži je asi blbost,že-ten předpokládám tam je...Pokud prostě není schopné čerpadlo vytvořit dostatečný tlak,v tomhle případě ani minimální,aby vůbec "něco" šlo nahoru-je evidentní chyba v čerpadýlku samotném...Asi bude ideální sehnat jiné,naštěstí Felícií je dostatek,resp.dílů z nich a za hubičku-takže bych zagooglil aukro,annonce atd. a něco někde vyšachoval a vyměnil...
Při sepnutí relátka musí čerpadlo dávat tlak .Jestli tak není,tak umřelo .Na vrakáči bývá k mání .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.