Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, možná se to tu už probíralo, ale nic jsem nenašel. Je možné technicky a papírově zaměnit původní motor o objemu 1,2 za 1,5, popřípadě jaké jsou potřeba další úpravy?
Předem děkuji.
Paráda... ... jenom doplňující dotaz. Viděl jsem, že se sem tam objeví v inzerci vozidlo, u kterého se píše, že má v papírech motor 1,2 a ve skutečnosti 1,5. Je to nějaká vnitřní předělávka, nebo je to blamáž... Díky.
Já nevím jak moc podobné ty motory jsou, ale pokud má V PAPÍRECH 1.2 a v autě 1.5, tak to legální přestavba nebude. Prý (nemám zkušenosti) se to dá nějak obejít, vymazáním čísla motoru z techničáku, a nějak ten motor namaskovat aby vypadal jako původní, s označením původního motoru, prostě aby to na technické jen tak nebylo poznat.
doplněno 04.11.12 19:57:samozřejmě znám chlapa na technické, co je nadšenec do starých škodovek a ten by to na 99% asi poznal
Problem je, ze ty motory vypadaji uplne jinak, ale delaly se verze 1.2 s litinovym i hlinikovym blokem, ja jsem kdysi menil 1.2 za novejsi 1.2 (hlinikovy blok, obtokovy filtr oleje, uz jen dvourady rozvodovy retez, jinak byly dily zamenitelne) A cislo jsem prerazil, na STK to 2x proslo ale kecy k tomu byly. Ale je to uz tak 10let, to se jeste na STK dalo rozumne domluvit i bez penez. Otazka je, proc to chcete delat, zadny zavodak z toho stejne nebude.
při jejích jízdních vlastnostech
Co zpusobovalo jeji spatne jizdni vlastnosti?
Vysoké těžiště, lehký zadek, špatná geometrie zadní osy( všechny 1203 jezdily nakřivo, zadek lehce vprvo proti předku), původně nedostatečné brzdy později vyřešily 2 nezávislé posilovače. To auto bylo velice náchylné ke smyku, dalo se rozumně řídit jen na suchu, případně v zimě jsem vzadu u dveří vozil bednu štěrku (jako zátěž, v případě potřeby na posyp). S řazením jsem nikdy větší problém neměl. Jednička synchrony neměla, ale ostatní stupně ano.
Celkem jsem jezdil se čtyřmi různými verzemi služebně a s jednou soukromě. Taky jsem měl německého Barkase, ten byl nesrovnatelně lepší (a jednodušší).
doplněno 05.11.12 06:39:Pro zajímavost: bylo to druhé nejdéle vyráběné auto u nás (prototyp 1957, sériovka 1968 až do doby nedávné). První je Praga V3S.
Technicky i papírově to možné je. Základem všeho je zádost o přestavbu vozidla, kterou schválí pověřený dopravní úřad na základě kladného stanoviska výrobce nebo oficiálního zástupce.Tolik teorie, ale v praxi je lépe nechat motor původního typu nebo si opatřit jiné (silnější) auto. Je s tím mnohem méně starostí.
CYRIL výrobce nebo oficiálního zástupce? To myslím že výrobce už asi není ale ikdyby byl tak to nepovolí nick by musel být jako Fa třeba na tuning,přestavby vozidel atd.
Jak víte, že to výrobce nepovolí, když ani nevíte zda existuje či nikoli. Jinak si za svojí odpovědí pevně stojím, nebot jiná oficiální alternativa není.
Jinak vozy Š 1203 i TAZ 1500 jsou stále vyráběny i v současnosti a mají svého oficiálního zástupce.
Výroba dávno skončila auta5p.eu/... poslední mohykáni,kteří se tím trochu zabývají s1203.cz/...
Neznalost nebo neschopnost najít relevantní informace ještě neznamená, že daná věc neexistuje!
doplněno 08.11.12 02:01:@itan - děkuji za vnešení trochy světla do mých temných znalostí, ale zpět k realitě: máte nějaký písemný nebo stejně relevantní důkaz toho, že oprávněná osoba (výrobce či zástupce) skutečně zmiňovanou přestavbu nepovolí? Myslet si a vědět jsou dva dosti rozdílné pojmy.
@cyril nepovolí to vím jsou problémy i s většímy koly apod. prostě nepovolí ani např. Škodovka a to je pod nosem, pracoval jsem v té firmě a zrovna ty větší kola nechtěli do TP legálně zapsat protože každé auto má své limity a jsou předepsané výrobcem a jsou na to určité testy a žádná automobilka si potom nevezme na triko dopr.nehodu jen proto že to někdo povolil. Kdyby jste někdy viděl třeba opičí dráhu kterou to testují pochopíte, a TATRA kopřivnice má taky opičí dráhu ale tam jsou náročnější testy a plně naložené Tatry.
N evím jak tyto motory vypadali a zda jsou vzhledově zaměnitelné,jinak tyto motry jsou dost jednoduché-není žádná řj a eletrika je asi skoro stejná .Ale dnes oficiálně takouvou výměnu nikdo nepovolí.
U některých motorů to lze zaměnit např PSA měla na motorech nýtované štítky a nebyl poté problém zaměnit třeba motor 1,6 za 1,9 l ve vozech třeba citroen .BX ,které byly vzhledově stejné a totéž platí třeba pro řadu 1,8 a 1,9 D a TD!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.