Nejste přihlášen/a.
Zdravím, jak již v nadpisu napovídám mám otázku ohledně svěření auta do cizích rukou k zajištění STK. Zajímá mě jaké doklady dotyčné osobě dát..A jaké naopak nedat aby jsem byl v právu v případě nějakého problému.Jako velký techničák samozřejmě dát musím, emisní kartu též, co malý techničák a duplikát zelené karty?
Děkuji.
Tyl
vzhledemk tomu,že auto si na STK "dojede samo",tak vše co jste jmenoval-čili vše nezbytné k provozu-navíc TP(velký)a kartičku emisí...Žádné zplnomocnění není třeba-STK neztotožňuje a neřeší majetkoprávní vztahy osoby k autu ,jenž na TK dorazí(řeší stva vozu se zápisy v TP,registru,zkrátka i "evidenčka" je součástí TK...)-takže je úplně jedno zda tam přijede Karel Okurka nebo František Kedlubna...
Správně,je to jedno,obsluha STK to nerozlišuje,a v tom to je,je to podpora korupce v tom to státě běžná,proč odhánět zdroje nezdanitelných příjmů žejó.Bod nečekám,nemám tu kámoše.
Píšete blbosti. U STK se kontroluje stav vozidla, nikoliv jeho majitele/provozovatele. Není důvod, aby tam byl osobně, nehledě k tomu, že korupci takto stejně nezabráníte.
Tyto všechny doklady musíte dát i tzv.záskoku.Měl by mít též plnou moc k tomuto výkonu.Dříve jsem to také dělal,sváděje to na nedostatek času.Oni totiž zaskakovatelé,tam mají kámoše a jde to hladce,jen to jaxi stojí tisícovku navíc.Stačí však se vzmužit a jít tam sám.Není to nic hrozného.
Dáte ty doklady, které jsou k provedení emisí, STK povinné předložit a pro jistotu písemnou plnou moc, neověřenou. V STK jim je prda po tom, proč to dělá někdo jiný. Ovšem PM tomu, ke komu máte důvěru.
Plná moc v žádném případě není nutná, pracovníkům STK je skutečně naprosto jedno, kdo auto ke kontrole přistavil. Navíc ani nejsou oprávněni jakékoliv doklady totožnosti kontrolovat.
Nahlédnete-li na stránky STK, všude najdete tyto požadované doklady:
- technický průkaz ("velký techničák"), což je logické, protože do něj se zaznamená technická způsobilost na další období
- osvědčení o registraci ("malý techničák"), to moc logiku nemá, protože se do něj nic nezaznamenává, ale předepsané to je
- doklady o měření emisí: Teoreticky by měl stačit pouhý protokol o posledním měření emisí, anebo pouhé osvědčení o měření emisí ("růžová" nebo "zelená" kartička) s vyznačením platnosti, ale pro jistotu je vhodné mít s sebou oboje (většina STK to tak požaduje a nemá smysl se s ženskou u okýnka hádat)
Nic víc není potřeba. Tedy ani "zelená karta" (potvrzení o zaplacení povinného ručení), ani doklad totožnosti, ani řidičák. Technickou prohlídku zkrátka absolvuje auto, nikoliv řidič.
To, že dám vydělat kámošovi nějakou tu stovku pro to, že nemám čas sám jet na STK bych nenazýval korupcí. Korupci hledejte v řadách zákonodárců -lobbystů, současných politiků a budoucích šéfů...
Rozuměno, děkuji Vám všem.
Tohle s korupcí nemá nic společného. Ano, existují případy, kdy mechanik z autoservisu zajede na "spřátelenou" STK jen s doklady a nechá si za úplatek vystavit potřebné doklady a vydat známky k vylepení, zatímco auto je desítky kilometrů daleko. Ale to by se nezměnilo ani v případě, kdy by zákon požadoval, aby s autem na STK jezdil přímo samotný majitel. Jen by se v rámci podvodné STK kamsi do papírů navíc zapsalo i jméno nebo číslo OP majitele (majitel auta by servisu potřebné údaje jistě ochotně poskytl).
Zákonodárci si těchto podvodů jsou vědomi, a přesto žádný z nich nenavrhuje, aby u STK musel být fyzicky přítomný majitel. Za prvé to jde snadno obejít (viz výše). Za druhé je to absurdní, protože majitelem může být dítě, nemohoucí invalida nebo prostě jen někdo, kdo v danou dobu nemá čas. Navíc by to znamenalo zákonem zmocnit zaměstnance STK ke kontrole osobních dokladů, což je v případě soukromé firmy nesmírně komplikované a také velmi ošemetné.
Pokud vím, tak podvodům u STK má zabranit systém, který zaznamenává průběh kontroly v reálném čase, přičemž údaje jsou on-line k dispozici i kontrolním orgánům. Takže (snad) už není možné "zázračně" zkontrolovat pět aut během deseti minut a kontrolní orgány se mohou při návštěvě přesvědčit, zda je na lince skutečně to auto, které v on-line systému právě prochází kontrolou. Tolik teorie. Ale protože známý nedávno dostal v servisu nabídku, zda nechce "za malý příplatek" absolvovat STK "na dálku", praxe bude zřejmě trochu jiná.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.