Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Sportovní výfuk - podle čeho se kupuje

Od: miri735* odpovědí: 7 změna:

Dobrý den, chci se zeptat jak je to u běžných koncových výfuků, musí být předepsaný typ na obsah vozidla? Je tomu i právě u těch sportovních? Děkuji.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Výfuk motoru by měl plnit asi pět základních funkcí: 1. Odvést výfukové plyny mimo prostor ohrožení obsluhy a okolí . 2. Klást odcházejícím plynům určitý odpor tak , aby nedocházelo společně k odchodu nespálené směsi z válce , zejména u klasických dvoutaktních motorů 3. Ochladit výfukové plyny , což má příznivý vliv na tepelnou účinnost motoru . 4. Tlumit hluk , způsobovaný výfukem spalin z válce motoru. 5. Pokud je katalyzátor , korigovat složení plynů tak aby byly ekologicky a zdravotně přijatelné. Výfukové plyny a jejich vlastnosti , se také využívají k dalším účelům - výměníky tepla , pohon torbodmychadel a pod. Z toho je pochopitelné , že každý motor (typ motoru) má výfuk laděný podle konkrétního typu motoru již z výroby a každá změna , zásah , může ohrozit jeho optimální funkci. miro

doplněno 28.04.11 08:27:

Doplňuji ještě , že u motorů ze kterých požadujeme dostat maximální výkon (závodních a pod.) se ladí výfuk individuálně , při současném sledováním vlivu ladění na jeho výkon.

 

cyril*

0x

Dotaz se vztahuje na celý výfuk nebo jen na ozdobnou koncovku?

 

ar*

0x

Miri735, upřimně řečeno "spotrovní" výfuk tak jak se prodává na běžná auta. Nemá nic společného s motor. sportem. Jen napodobuje zvuk sportovních vozů. Podle obsahu motoru musíš volit jen průměr odvodové trubky, aby stačily splodiny odcházet pryč. Je jasné že motor o obsahu 1300 ccm bude potřebovat menší trubky než třeba 3000 ccm. V motor. sportu se moc na tlumení výfukových plynů nehraje, tam je potřeba aby šly plyny od motoru co nerychleji pryč. V mnoha řípadech jdou od motoru jen trubky a spíš se hledá řešení kam plyny odvést, aby zlpšily jízdní vlastnosti, viz F1. Nejdůležitějši je abys pak vůbec prošel technickou.

U dvoutaktních motorů tam je to podstatně jiné a výfuky hodně ovlivňují výkon motoru. Upravit výfuk na dvoutak to už je pořádné umění, ale ot asi v ozázce nešlo. Předpokládám že jde o výfuk na 4 takt.

doplněno 28.04.11 20:52:

Miri, netěsnoat by musela být před katem a lambdou. "sportovní" výfuk je většinou jen poslední díl výfuku (tlumič). Nevím ,ale o jaký výfuk jde a ani na jakém autě. Houpání otáček muže dělat i krokový motorek, kalpka atd.

Jen pro info, 4 válec neznamená že to je i zároveň čtyřtakt. I dvoutak může být 4 válec a naopak čtyřtakt může být i 1 válec.

miri735*

Dobrý den, ano jedná se o 4 válcový motor. Mám pořád takový problém, většinou jen u zahřátého motoru, mi na volnoběh pár krát zahoupou otáčky, a pak se to srovná. Lamda sondu sem už měnil, bylo to na diagnostice a tam to ukazovalo netěsnost ve výfukovém potrubí. Lamda sonda je nová, ale ted to pořád ukazuje k tý lamda sondě, v chybách jsou alternativy: netěsnost potrubí skrat a další.

cyril*

Při troše štěstí a změně servisu snad narazíte nejen na diagnostický přístroj, ale i na schopného diagnostika.

 

kator

0x

u průchozích výfuků záleží na průměru výfukového potrubí, takže výfuk aby měl buď stejný průměr nebo o 20-30 % větší.

u absorbčních je to trochu složitější

miri735*

Díky za informaci, vím na 100% že průměr výfukové trubky je správnej. Tam bude asi něco jinýho, za problém?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma laděný výfuk

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]