Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyber motorky / skutru

Od: karelmarik odpovědí: 17 změna:

Dobry den,

mam ridicke opravneni typu B, coz by mne melo opravnovat k rizeni motocyklu o vykonu do 25 kW a maximalni konstrukcni rychlosti do 45 km za hodinu.

Vim, ze s timto omezenim se neda prilis vybirat, ale chtel bych vylozene jen neco na projizdky po okoli, neco co neni jen na silnici, ale zvladne i polni cesty. A nejlepe s co mozna nejmensi hmotnosti. Ve vyberu se vubec nevyznam, takze budu rad za kazdy tip ci radu.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

rok

0x

ideál je asi stará dobrá Babeta

darek

Ideál čeho je stará babeta? Viděl jsi jí vůbec někdy?

Co se týká otázky, moc na výběr nemáte. Doporučuji se mrknou třeba na elektro kola, která by asi plně splňovala váš požadavek hmotnosti.

Co se týká skůtrů, tam je poměrně rozsáhlý výběr, ale samozřejmě není to moc do terénu ...

 

cyril*

0x

K čemu by Vás mělo opravňovat držení řidičského oprávnění sk "B", naleznete v zákoně 361/2000. Rozhodně to není k řízení motocyklu.

darek

jaj další blbost Lidi jak můžete někomu radit o něčem o čem sami nemáte ani páru

cyril*

Mimo planého tlachání by se našel i nějaký reálný argument od někoho, kdo tou parou překypuje?

darek
Jen tak pro podrobnost § 81Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění(1) Řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel se dělí podle skupin a podskupin.(2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj.(3) Řidičské oprávnění podskupiny A1 opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 cm3 a o výkonu nejvýše 11 kW.(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.
cyril*

Ono pro podrobnost nestačí jen umět zkopírovat kousek textu, ale je dobré to i správně pochopit. Není-li vlastník řidičského průkazu držitelem oprávnění některé ze skupin "A", tak z jednostopých vozidel smí řídit jedině kolo s pomocným motorkem.

darek

Jaj Projdi si net, je tam toho miliony

cyril*

S tím mohu jen souhlasit. Tam je takových a podobných volovin opravdu habakuk!

darek

Zde jeste chystaná změna:

novinky.cz/...

cyril*

Mám za to, že je řeč o současné realitě a ne o vizích do budoucna, navíc z dosti pochybného zdroje. Táké jsem plánoval stát se kosmonautem, avšak realita je značně odlišná.

darek

To mne až tak nepřekvapuje, že ses nestal Ale to info nebylo pro tebe, ale pro tazatele, aby věděl o plánované změně.

Tobě jsem vložil přesné znění zákona, které jinými slovy znamena:

Že do řidičských průkazů jsou vyznačovány pouze skupiny nebo podskupiny řidičských oprávnění, které řidič získal na základě výcviku a zkoušek z odborné způsobilosti. Při oprávnění skupiny "B", je řidič oprávněn řídit i mopedy a malé motocykly s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h, tedy motorová vozidla zařazená pod řidičské oprávnění skupiny AM. Kam mimo jiné spadá i zmiňovaný skůtr

cyril*

Pokud by sis po sobě toto znovu přečetl a měl trochu soudnosti, tak zjistíš, jak si sám protiřečíš.

"Při oprávnění skupiny "B", je řidič oprávněn řídit i mopedy a malé motocykly s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h, tedy motorová vozidla zařazená pod řidičské oprávnění skupiny AM" Něco takového ani podobného jsem v žádném zákoně nenašel, dal by se upřesnit zdroj?

 

darek

Ja myslím, že tato diskuze nikam nevede Ty si stejně budeš povídat svou a mimo to věřím, že dotaz tazatele pro tento přízpěvek zněl trošku odlišně, což sis asi opomenul přečíst ...

Nicméně, věřím, že tento web zodpoví tvé otázky:

autoweb.cz/...

Ohledně skupiny AM, ta se již automaticky získává s řidickým oprávněním typu B. A proto je tvůj dotaz bezpředmětný ...

nu*

brzy se začnou vydávat nové ŘP, kde budou vyznačeny všechny skupiny ŘP, pak v tom bude mít jasno každý...Nejlepší stránkou je ministerstvo vnitra, kde jsou v elektronické podobě všechny zákony a vyhlášky, pak si k tomu stačí jen sednout a pečlivě přečíst...

Už jsem to tady jednou napsal, pro méně chápavé je nejlepší koupit si pastelky, každá skupině ŘP přiřadit jednu barvu a pak si ten text správně vybarvit, asi jako omalovánky...

Motorka spadající pod skupinu AM je k ničemu, nemá to výkon ani rychlost

cyril*

Je vidět, že člověk tak znalý problematiky má najednou potíže svoji teorii podpořit věcnými a naprosto jednoznačnými argumenty a začne raději blábolit nesmysly a odvádět řeč jinam. Ale nic si z toho nedělej, takových expertů je mnoho!

nu*

JUDr. Tomáš Beran zapoměl například u motokola uvést výkon jakéhokoliv pohonu - 1kW, a pro upřesnění - jedná se o jízdní kolo s pomocným motorem, ve směrnici 2002/24 ES je uveden jen výkon maximálně 0,25 kW, rozhodující je ale naše vyhláška číslo 341 a její přílohy...A tak bych mohl doplňovat některé chybějící odstavce a upřesňovat nepřesnosti...

Pokud jde o jednotlivé kategorie a druhy vozidel, uvedené v tomto výše uvedeném odkazu, tyto popisuje zákon č.56/2001 a navazující vyhláška číslo 341, ale jednotlivé skupiny ŘP nejsou definovány přesně jen a jen tím, jakou kategorii nebo druh vozidla lze s příslušným oprávněním řídit,ale často je kritériem jako motocykl a jeho maximálni rychlost, bez ohledu na objem motoru nebo hmotnost...Proto bych tyto pojmy vzájemmě nemíchal, a výše uvedená skutečnost je právě tou příčinou, že v těch definicích mají totální lidé zmatek...Kdyby bylo například uvedeno v zákoně číslo 361 , že s řidičským oprávněním skupiny B lze řídit vozidla kategorie M1, N1, T, L1A, L2A a SS, bylo vy všem vše jasné...

Autoweby, dopravníinspektoráty a další stránky se sice hezky čtou, problém je v tom, že tam není uvedeno doslovné znění novelizovaného zákona...Tam pak v popisu oprávnění skupiny ŘP B vylučuje definice v jednom písmenu předchozí dva odstavce atd...a nevylučuje písmeno, , ve kterém je popsána skupina AM...Tato "vyloučení" jsou výslovně uvedena jen ve sklutečném zákonu uveřejněném ve Sbírce, a ne v jejich lidových interpretacích...

Bohužel situace v ČR je taková, že kdo si nedá tu práci a nesleduje všechny jednotlivé novely, které vyjdou ve sbírce zákonů a sám si pracně neopravuje a nepřepisuje text původní právní normy, je odkázán buď na placené systémy typu ASPI, a platit se dnes každému nechce, nebo na neplacené autoweby kde ale nikdo nezveřejní poslední a přesné znění zákona...

V ČR politici ještě nedávno slibovali, že stát zajistí, aby měl každý občan kdykoliv přístup ke všem právním normám v úplném a aktuálním znění, na internetu a bezpatně, to znamená, že okamžitě po provedené novele a nejpozději nebo současně se zveřejkněním novely ve sbírce bude pro veřejnost bezplatně k dispozici úplný text novelizovaného zákona, úplný zmaneá v plném a platném zěnní...bohužel tento projekt je zatím v nedohlednu...je to byznys jako každý jiný

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]