Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak ručně vyzout pneu?

Od: fernik odpovědí: 22 změna:

Dobrý den,

nemáte někdo zkušenosti s ručním přezouváním pneu? Chtěl bych si doma vyzout pneu z litého kola a nazout novou pneu.

Šlo by to nějak doma? Co použít?

Díky

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

olaf71*

2x

klíny, montpáky,hodně síly a nervy. nedělal bych to. stejně je to potřeba vyvážit a to doma neuděláš

 

petapeta*

2x

Takhle nějak:


 


2x

souhlas-nedělej to-neodbornou manipulaci poškodíš patku pláště nebo alu kolo,stejně to pak musíš vyvážit...pokud to přehazuješ ted na zimu je lepší sehnat 4 plechové disky a zimní pneu -smontovat v pneuservisu s vyvážením a pak před sezonou si to přehazovat sám a tak ušetříš...

 


2x

Bezdušovku doma prakticky nevyměníte. Je to neskutečná dřina pravdědobobně ji zničíte. I kdyby se Vám to povedlo, pro nafouknutí potřebujete výkonný komresor (aby se patka gumy dostatečně rychle přicucla k ráfku) Pumpičkou to nenahustíte, protože čerstvě nasazená guma bez tlaku na ráfku netěsní.

moto*

Netvrdím, že je to až tak jednoduché, na druhou stranu tady z toho děláte náramnou vědu.

Je samozřejmé, že každý nemůže a je také nutné mít alespoň základní vybavení. Bezdušovky na litých kolech si doma měním na autopřepravníku sám, tam je nepotřebuji mít ani vyvážené, protože s ním jezdím maximálně 100.

Největší práce je starou pneu odlepit od ráfku na kterém je dost natažená a přilepená, mám na to doma samodomo forychtunk. Motorkové jsem dříve dělal velkým svěrákem. Jakmile je již odlepená a patka ve středu ráfku, je to již brnkačka. Samozřejmě musí být slušné monterajzny, při montáži natírám patku vodou se saponem aby šla pneu lépe přetahovat přes okraj ráfku.

A na foukání musí být samozřejmě kompresor, nemusí to být ale žádné dělo, jen si musí člověk pomoci stahovacím popruhem (kurtem) který se dá po obvodu a ve středu šířky na pneu a stáhuje se, tahem se boky pneu více opírají o ráfek a pneu se "chytne" a dá nafouknout.

S autem jezdim do servisu abych měl kola i vyvážené. Mít ale doma vyvažovačku, tak dělám komplet.

blackflamesiczi*

mala rada , zkuste startovaci sprey nebo cistic brzd, staci trochu a guma je nafoukla.


funguje to u na nemsich jen jsem nechtel hledat

doplněno 12.11.11 19:17:

ale pouzivam to max 1 do mesice , vsechny ostatni jdou kompresorem bez problemu

olaf71*

to je hodně velká masírka

 

kjanik112*

1x

Nedělej to-to šlo jen u kol, které měly i duši.Dnešní bezdušové musí dokonale těsnit na disku-a ty je menipulací s montpákama poškodíš na okrajích a pak netěsní, musel bys dát i duši.

 

fernik

Dobře, tak teda doma to dělat nebudu, dám na vaše redy, díky moc

blackflamesiczi*

montpakou vy to stejne disk odskakal, jinak jde to udelat rucne ale zkousel jsem to na offroad pneu a stejne jsem pneu musel odmacknout jinym autem ze jsem na to vjel,

zajed do pneuservisu nebo někam do dílny,pokud jsi to nikdy nedělal tak určitě nemáš vybavení a období starých aut je pryč,je to třeba vyvážit,budeš se s tím zbytečně prát na konec to stejně nedopadne a pokud máš litáky a chceš je pokurvit tak hurá na to s montpákou,zouvačka je sychr a práce na 5 min kolo

moto*
Víte vy co? S touto filozofii je vlastně Poradna skoro zbytečná. Většinové rady jsou, nedělejte to, je to obtížné, svěřte firmě.
Je to samozřejmě složité a i u firem bývá efektivnější. Také jezdím do pneuservisu a těch cca pět set za 20 minut práce na kterou stačí IQ kapusty, odsypu. Jsou ale situace, kdy je možnost pomoci si sám k nezaplacení, někde v cizině, dál od civilizace, o víkendu kdy v dosahu není nikdo fungující nebo se nevyplatí pro jedno kolo ztrácet spousty času když mám za chvíli sám. Nejde totiž často o čas úkonu, ale i o čas který musím obětovat, abych se do servisu dostal a ještě tam třeba čekám, až se dostanu na řadu.
A k tomu ty řeči "montajznama si zničíš ráfek" atd. Samozřejmě že se dá hliníkový ráfek poničit, je měkčí než ocelák. Dá se to ale dělat i s citem a mazaně a ráfek je stále jako nový. Když mi na ráfku záleží, dám si pod montajznu podložku z hlinikového plechu a ráfek nepoškodím. A navíc, i pokud bych dělal v nouzi bez podložek, tak montajzna se při práci opírá jen o horní hranu ráfku na které stejně pneumatika netěsní, ta těsní na patě, případně i na boku. Takže poškození bude spíše kosmetické než funkční.
Takže můj skromný názor je, že by se zde mělo spíše bavit o postupech než posíláním ke specialistovi.
Klidně s podotknutím, že pro obtížnosti je lepší u specialisty s upozorněním na úskalí úkonu.

Otázka končí slovy: "Šlo by to nějak doma?" Odpověď "nešlo". Následuje stručné zdůvodnění. Co se Vám na této odpovědi nezdá?

pecenkav*

Magdone, to je ale spatna odpoved, protoze by to doma slo, ale kdo neni dostatecne zrucnej a neumi si poradit v ruznych technickych problemech, tak asi nema sanci na uspech.

Nedávno jsem v TV viděl chlapa, který si sám doma zašíval tržné rány po psích zubech režnou nití. Taky to jde. Taky to chce jen trochu zručnosti. Ale doporučoval byste to někomu, kdo nemá o podobném zákroku ani tušení?

blackflamesiczi*

zkuste sundat montajznou gumu co je 2 roky na aute, nebo nizkoprofilovou gumu

moto*

Mluvíme o odlepení z ráfku nebo o demontáži když je již odlepená? Při troše cviku to jde. Odlepení, tedy abych dostal patky z obvodu do středu ráfku je problém, ty jsi přes to přejel, já jsem si na to zase udělal doma jednoduchý forichtunk, něco jako je na zouvačkách, jen místo pístu se stlačeným vzduchem mám páku. Jinde jsem zase videl borca co měl s tunové panenky.

Doprkynka, podívej se do domu poradny o stavění, tam lidé řeší domácí topení nebo celé baráky co dělají lépe než firmy a tady se dělá kovbojka se sundánim gumy.

Tvrdím, doma to jde také, jen si musí člověk umět pomoci.

pecenkav*

sice mi obcas lezes na nervy, ale musel sem ti dat bod, vypada to na to, ze ses starsi rocnik, jeste z dob, kdy sme si vsechno delali sami, kdyz neni clovek linej a blbej, tak se da udelat hodne veci doma na kolene.

 

olaf71*

a někdo má z toho kolena v háji a výsledek nic moc

blackflamesiczi*

Kolikrat jsem na silnej zouvacce mel problem odmacknout gumu, tohle o cem se tu bavime beru jako nouzovku kdyz nemuze clovek do servisu. Kdyz je to na predek a normalni auto stejne se bez vyvazeni clovek neobejde akorat bude pak vybracema trpet naprava. A prezuji jednoho kola zabere timto zpusobem bez vybaveni dost casu takze bych to nedelal, je jednodussi to odvez do pneuservisu a dat 100 za kolo.

moto*

Je otázkou, zda jsi vypustil vzduch :D

blackflamesiczi*

u vetsiny gum nemusim, tlak v okruhu mam 15 atm a stejne vetsina zouvanech gum u me konci na skladce

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]