Nejste přihlášen/a.
Zdravím, chtěl bych se ujistit, zda bych se mohl pustit do seřízení ventilů. Nemám garáž a auto je jen na zahradě pod přístřeškem. Přijde mi, že by to neměl být problém, jelikož kov se roztahuje vlivem teploty na motoru všude stejně (nemyslím hliník a ocel, že se roztahují stejně, ale, že teď mají stejnou teplotu). Ale v příručce je seřízení ventilů při 20°C.
Myslím, že na vychladlém motoru na venkovní teplotu 5°C seřídím stejnou vůli, jako kdybych to dělal při 20°C, ale za předpokladu, že listové měrky budou nějakou dobu také venku při 5°C a při seřizování je neohřeji moc v prstech.
Jde to tak? Motor Favorit 1990 ocelové tyčky, hliníkový motor a hlava a vůle se má nastavit na 0,20mm
Neni snad problem nechat ten motor primerene vychladnout zhruba na tech 20, stejne se dela lip na motoru ktery neni zmrzly na kost. Bezne jsem to takhle v zime u Favoritu i S120 serizoval a nebyl s tim problem. Nakonec je celkem jednoduche to najare doladit.
doplněno 18.12.11 21:58:Jinak s teplotou se vule zvysuje, takze je riziko spis vetsi vule nez mensi, kdyz se to seridi na predepsanou vuli pri nizsi teplote - coz vadi pripadne min. Me se to jednou povedlo seridit tak, ze to pri mrazech u jednoho ventilu nedoviralo (misto vule predpeti) a samozrejme to bylo znat dokud se motor neohral, ale ventil to prezil. Ale nez jsem na to prisel
"Jinak s teplotou se vule zvysuje" - nějaký nový revoluční poznatek z termofyziky a tepelné roztažnosti? :D
K těm odpovědím... Trošku se bojím toho, že když to projedu (aby to nebylo studené na kost), tak to pak bude chládnout nerovnoměrně, takže raději někdy zítra v poledne se na to vrhnu a do té doby nešáhnu na startér. Jinak seřizovat vůle na teplém motoru mě ani nenapadne právě k vůli nerovnoměrnému chládnutí součástek (blok,hlava,vačková hřídel,vahadla,tyčky,ventily...). Navíc to budu dělat poprvé a asi si dám na čas (dělám pečlivě).
Chtěl jsem se spíše ujistit, že těch 15 - 18°C dolů není problém.
Všem díky.
Kolik má motor najeto od posledního seřízení? Není lepší počkat na příznivější počasí? Nebo si na práci půjčit garáž?
Dost dobře si nedovedu představit v tomhle marastu dělat někde venku ventily. To by mi bylo přednostnější moje zdraví, než motoru. Z osobní zkušenosti vím, že je důležité seřízení u nového motoru po záběhu, potom další kontrola po pár tísících a ventily jsou usazené a zaklepané a "drží" bez dalšího seřizování další desetitisíce. Je třeba samozřejmě se držet doporučení manuálu, nejsou to ovšem žádná dogmata a praxe většinou ukazuje něco trochu jiného.
vzdyt to neno tak hrozny, povolit 2 matky a zvednout prave kolo cm nad zem a za 5 min hotovo
a proc? norma na ventily ve skodovce v roce 2000 byla okolo 10 minut tak co bych tam delal dele, sundam viko dam 5tku zvednu kolo a jedu
to ze jsem delal ve skodovce neznamena ze jsem fordu zahnul, skodovku jsem mel jen jednu 440 1,2 exportni verzi v dvobarevnem laku
Já měl Š 450 (kabriolet) Taky na export. Měla fantastický fanfáry (eště je mám schovaný). Ale byl jsem bůhví kolikátej majitel.
ja byl treti v roce 2000 privni to koupil nejaky chlap pan muj deda a pak jsem to zrekonstruoval, melo to plechovou lakovanou pristrojovku a silnejsi motor asi o 5 koni nez normalni verze pro cssr
Tak to já to zdaleka neměl v originálním stavu. Ale stejně to bylo nejlepší auto, který kdy škodovka vyrobila. Ta fotka je z roku 1975.
doplněno 19.12.11 18:59:sakra, už jsme zase mimo téma...
na ja na tom stravil hezkejch par let, a hrozne jsem chtel ty vyplne co jsou mezi poklici a raftem ale povedlo se me sehnat jen 3. Hrozne se me to auto libilo. a ty auta co delaly potom jako 100 a podobne uz nemely zadne kouzlo, mel jsem to v tmave zelene (spodek dveri) a takova vyblita zelena horejsek a kombinace dokonala
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.