Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč se motor nezahřeje na provozní teplotu

Od: atti022* odpovědí: 25 změna:

Dobrý den. Nevíte náhodou, proč se mi motor nezahřeje na provozní teplotu? Nezahříva se jenom odkdy jsou venku takové chladnější dny. Ani když ujedu třeba 20km, tak ručička stojí tak mezi druhou a třetí čárkou. Může to být chladící kapalinou?

Druhá otázka? Jestli to bude chladíci kapalinou, jak zjistit jakou mám namíchanou chlad. kapalinu? A jak se správně namíchá chlad. kapalina? Auto mám Felicia 1.6 z roku 97.

Děkuji všem za odpověd.

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Nic neřeš a vyměń termostat a chtěj na prodavači termostat na 83stupńů můžeš tam mít 75stupńový pokud to nepomůže budeme řešit dále

 

pc*

0x

Pokud se vam nezahříva motor znamena to že mate zadřeny termostat.Kapalinou to nikdy neni.Byd si jej vyměnte sam nebo zajedte někam do servisu kde vam to vyměni.Pro začatek bude stačit když si date před cely chladič nejakou folii nebo karton.Pomuže to ale nechte si jej vyměnit

medwed*

me upadlo na termostatu takovej drzak a byl porad otevrenej a porad vlastne auto neslo vytopit pak se dal novej a bylo vse ok...

doplněno 15.11.11 12:47:

A taky na felici 1.3

atti022*

nevíte náhodou, že kde najdu ten termostat v motorovém prostoru? a je to tohleto?

cc-autodily.cz/...

blackflamesiczi*

a je motor studenej? nekeca cidlo pro pristrojovku? Docela podstatne!

doplněno 15.11.11 13:31:

jinak o termostatu za 78 korun si myslim sve. To tam radsi nic nedavejte.

doplněno 15.11.11 13:44:

u 1,6 zespoda u prevodovky v plastu

doplněno 15.11.11 13:45:

smes 1-1 staci ale koupit smes do -40 ne radoby naredeny ausus

gumidek*

Je zde na motoru v takové hliníkové nebo plastové krabičce (velice jednoduše řečeno), do které vedu hadice. Záleží, jestli je motor BMM nebo Mpi nebo 1,6 nebo diesel.

gumidek*
15.11.11 13:39

Obrázek

 

atti022*

no tak motor je docela teplej, dokonce horkej. nevím kolik může mít stupnů, ale nešáhnul by jsem na to. ale ručička nevyleze na těch 90stupnů, ručička ukazuje tak mezi 65-75 (přibližně). jo a motor to je MPI

blackflamesiczi*

Otevrenej termostat asi nebude protoze by jste to neohral vubec tezko rict chcelo by to vedet kolik ukazuje cidlo teploty motoru pro ridici jednostku (druhy vystup cidla)

gumidek*

Zkusil bych to změřit i jiným teploměrem. Nejlépe dotykový digitální a nebo lihový do 105°C, který se používá, když se zavařuje ovoce a dělá se kompot nebo marmeláda :D. Dotykem na hlavu nebo lépe na sací svody (proudí jimi chlad. kapalina) motoru.

 

stirecek*

0x

Jestli jsi tam měl dřív vodu a teploměr ukazoval devadesát a ted s fridexem ukazuje míň, tak je to naprosto normální. Rozdílná hustota - vyšší teplota varu. Viz fyzika základních škol.

cyril*

Přesně! Fyzika základní školy. . Pokud by místo fridexu byla rtut, ukazoval by teploměr -10 C!

stirecku, teploměr měří stále stejně, at je tam voda nebo fridex. Voda má větší chladící účinek než fridex, takže teoreticky by se měl motor naplněný fridexem hůře chladit a jeho teplota by měla být vyšší. Proto se také někdy na léto fridex vypouští a dává se voda (v teplých krajinách, na pouštích a pod. se fridex vůbec nepoužívá). Jinak správnou teplotu motoru drží termostat a tomu je jedno, zda propouští vodu nebo fridex)

stirecek*

aloisi teď jsi mi nahrál na smeč. Já přece vím, že teploměr ukazuje stejně a ani jsem nepsal, že ukazuje špatně. Rozdíl je v termodynamické účinnosti, tedy v použitých kapalinách. Voda je řídká, rychle se ohřívá a rychle chládne, jak správně píšeš - dokáže rychle reagovat na zatížení motoru - pod zatížením motoru rychle odebírá teplo z bloku, hlavy, v nízkém zatížení zase rychle předá teplo v chladiči a chládne. Proto se třeba na chlazení motoru nehodí olej, nedokázal by tak rychle reagovat na teplotní změny. Fridex je hustější, odebere méně tepla, tudíž nemá takovou teplotu a proto teploměr ukazuje méně. Je taky rozdíl mezi teplotou motoru a teplotou chladící kapaliny, navíc motor je v zimě lépe chlazený náporovým vzduchem, tudíž nemusí mít takovou teplotu jako v létě. Můj motor třeba ukazuje teplotu motoru po nějakých třech km 85-90stupňů, zatímco teploměr chladící kapaliny se sotva odlepí, něco málo přes šedesát. Po pěti km teplota motoru klidně přes 120stupńů, dle stylu jízdy, chladící kapalina v rozmezí 70-85 stupňů, dle venkovní teploty. Když jsem dával před zimou fidex do náklaďáku, vždy mi ukazoval teploměr méně než s vodou. A taky to hůř topilo. S osobákem jsem se už na lepší topení připravil stirecek.rajce.idnes.cz/...

pecenkav*

Jezisi Krist, dalsi nemyslici!

Jak víš, že máš teplotu motoru 120 st.C a při tom teplotu chladící kapaliny 70-85 st C?

Jinak také přemýšlím o papundeklu před chladič (FORD Mondeo TDDi).

stirecek*

Teplotu motoru si nalistuju v servisním menu, jestli máš palubák, mělo by to jít. Ten hliník se zahřívá hodně rychle, u chladící směsi to trvá o něco déle. Nové mondea už mají v masce lamely - žaluzie, které se automaticky zavírají/otvírají dle teploty motoru. Co jsem se dočetl, např hyundai i40 už je dává taky.

solenza*

A třeba Ruský Moskvič je měl již v 60 letech. Je teda pravda, že se zatahovaly pomocí páčky a lanka ručně.

cyril*

Ten hliník se zahřívá velice rychle proto, že má menší hustotu než voda? Jak zde již bylo popisováno?

stirecek*

Cyrile je to proto, že má nízkou tepelnou kapacitu oproti litině, stejně jako voda, oproti fridexu. Třeba olej má cca pětkrát menší tepelnou vodivost než voda, proto se i špatně (pomalu) zahřívá. Ale je vcelku zbytečné to zde vysvětlovat, když většina zde ti dala "dobré body" i přesto, že fyzika jim nic neříká.

doplněno 16.11.11 19:27:

Tepelná vodivost hliníku je cca 380x vyšší než tepelná vodivost vody, pro info...pří teplotě 20stupňů celsia.

cyril*

Fyzika jim možná nic neříká, ale aspoň nějaké základy si pamatují a nepletou si dohromady různé veličiny (hustota a tepelná vodivost). Ale jinak nic ve zlém.

 

stirecek*

Asi si to pletou hodně, jinak bys nemohl být třikrát ohodnocený a pokud vím, ani já jsem nikde nezaměnil vodivost s hustotou. Alespoň charles pode mnou pochopil, že fridex má vyšší tepelnou vodivost než voda, proto odvede víc tepla z motoru, tudíž teplota je nižší.

charles*

no nevím jestly má voda lepší chladící účinek ale fridex má lepší vodivost...tepelnou takže logicky by měl lépe odvádět teplo z hlavy kde nejvíce vzniká.Doporučuji důkladné odvzdušnění popřípadě zjistit jestly chladící kapalina není znečištěná...udělat proplach chladiče i topení.Divil by jste se co se tam usadí humusu.Fridex pokud je kvalitní zamezuje vnitřní korozi a oxidaci ale nebude stát litr 90kč.Každopádně bych termostat vyndal očistil a dal vařit do ňákého starého hrnce,až se otevře tak změřte teplotu vody..měla by být + - od 75 do 88C°.

tesyk*

Není spíš správně vyšší tlak-vyšší teplota varu? Co třeba Pipinův hrnec?

 


0x

Já jsem se taky vylekala, že se mi motor nezahřívá teď v těchto mrazech. A taky jezdím 20 km ráno do práce. Pokud mám po celou cestu zapnuto topení a ofuk předního skla na nejvyšší stupeň, tak mi to ukazuje taky tak.Stačí vypnout dříve ofuky a topení zeslabit a teplota vyleze hned na 80 stupňů

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]