Nejste přihlášen/a.
dobry den. oidesla mi autobaterie a zajimalo by me, jak probiha jeji reklamace? baterie ma vadny clanek, ktery znemoznuje jeji 100% dobiti a auto za jizdy chcipa. posilaji baterku nekam, nebo to tam nejak ozkousi a daji vam novou? mam jednom tu rzobitou baterii, tudiz bych byl bez auta a na novou tedka nemam penize. dekuji.
Já teda nejsem zas takový autař tak mě kdyžtak někdo opravte, ale když auto jede, tak snad baterku nepotřebuje, protože potřebný proud vyrábí alternátor, ne? Ale jak říkám, možná že to tak není a je třeba i baterie. Ale někde jsem četl, že kdyby po nastartování ta baterka v autě nebyla, že by se až tak moc nedělo...
ano, baterie slouží jen na nastartování, ale když je vadná, tak se motor nenastartuje a tím pádem se netočí ani alternátor.
No ale tazatel napsal, že mu auto chcípá... To mě zaujalo. Když nejde jeden článek tak snad ten zbytek zvládne nastartovat auto. Jediné co mě napadlo, když by pustil vše na el. co má v autě, tak pak by to možná mohlo chcípnout ale snad normálně ne?
nebo chcipani auta zpusobuje neco jineho? obcas jezdim ve v3s bez baterie, ale kdyz zapnu svetla, auto chcipne.
lofil-jezdíte v náklaďáku V3S?A bez baterie?A když zapnete světla tak chcípne?Tak tedy s námi mlátíte o zem a kdo tomu rozumí tak se už umlátil smíchem.
netusim, co je tam spatneho, takhle jsem ji pred dvema lety koupil. baterku tam obcas mam, kdyz je cas a pmet na to ji tam dat. na noc baterky ze vseho vyndavame, protoze uz 3-krat nam ukradli 16 baterek z traktoru apod., co stoji venku na zahrade.
stejne se tomu asi neubranime, je to rok co rok, co si prijdou tak pro 125 litru nafty. zamky na nadrzich je nezastavej, pes je nezastavi, ani nejaky oploceni. minule se ani nenamahaly strihat zamky na brane a rovnou prostrihaly pletivo. pred 5 lety nam z traktoru ukradli komplet pristrojovku.
mo ne ukradly vzdycky pilku nadrze a znicily vicko tak jsem tankoval jen na cestu na skladku a zpet a vicko tam nedaval, pak to neslo vysat tak prokoply zespoda nadrz tak jsem koupil jinou a udelal vypustak a navaril na nej T aby sel povolit aby to mely usnadnene a nenicily nadrz. Vse pro jejich pohodly, baterku me kdysi ukradly tak ji ted kdyz tam prijedu vyndam z osobaku nastartuji avii a jedu
Je-li baterka starší 2 let nareklamujete nic
Nafták klasický potřebuje baterku jen na nastartování, zvyšte otáčky na volnoběh, světla zatíží dynamo, to motor a otáčky klesnou. I osobáky, traktory kdysik baterku neměli, startovalo se klikou, totéž motorky, různé motory (Lorenz...)..
T 57 klikou, měla magneto, KdF82 klikou, aku jen aby chytil, Z 25 elmotorem, aku nemááá.
jo to jsem zkousel na s 440 spartak starter tam byl ale i klika tak jsem to chtel zkusit a koplo me to neskutecne, klika zustala nejak kousla sice nechapu jak ale bolelo to
cim by tedy mohlo byt zpusobeno chcipnuti auta? baterie ma pravdepodobne vadny clanek, ponevadz nesla nabit, nabyla se na nejakych 12.6 voltu a postupne klesala na 12.2 voltu.
"chcípnutí" nemá a ani nemůže mít příčinou souvislost s mrtvým článkem baterie(pokud altík funguje jak má)-důvod(ů) může být 100 a 1,jde o to co to je za kárku,co "říká" diagnostika,jak je na tom vysokonapětová kabeláž,krok.motorek atd.atd.
napeti na baterii, melo by to bejt okolo 14-15v v zatezi muze jit na +-12v podle spotrebicu
Na svorky akumulátoru dejte voltmetr (popř pak i na B+ na alternátoru na tu matičku pod gumovou fajfkou - rozdíl napětí nesmí být 1,5 a více voltů jinak je někde zaoxidovaný kontakt ... baterka svorky, hlavní kostry,...)
V klidu u dobré baterie min. 12,8V
Při nastartovaném motoru a jinak všechny spotřebiče vypnuté: 13,9 - 14,1V
Při zapnutých světlech (obrysová a tlumená) 13,8V
Jinak alternátor nemůžete zkoušet s vadnou baterií. Naměříte pak kulový. Je to jako u nabíječky (na prázdno 14V a s vybitou baterií 11V ... chápete?)
Pokud tedy máte dobrou baterii a po nastartování bude napětí pod 13,8V (bývá závada na alternátoru př.: studené spoje na diodovém můstku nebo proražené diody, uhlíky na regulátoru sjeté, šišatý komutátor na uhlíky (uhlíky pad odskakují a ve vyžších otáčkách nebudí rotor))
Co je to za baterii (asi to tu bylo zmíněno, ale nechce se mi hledat)? Bezúdržbová nebo údržbová? Jaký výrobce? Kolik Ah (ampérhodin)? Jak stará? Na vše odpovězte a vložte do jedné odpovědi (at je to přehledné a ne roztahané po celé diskuzi).
Felicie je předpokládám původní BMM s ŘJ. U nastartovaného motoru zapněte světla (obrysová a tlumená), rádio, stěrač (odlepte ramena od okna, at nestíráte na sucho), výhřev zadního skla, mlhovky. Tímto by se dalo nasimulovat provozní stav při jízdě. Teď změřte napětí na volnoběh a při 2500ot. Dejte vědět hodnoty.
Baterie je perion 45 ah, údržbová, stará cca půl roku.
dobrá, zítra až se vrátím z práce, dám vědět. měřit teda na svorkách baterie?
Ano, nejprve na svorkách a pak na B+ alternátoru (pod tou gumovou fajfkou). Mínus si zkuste dát nejprve na - pól baterie a pak na alternátor .
1. Takže na Baterii s nastartovaným motorem a spotřebiči výše
2. Na alternátoru B+ plus hrot měřáku a - na baterce - pól
3. Na alternátoru B+ plus hrot měřáku a - na plášti (hliníku) alternátoru
Měření 2 a 3 mezi sebou vyloučí špatnou kostru na kastli od pólu baterie a je ideální, když ta dvě měření odečtete a vyjde 0V.
Měření 1 a 2,3 zase vyloučí studené zaoxidované spoje od + pol bateri na pojistkovku a odtut na B+ alternátoru.
Samotná hodnota pak ukáže, zdali alternátor dobíjí a zkoušejte měřit na volnoběh a na 2500ot. Všechny hodnoty vypište a uveďte otáčky a umístění hrotu měřáku. Je to důležité. Jedna hodnota měřená bůh ví kde je naprd.
Může se stát, že u 2500ot klesne napětí a to pak udělají špatné uhlíky nebo prokluzující řemen. Pískání při 2500ot neuslyšíte, protože ho přehluší motor (stačí slabé proklouznutí, nemusí to úplně hvízdat/řvát).
Hlavně při každé zátěží alternátoru (proudové - čím více spotřebičů, tím větší odběr) se alternátor tímto přibrzdí a k prokluzu na řemenu může dojít až při větší zátěži (ventilátor topení a sahary, dálková a tlumená světla dohromady (světelná houkačka - svítíte tlumenými a bliknete dálkovými páčkou k sobě a držíte je) a v určitých otáčkách. Pozná se to i na řemenici, pokud je hodně oleštěná a dost se leskne (řemenice na altu).
Pokud je údržbová, tak zkontrolujte stav elektrolytu a případně dolejte destlikou. Asi je černá, tak jako měrku hladiny použijte skleňenou trubičku nebo čiré brčko. Vložte do otvoru,ucpěte a vytáhněte. Takto zjistíte hladinu. Zjistěte, u kterého článku je nejvyžší a tuto výšku nepřekračujte u žádného z ostatních článků, které případně dolejete destilkou.
Máte ve Felicii rychloběžný startér a alternátor 70A. Tím bych chtěl říct, že příště kupte baterii 55Ah. Sice se ten prcek 45Ah tím pádem bude lépe dobíjet, ale také dříve vybíjet při stojícím vozidle a centrálu + alarmu (pokud jsou).A zima také dříve zamává 45kou než 55kou. Pokud jezdíte denně a 40km, tak to nepoznáte a vpohodě stačí 45ah. Pokud jí občas dáváte na nabíječku, tak ten rozdíl též nepoznáte. Vše je v údržbě a používání.
Na startovací akumulátor je ze zákona záruka dva roky. Záruka se vztahuje na výrobní vady. Na vyřízení reklamace má prodávající 30 dnů. Někdy je třeba baterii poslat do výrobního závodu do laboratoře. Slušný prodejce vám po dobu vyřízení může půjčit jinou baterii.
Držím palce při vyřízení reklamace.
kdyz nebudou chtit tak vam napisou chyybne pouzivani, vykecaji se na chybu na aute a podobne. Po pul roce se me jeste zadna reklamace nevratila vyrizena jak vadnej kus
Je třeba nakupovat u solidních prodejců nebo mít v pořádku elektroinstalaci na voze, kde je předmětná baterie osazena. Potom se nic podobného nestává.
tak stangla kelly a coru beru jako solidni ale ereklamace na baterie po 2 letech to bych toho prodejce chtel videt kdyz vsichni na baterii davaji max rok, tezko rici jestli je to v souladu se zakonem ale vsichni tak maji uvedeno v podminkach ze se nevztahuje na opotrebeni vznikle provozem baterie. Jinak jeste me ukazte prodejce co vyreklamuje autobaterii ktera byla piul roku na suchu nebo prebjelo ci nedobijelo auto a podobne. Neni to ten samej prodejce co doporucuje dolevani destlky do bezudrzbove baterie coz je v rozporu s urdzbou BEZUDRZBOVE baterie coz jste tady doporucoval?
dolevani destilky do akumulatoru kde je deska zalepena lepidlem a musi se cast poskodit aby se sundal a stejne to tomu nepomuze zrovna logicka neni
Nebylo by možno reagovat nějak více konkrétněji a srozumitelněji na můj příspěvek? Laicky řečeno: v této reakci by se snad ani prase nevyznalo! Děkuji za pochopení.
Kvalitní bezúdržbové baterie jako třeba Banner, mají víčka tak dobře zalepená, aby ventilem ve víčku unikaly jen páry přetlakem při přebíjení. Tudíž se nemůže odpařovat volně elektrolyt a hladina se zde nemusí hlídat. Rozlousknutí těchto víček se poruší jejich výborná funkce a pak už se při opětovné montáži víčka nepodaří dokonale utěsnit článek. Ale u staré baterie je to poslední záchrana na pár měsíců. Stejně by se vyhodila, že...
Ovšem udržovat tyto baterie je stejně nutné jako u údržbových. Hlídat napětí, aby se nepřebíjela a zůstávala nabitá a nebyla hluboce vybitá. A čisté svorky bez zaoxidování.
na vartu tak leda kladivem, klucy chtely olovo do oluvek na ryby(nebo tak neco) a rozebraly si u me baterii a horejsek nesel vubec sundat takze jsem mel vrtacku a kladiva od kyseliny
Asi to kuchnout stálo za to ... :D
Z mladých let vím (zas tak starej nejsem ), jak je lákavé a zajímávé otevřít neotevřitelné. Nedávno jsem takto pitval koncový tlumič vejfuku, abych si obohatil znalosti a ne jen čučel, jak je v řezu v knížce.
Ovšem baterii bych si nelajznul už k vůli kyselině.
Na starej R19, D, motor skapínal na voľnobeh. Zistil som, že bol vadný jeden článok v aku. Alternátor tlačil do aku stále veľký prúd, následkom čoho sa vyhriali diódy v mostíku a vznikol studený spoj. Po vymene aku a oprave alternátora, siet ok. Reklamáciu som riešil tiež, predajca po zatažení aku(FIAM), čuchol k článkom, zacítil ozón a bez problémov som dostal nový akumulátor.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.