Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Navýšení svítivosti H4 /H1

Od: standa1* odpovědí: 6 změna:

Zdravím

Rád bych se zeptal jestli někdo nevíte jak je to s navýšením svítivosti u H4 a H1 .

Pro vysvětlenou ,jezdím na motocyklu kde jsou ve světlometu tyto 2 žárovky - H4 55/60 W a H1 55W ,popravdě řečeno je to v noci celkem bludička ... v obchdě jsem si všiml, že se prodávají tyto žárovky i s navýšenou svítivostí 50% nebo 30%.Zajímalo by mě jestli se například více nezahřívají a neničí tak parabou,popř. jaké s nimi máte zkušenosti, rozdíl ve svícení je znatelný oproti obyč?

Díky Standa.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

blackflamesiczi*

0x

pokud mate plastovej kryt svetlometu tak kdyz budete jezdit pomalu bude praskat plexi a nebo zarovky radsi prelestete kryt to pomuze hodne

 

erikch*

0x

zvýšený "výkon" žárovky-svítivost, nutně nemusí jít na vrub zvýšené tvorby tepla-to je rozhodující parametr nejen pro vaší parabolu...Tyto údaje zjistíte bud přímo z krabičky žárovek(podle toho co jsou zač a výrobce),případně u tech.listů u prodejce...

 


0x

používám v autě H4 se zvýšenou svítivostí o 60% a abych řekl pravdu, podstatného rozdílu jsem si nevšiml.

gumidek*

V podstatě to tak je. Těch 60% dle mě většinou hýbe lidskou psychykou, která napomůže zbystřit zrak .

 

gumidek*

0x

H4 produkuje docela dost tepla a nejlíp jí je dle mě ve velké parabole předních lamp automobilů, které motocykl nikdy nemá. Třeba u Favorita jsou přední lampy jak kráva a H4 je jak v pokojíčku. Chlazení probíhá ofukem vzduchu na sklo lampy jízdou. Pokud budete jezdit s motocyklem dostatečně rychle, tak uchladíte i výkonnější H4, ale tím zachráníte jen parabolu a sklo od tepla. Připojovací svorka s kontakty a vodiče nejsou standartně dimenzovány na dlouhodobou větší proudovou zátěž a ty uchladit nedokážete ani zběsilou jízdou. Též se zatíží dobíjení a zvedne spotřeba.

Lépe je tedy nechat H4 a H1 stejné watáže a jen případně vybrat značkovou. Phillips,Osram,Autolamp. Připadá mi to jak s úspornou žárovkou. Ty halogenky jsou dobré první rok a pak nějak světlo slábne (záleží hlavně na odvodu odpadního tepla).

Ty žárovky v obchodě s tou zvýšenou svítivostí mají jen trochu jiné spektrum, než obyčejné. Výrobce laboruje s plynem a UV filtr baňky skla. Jinak topí a odebírají proud stejně. Měl jsem možnost je zkusit, ale ne bi-xenon to nemá.

Hlavní je čistota skla (mléčná mlha zevnitř) a paraboly (nesmí být lechce nakorodovaná). Pokud se dá dobře lampa rozdělat, tak doporučuji vyčistit jarovou vodou a šmidlat do všech záhybů ohnutým kartáčkem na zuby (dětským). Nechat dobře vyschnout a přípdně na 2 hodiny dát do trouby na 50°C, vypnout troubu a nechat přes noc. Pak je lampa jak nová.

Já takto vyčistil přední mlhovky na Fávu, které jsem vymontoval na vrakáči a fakt jsou jak nový. A to jsou zatím v nich použité žárovky H3, také z vrakoviště a svítí bílým jasným světlem. Takže ne vždy to vyřeší žárovka. Lampa je základ.

 

frantisekpetru*

0x

Pokud se použijí kvalitní výrobky, žádných negativních dopadů se bát nemusíte. Sám mám vyzkoušeno (na autě) Philips Night Guide a Osram Night Breaker Plus. Svítivost je podstatně lepší, než u obyčejných žárovek - mimochodem obě jsou vítězi testu tuším na idnes, když "zagůglíte", tak ten test jistě najdete.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]