Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda 105 - větrák do sání

Od: mikihans® odpovědí: 5 změna:

Zdravím. Neodsuzujte mě hned za blbou otázku ale někde jsem kdysi četl, že když se do sání přidá ventilátor (např klasický PC 80x80mm) tak to trochu zvedne výkon. Je tu někdo, kdo to zkoušel nebo aspoň ví co je na tom pravdy, nebo je to úplná blbost?

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Neodsuzuji Vá, to určitě ne. Ale PC větrák namísto turba Vám zvedne výkon motoru asi tak, jako zvedne hladinu Jadranu to, když se do něj vyčůráte.

Zvednout výkon u stopětky je určitě možné, jde o to, co je pro Vás dostupné - opravdu nejjednodušší bude záměna motoru za výkonější, jsou jich plné vrakoviště a nejsou drahé

 

hansschuman*

0x

Dobrý den.

Ventilátor z PC přidělaný na sací potrubí u š105 nebude mít žádný efekt.

Pokud chcete udělat neco pro svého veterána, můžete vzít přímou ruční brusku s vhodným nástavcem a vyleštit sací potrubí.

Dále GO + výbrus mohdy vrátí starému motoru "chut do života".

Záleží jen na Vás, jak moc o Vašeho "dědouška" stojíte a jestli se Vám vyplatí investovat do oživení jeho hnací síly.

S pozdravem

Hans S.

michael1

Dobrý den, je to taková blbost že... No poku chcete zvednout výkon (čemu se ani u 105 nedivím) vyměnte motor za 120 nebo 130 nebo favorit to už chce ví uprav a taky převodovku má jiný převod. Michael

 

xyo

0x

To je podle mě úplná blbost,sám vlastním škodovek několik takže tomu trochu rozumím

1.)jak trochu zvýšit výkon,chut motoru do života a i trochu snížit hlučnost a spotřebu je GO motoru,u těchto starých OHV to není nic moc těžkého a vyplatí se to

2.)jsou i jiné možnosti jak daleko více zvýšit výkon,například skutečné turbo,ostré vačky,snížení hlavy atd...k diskuzi pak je jak dlouho takový motor vydrží,znám člověka co má motor 105ky natuněný na 75kw,ale pomale každé tři roky musí dělat generálku,protože ten motor prostě na takový výkon není projektovaný a někde se to musí logicky projevit a vyjde to na hodně peněz,jak za samotnou úpravu,tak za následný servis motoru

3.)instalace silnějšího agregátu,nejčastěji se instaluje motor favorit,ale chce to už mít trochu nějaké zkušenosti,ostatně stejně jako i u předchozích bodů...za prvé se musí motor upravit na samotnou zástavbu do auta,pak jinou převodovku,což si žádá i úpravu tunelu,kastlíku baterie,jinou nádrž...když už motor favorit tak na něj je kyvná náprava docela výsměch a nestačí mu,takže ještě výměna za vlečenou nápravu což jsou další radikální zásahy do auta

Záleží jak vážně to s vozem 105 myslíte

 

hop®

0x

Pokud myslíte sání před karburací, tak doporučuji vyšší výkon tohoto ventilátoru. Bude cpát vzduch do motoru i karburátoru, z nádrže polezou bublinky. Radikálně omezíte spotřebu paliva. Ovšem s tím výkonem nevím...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]