Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přívěs - max. hmotnost nákladů - řp. sk B

Od: sebastian odpovědí: 13 změna:

Dobrý večer,

mám řidičák sk. B a potřebuji odvést náklad cca 750-800kg (bez přívěsu), zažné na 2Tuny, přívěs užitná/celková 1350/2000 kg, mohu to tedy tahat na ř. sk B? A pokud ne, jaká je pravděpodobnost kontroly PČR a jaké jsou sankce? Díky.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nu*

2x

Odevzdej řidičák, nemáš na silnici co dělat

pravděpodobnost je stoprocentní, takže o něj stejně přijdeš, pokud to riskneš

 


2x

tak tutu soupravu řídit nelze mužeš mít automobil o hmotnosti 3 500 kg a k tomu MAXIMÁLNĚ 750 kg přívěs takže asi takle
Na tuto soupravu co píšeš by jsi měl mít ze zákona Skupinu B+E tam byjsi mohl táhnout přívěs o větši hmotnosti než 750 kg, ale nesměla by jizdni souprava přesáhnout 3,5 tuny a zároven by nesměla hmotnost přívěsu přesáhnout hmotnost automobilu
jde o to aby si za škodovkou netáhl 2 tunovej vozejk to by policajti určo napadlo ale pokut nebudeš mit prohnutý kolečka tak jě to nenapadne
jistě že kdyby šli někam do dusledku mohou ti dát flastr za jizdu bez příslušne skupiny nebo pod skupiny ale neboj to nehrozí v 90%
já na vozejku o maximálni přípustné hmotnosti 2000 kg (1760 kg užitná) vezl 1600 kg písku to znaená že ani enbyla kapacita vozejku naplněna takže se to chovalo v pohodě naprava zastavily mě a vše v pohodě jen si rejpli: pane řidiči to asi nebude povolená hmotnost přívěsu za tímto automobilem, říkam pánove já nevim já sem to nevážil no tak něco kecali ale nechali mě odjet - Táhl jsem to za Felicii combi 1,3 MPI 50 kw říkam v pohodě z osobní zkušensoti.. ASI proto že oni to nemaji s čím na místě z vážit

doplněno 06.12.12 19:52:

Jen abych podotkl v zimním období netáhám přívěs vubec, ani povolený, je to o hubu i když mam brždený takže v zimě o netahej ale na suchu pokud máš aspon trochu dobre auto hlavne s dobrýma brzdama by to vadit nemělo, ale nikoho nenavadím a nikomu neříkám co má a nemá dělat!

 

itan71*

0x

Neměl by jste to tahat pokud nemáte ŘO sk.B+E a pravděpodobnost to záleží na náhodě. Spíš mějte na paměti že je zimní období a co by se mohlo stát a nemusí to být Vaše vina

omlouvám se co jsem napsal niže.
todle moji odpoved vyvrací:
B _ pro řízení vozidel do 3.500 kg maximální přípustné hmotnosti, nejvýše 8 míst k sezení mimo řidiče a k tomu může být připojen přívěs do maximální přípustné hmotnosti 750 kg. Neopravňuje k řízení vozidel skupiny A a podskupiny A1, ale od 1. července 2006 opravňuje k řízení vozidel spadajících do skupiny A/M (mopedy a malé motocykly do 45 km/h (v řidičském průkazu se tato skupina nevyznačuje), traktorů a samojízdných strojů do maximální přípustné hmotnosti 3500 kg (v praxi půjde o malotraktory, např. Holder, TK14 apod), jízdních souprav složených z předchozích vozidel a přípojného vozidla do maximální přípustné hmotnosti soupravy 3.500 kg _ ale za podmínky, že přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného vozidla.
Věk pro získání řidičského oprávnění skupiny B je minimálně 18 let.
B + E _ pro řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla s maximální přípustnou hmotností do 3500 kg a maximálně 8 místy k sezení (kromě řidiče) a přípojného vozidla, kdy maximální hmotnost soupravy převyšuje 3500 kg při dodržení poměru hmotnosti tažného a přípojného vozidla stanoveného v § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., nebo výrobcem vozidla uvedeného v technickém průkazu vozidla.
Podmínkou pro získání této skupiny je držení řidičského oprávnění skupiny B.

 

nu*

0x

zákon umožňuje kombinaci vozidla kategorie M1 a přívěsu kategorie O2, akorát si nidko nechce dát tu námahu aby si to přečetl, a i kdyby, stejně tomu jen málokdo rozumí

 

sebastian

takže bych neměl správně tahat na čisté Bčko přívěs o celkové hmotnosti větší jak 750kg (přívěs + náklad?

tesyk*

Tak. Vždyt zákon hovoří jasně. 750kg dohromady. Váha přívěsu a nákladu celkem.

doplněno 06.12.12 21:30:

Ovšem musí to být i povolené v TP auta, abys mohl táhnout nebržděných 750kg

 

nu*

0x

zákon píše jasně, ...nebo soupravy do 3500 kg...přitom maximální přípustná hmotnsot přípojného vozidla nesmí přesáhnout maximální přípustnou hmotnost vozidla

musíš vycházet v tom co je v TP...auto může mít u této položky 2000 kg, přívěs 1500 kg, pak je to 3500 kg...

co jsi dělal v autoškole? Jinak si můžeš nastudovat paragraf 81 zákona č. 361

Zákon píše jasně, ale vy nepíšete jasně

...maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla

a ne max. přípustnou, jak píšete Vy.

Každopádně s tím jet nemůže, protože max. přípustná hmotnost soupravy bude nad 3.500 kg (autor píše vlek 2.000 kg a auto s tažným na 2 t bude mít max. přípustnou hmotnost min. 2t, to znamená souprava 4 t).

doplněno 06.12.12 23:35:

Ještě doplním k možnosti kontroly. To je samozřejmě otázka, kudy budete jezdit - hlavní tahy x okresní silnice ... Každopádně na dálnici bych s tím asi nevyjel.

Pokutu a body byste dostal za řízení vozidla bez příslušného oprávnění, maximum je toto:

Řízení motorového vozidla bez držení příslušné skupiny nebo podskupiny řidičského oprávnění = 7 bodů - Pokuta ve správním řízení 25tis až 50tis - Zákaz činnosti 1rok-10let

Navíc by Vás pravděpodobně odstavili a pro vlek by si musel přijet někdo jiný.

s tím počítáním si nejsem jistý, známej má nějakýho forda pickupa a samotnej fordík váží 2180 kg + náklad a maximálni připustná hmotnost je 3020kg i s nákladem a k tomu má legálně homologované tažné zařízení na 3,5 tuny ovšem taky to nechápu jak to takle muže být když zákon jasně píše že nesmí pohotovostní hmotnost přívěsu přesáhnout hmotnost tažného vozidla...

doplněno 07.12.12 18:33:

odpovídal jsme vám na todle: Každopádně s tím jet nemůže, protože max. přípustná hmotnost soupravy bude nad 3.500 kg (autor píše vlek 2.000 kg a auto s tažným na 2 t bude mít max. přípustnou hmotnost min. 2t, to znamená souprava 4 t).
kde říkáte že auto ktere bude mit přiustnou hmotnost přívěsu 2 tuny bude minimálně 2 tuny těžký bo tak jsem to alespon s vaší odpovedi pochopil proto říkám o tom fordu jinak by jsem to sem zbytečně netahal.. jestli sem vaši odověd špatně ochopil tak se omlouvám

doplněno 07.12.12 21:40:

vysvětlil jsi to dobře už ti rozumim ale
to solenza: blbost aby nemohla překročit 3,5 tuny protože za 3,5 tuny mužete zapojit ještě 750 kg a sme na 4,25 t

zkratka je to na nic a měli by to omezit na nebržděný přívěs 1 tuny v rámci možnosti vozidla a na brždený na 5 tun (celá souprava) přičemž by se muselo hledet na povolení od výrobce a bylo by to nejjednodušší skupinu B+E by jsem ponechal ta jak je.. ale zkrátka co v tom je za slátaninu se nikdo moc nevyzná, naštěstí jsem držitelem skupiny C+E takže mužu tahnout vše za všem v rámci povolení výrobce..

Ale to mícháte dvě věci dohromady. Tento zákon se zabývá tím a my se bavíme o tom, ve kterých případech a za jakých podmínek můžete auto se zapojeným vlekem řídit se skupinou B.

Tento zákon se nezabývá tím, jestli technicky na onoho Forda lze nebo nelze namontovat tažné zařízení a popřípadě jaké. To upravují úplně jiné normy.

doplněno 07.12.12 19:47:
Vysvětlení:
Bavíme se o možnosti řízení auta s vlekem s ŘP sk. B
Zákon říká: ...maximální přípustná hmotnost soupravy 3,5 t ... a ...maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla
tzn. pokud chci řídit se sk.B - pro tazatelův vlek o max. hm. 2 t by auto muselo mít podle zákona pohotovostní hm. min. 2 t což jsou min. 4 t za celou soupravu.
Pokud by měl tazatel např. vlek o max. hm. 1,5 t a auto o max. hm. 2 t , je vše OK a může se sk. B klidně jet.
To, co má Váš známý na onom fordu, je klidně možné.
Může za Forda dát vlek třeba o max. hm. třeba 3,5 t (pokud to má v techničáku), ale nemůže ho řídit jen se sk.B.
Doufám, že jsem to nenapsal moc kostrbatě.

 

solenza*

0x

No, tak já taky přidám názor, co si o tom myslím. ŘP sk. B podle mého názoru opravňuje k řízení vozidla, nebo jízdní soupravy do 3,5 t. Pokud tedy auto bude mít celkovou hmotnost 2 t a výrobce auta povolí přívěs o hmotnosti třeba 1,5 t, tak na auto s tímto přívěsem stačí B. Omezení hmotnosti přívěsu na 750 kg platí pouze u sk. C, protože tato skupina nemá omezenou hmotnost vozidla a pokud by neplatilo omezení pro přívěs na 750 kg, sk. E by neměla smysl. Asi tak. Jinak se skupinou B+E lze překročit hmotnost soupravy 3,5 t. Se sk. B tedy jakákoliv hmotnost přívěsu, pokud hmotnost auta a přívesu nepřekročí 3,5 t.

 

aaabud

0x
Je tu hodně odpovědí, ale v každé půl pravdy.
Takže, se sk.B lze řídit soupravu až 4250kg = např. 3500kg dodávka a 750kg vlek. V přídapě, že celková hmotnost soupravy přesáhne 3500, pak nesmí vlek být těžší než 750kg. A dále, pokud je celková hmotnost soupravy do 3500kg, pak lze zapřáhnout i vlek nad 750kg, ale zaroven musí být lehčí než auto. Např: auto 2000kg a 1500 kg vlek, pokud to dovoluje TP a pevnost tažného zařízení. To vše v pořádku se sk. B.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]