Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Lamda sonda - jak se projevuje závada

Od: peta* odpovědí: 22 změna:

Jak se projevuje závada u lamda sondy u motoru.

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

olaf71*

1x

motor neběhá pravidelně a výkonně,protože řídí bohatost směsi

 

jirkamatapat*

0x

S vadnou lambda sondou obvykle neprojdete zkouškou emisí na STK.

tr

Zdravím, vadná lambda= se také spotřeba tanku

des*

Mám zcela jinou zkušenost?Než předešlí pánové.Když je vadná lambda,není velká spotřeba,ale tato sonda,jakoby se zasekla v místě,kdy uškrtí směs natolik,že motor jede na velmi chudou.Takže při emisích normálně projde.Pouze je velmi špatný start studeného motoru,startuje se na vícekrát,až 5nepovedených startů v zimě dokáže zcela vymlátit baterku.Poté když se podaří nastartovat a zahřát motor,tak obyčejně je už celý den start normální.Toto činění lambdy svádí motoristu k hledání zcela jinde,než je závada.Hlavně se to svádí na škrticí klapku plynu.Než jsem přišel na závadnou lambdu,tak jsem vykonal zcela zbytečné měření na testeru,kdy nebyly zjištěny závady.Až jsem se se servisem domluvil a nechal tam auto do rána aby to změřili při zcela studeném motoru.Končně to po několka neúspěšných startech zjistili.Po výměně se změnilo auto v něco,počem jsem toužil.Start napoprvé,po půlminutě odjezd bez skákání a zuření,zkrátka jak to má být.Do výměny lambdy se nikomu nechce,stojí totiž kolem 800kč.

Tak já mám zkušenost takovou že když je vadná tak je velká spotřeba a to mám ověřeno na xautech.Na mě zatím dostupných autech problém se startem žádný, lambda začíná totiž pracovat až je regulační smyčka v režu opel loop,.což je téměř při provozní teplotě.Normální lidi lambdu mění, kdyby byla jen za 800kč bylo by to fajn, ale také se pohybují až i do několika tisíc.Nejlépe změřit osciloskopem, má cca asi 10 Hz

 


0x

Když mě u Octáva odešla lambda sonda do věčných lovišt, tedy odešly obě dvě, tak auto opravdu mělo spotřebu jako ZIL 131, podle palubního počítače průměr něco přes 15 litrů a hlavně se kolem šířil nesmírný zápach sirovodíku. To byl smrad, že by jeden pad.

skokycz*

Přesně tak...pamatuju na vojně, že naše plně naložený ZiLy papaly v létě kolem 100 na 100 a zimě nešly pod 120 l/100 km . Jinak závada na lambdě...řešil jsem to zrovna minulej rok u Peugeota... papal 13-16 litrů, STK jsem udělal přes známýho a ten mi upřímně říkal, že takový hady co lezly z vejfuku neviděl ani nepamatuje. ) Takže většinou se to projeví markantním zvýšením spotřeby paliva, dále černě očazeným koncem výfuku a do černa zbarvenými výfukovými plyny...navíc to z toho vejfuku cejtíte, ten přebytek benzínu. Nechal jsem si posléze od známého automechanika dát novou lambdu, dal mi tam origoš za 2500,- Kč . Neberte a nenechte se překecat na nějaký univerzální typy sond. Chce to sondu určenou pro váš typ vozu, jen tak je zaručená správná změřená hodnota pro počítač na vstřiky. Univerzální sondy také sice fungují, ale protože nejsoou schopný dodat data zadaná výrobcem tak jak je zapotřebí, tak s uvnierzální sondou určitě se spotřebou nepůjdete na takovou hladinu na jakou by jste se dostali se sondou určenou pro váš auták.

des*

Protože jsem se Zilem 131 jezdil na vojně,vím že bral 1litr na 1km.Takže na těch 15 by snad ani nenastartoval.

 

reeve*

0x

Jak z výše uvedených zkušeností vyplývá, závada na lambda sondě se může projevovat různě. Vadná sonda zkrátka dodává řídící jednotce nesprávné údaje o množství kyslíku ve výfukových plynech, takže řídící jednotka nesprávně řídí poměr vzduchu a paliva dodávaného do motoru. Výsledkem pak může být směs buď příliš chudá (motor špatně startuje, netáhne...), nebo naopak příliš bohatá (vysoká spotřeba, střílení do výfuku, ničení katalyzátoru...), ale také směs, jejíž bohatost nečekaně a nelogicky kolísá, takže si řidič během jízdy "vychutnává" nectnosti bohaté i chudé směsi najednou.

Jedinou spolehlivou diagnostikou lamda sondy je její proměření měřícími přístroji (na některých kontaktech se měří odpor, na jiných změny napětí).

Méně spolehlivou, ale častou "diagnostickou" metodou lamda sondy je její úplné odpojení (stačí samozřejmě odpojit vodiče v konektoru). Chybějící údaje z lamda sondy si řídící jednotka nahradí nějakými "továrními zprůměrovanými", což se zpravidla projeví "uklidněním" motoru a vymizením těch nejhorších problémů. Nastane-li takové zlepšení, je skutečně vhodné přemýšlet o výměně lambda sondy za novou. S odpojenou lambda sondou lze sice jezdit i delší dobu, směs však nemá optimální složení, takže oproti správným hodnotám má auto vyšší spotřebu a vyšší emise.

 


0x

Mě při výměně svíček (felicia 1.6MPI) sdělil servisák, že mám vadnou lambdu (měněná před necelými 3 lety) protože staré svíčky mají nažloutlé elektrody,ale jinak jiný problém není ,otáčky, spotřeba atp. tak nevím.

pokud ti auto jede,nežere,necuká a nepozoruješ ubytky výkonu tak to neřeš a jezdi

 

milos*

0x
Zdravím protože jsem měl problém se studenými starty a nikdo nemohl přijít na to čím to může být mimochodem dvakrát diagnostika tak jsem hledal proč ten problém mám a zaujala mne tady odpověď ze za studené starty může lambda sonda tak jsem to řekl kamarádovi a ten mi poradil odpojit lambda sondu a jestli se problém vyřeší tak je to tím udělal jsem to a dnes už mám lambda sondu novou a není žádný problém..odpovídám tady do diskuse abych se podělil a jiným motoristům poradil...

 

jenda2*

0x

U studeného motoru nehraje lambda roli, protože není ohřátá a neprobíhá reakce. Na diagnostice jde vidět nečinnost po dobu několik sekund.

První lambda, regulační, ovlivňuje obrovským způsobem spotřebu. Každý typ má jiné provozní napětí, které ovlivňuje ECU v nastavení bohatosti směsi. Např. Bosch 0258003579 dává při provozní teplotě napětí cca 0,7V. Za stejných podmínek Bosch 0258010029 má napětí 0,92V, což dělá průměrně 1,5 L/100 km.

Univerzální lambda sonda 4 kabel NGK OZA624-E4, má provozní napětí 0,5V, což na pozici regulační sondy dělá spotřebu 16 L / 100 km. Pokud má někdo katalog s lambdami Bosch, kde je uveden typ a jeho provozní napětí, byl bych vděčný za odkaz.

Tak je to úplně jinak, vem si osciloskop a zjistíš že klasická lambda má jenom dva stavy, bohatá nebo chudá smés.Napěti se mění mezi 0.4 -0.9V.A to v podstatě ve všech autech.Když pominu závadu žhavení . nebo že je úplně mrtvá tak vzniká jev že je prostě pomalá, to se dá najít i na netu v oscilogramu.Když je druhá lambda za katalyzátorem a je klasicka jako první tak kopíruje stav první sondy, pokud se její stav nemění tak je vadný katalyzátor.Pak také existuje 5ti drátová sonda, je dost drahá a ta už se chová tak, že na výstupu je běžný analogový signál dané hodnoty...
jenda2*

Netuším, odkud čerpáte své info ale já si obstaral servisní manuál a tam je sinusoida. O skokové změně tam info není.


doplněno 14.09.17 22:06:

Dnes jsem sehnal originální diagnostickou lambdu a napětí podle grafů z diagnostiky se chová jinak, než popisujete. Výstupní napětí je podle otáček 0,8V při ubrání plynu je 0V pak v sinusoidách stoupá na 0,5V . Tedy to vůbec není tak jednoznačné, jak popisujete.

Pokud vím tak lambda regulace je pouze dva stavy: bohatá/chudá směs. A protože není digitální, tak samozřejmě musí mít nárust tvaru jaký má, v žádném případě to není sinusovka, nebot sinusovka má zápornou hodnotu což lambda nemá. Běžný laik co měří ne osciloskopem změří při správné funkčnosti (střední hodnotu) napětí od třeba 0,4-0,5 a horní se udává že je 0,9 (nemá překonat 1V). Takto to ukazuje i autodiagnostika. To že je vidět na oscilogramu že padá skoro do 0 je pro ty co měří osciloskoipem. Závada je, že to napětí je třeba trvale 1V , nebo i skoro 0 a hlavně se nemění. Pokud je unavená tak je pomalá a ta sinusovka je více roztažená a ta změna je pomalejší. Pokud nejsem úplný laik co machruje sehnaným schématem, tak se dozvím, že vlastnosti tohoto typu lambda sond je velmi obdobné s rozdílem +- 0,1V. Což desetina voltu je nedůžitá, nebot důležitá je pouze ta změna...

jenda2*

Lambda je co to spotřeby naprosto zásadní zařízení, kde každá desetina dělá nárůst spotřeby v řádech desítek procent. V praxi ověřena. A není to sehmané schéma, keré zmiňujete ale kopie servisního manuálu ke kontrole lambdy. Nic více.

Lambda nemůže mít stav 0 a 1, protože se působením tepla a kyslíku generuje napětí mezi elektrodami. To tedy vylučuje vaše tvrzení o dvou stavech.

A nevím nic o nějakém machrování. K těmto závěrům jsem došel vlastními zkouškami. A pokud nesouhlasíte, tak snad jen natruc, protože to nemá sám a za vlastní peníze odzkoušeno. Já ano.

nepíšu, že má lambda stav 1/0 ale lambda regulace motoru a to se rovná směs bohatá a nebo směs chudá... Tak to rozeznává řídící jednotka motoru, také sem se nikdy nesetkal s tím, že by desetina voltu dělala nějakou zásadní spotřebu, zpravidla když je lambda vadná tak nemění stav, nebo je mimo mezní stavy.

 

jenda2*

Je to tak. Rozdíl mezi 0,5 V a 0,9 dělá 100 % nárust spotřeby. A to je výfuk černý jak od lokomotivy. U 0,9V svíčky čisté, stejně tak lambda. U uuniverzálních lambd je to sázka do loterie.

mlparts.cz/...

Toto je lambda, kterou lze použí vpředu i vzadu a je to 100% funkční a za super peníze !.

jenda2*

Dostal jsem katalogové údaje lambd Bosch a je to tak, jak jsem tušil. Lambda 0258010029 má nejvyšší výstupní napětí - až 0,9 V a lze ji použít jako první a také jako druhou lambdu. MIL kontrolka naprosto v klidu a emise přímu ukázkové. To jsem repasoval svodový katalyzátor za univerzální Euro 4.

aladar*

Super cena tej BOSCH sondy, otazka je, ako ju namontujete do auta ako nahradu prednej, ked tam je povodne 5 zilova? Pretoze ta ma bezne 6 zilovy konektor, pricom konektor moze obsahovat aj rezistor specialne na mieru na ociachovanie parametrov sondy. Dalej mam pocit, ze predna LS Fabie I dava napatie 0-1V a Oktavie 1,4-1,6V. Aspon tolko ma ukazovat RJ. Co sa tyka rozdielneho napatia, ktore udajne davaju rozne sondy za rovnakych podmienok("Např. Bosch 0258003579 dává při provozní teplotě napětí cca 0,7V. Za stejných podmínek Bosch 0258010029 má napětí 0,92V, což dělá průměrně 1,5 L/100 km."), tak ak viete skutocne naisto, ze sa tam vstrekuje v obidvoch pripadoch rovnaka zmes paliva a rovnake spaliny idu na LS, tak to by sa dalo ciastocne vyriesit naprogramovanym obvodom, co by menil charakteristiku dodavanu do RJ podla zelania. Co sa tyka "Každý typ má jiné provozní napětí, které ovlivňuje ECU v nastavení bohatosti směsi.", tak ci si nemylite napatie, ktore sa privadza na 5 zilovu sondu s napatim, ktore vychadza zo sondy, alebo z obvodu sondy. Viac o tom sa pise v wbo2.com/...
K "Lambda je co to spotřeby naprosto zásadní zařízení, kde každá desetina dělá nárůst spotřeby v řádech desítek procent. V praxi ověřena."sa vyjadrim, ze podla toho, co o roznych problemoch citam to plati iba v urcitej miere. Viac je v prispevku forum.autobazar.eu/... v strede stranky s casom 07.04.2017 09:02.

aladar*

To uz ako nahrada za 5 zilovu by mohla sluzit tato 6 zilova, ktora moze mat rovnake vlastnosti pri spojeni 2 zil, ako 5 zilova. mlparts.cz/... vid schema zapojenia co obsahuje sonda a druha 6 zilova mlparts.cz/... Kazda z nich pre ine vozy Skoda, tak neviem, ktora by mne napriklad pre Fabia I 1.4 44kw AZF fungovala.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]