Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Bioethanol - E85

Od: ivobenes* odpovědí: 20 změna:

Zdravím!
Má, prosím vás, někdo zkušenost s použitím E85 ve Fiatu Grande Punto 1.2?
Uvažuji o koupi zařízení
http://www.bioethanole85.cz/eshop/sady-na-prestavby-na-e85/e85-mpi-4-valec-etanol-ffv
ovšem jako "pokus"je to dost drahé, takže bych uvítal nějaké zkušenosti, pokud možno s tímto konkrétním zařízením.
Díky!

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jabraka*

2x

Vůbec nechápu tyto pokrytecké názvy chemických sloučenin.Proč se má C2H5OH nazývat bioetanol?Proč mu nemůže zůstat jeho skutečný chemický název Etylalkohol,nebo líh?Vždyt tato chemická sloučenina nemá v sobě nic,co by mělo důvod ji dávat předponu "Bio".Kromě ceny.

JABRAKA

Protože to zní tak nějak zeleněji Bioethanol (ethanol, jak jinak) se vyrábí kvašením biomasy a "obyčejný" ethanol pro průmyslové použité hydratací ethylenu. Pro potravinářství pak též kvasnou metodou. Ale to je známá věc. Možná je to pojmenování pro neodbornou veřejnost.

 

jarda3*

2x

Imho je to ekologicky i ekonomicky nesmysl, kdyz setrit, tak LPG nebo CNG, tam je princip v nizsi spotrebni dani a uspora logicky funguje (to u toho E85 asi taky, ale mensi a ma dost horsi vlastnosti proti benzinu nebo plynu).

 

des*

1x

Přímo na tom odkazu,jsou články a v jednom píší že se přestavba nevyplatí.Jednoduché počty-benzin 34kč-bioet24kč+ cena 8000za přestavbu?Nejlíp je -koupit si speciál na bio.

 

nu*

0x

přestavba na bioethanol je podobným nesmyslem jako montáž LPG do naftáků, kde z malé 5l nádržby zařízení "přifukuje" plyn do spalovacího prostou,přitom směs normálně prochází i turbem ale vznítí se až ve spalovacím prostoru, má to měnit podmínky spalování, zlepšovat jízdní vlastnosti a snižovat spotřebu...Kolik se tím ušetří je ve hvězdách, v každém případě vydělá ten, kdo provede montáž uvedeného zařízení...u moderních aut schopných spalovat E85 pozná elektronika složení směsi a reguluje proces spalování bez nutnosti dodatečné přestavby, podle toho co natankujete se systém reguluje sám, automaticky, spaluje benzín i E85

 

ivobenes*

Dá se některý z těchto přízpěvků považovat za zkušenost?
Není to stejné jako přifukování plynu k naftě. E85 naleju plnou a jedu na to. Žádných 5 nebo 10%. Chci jet na 100% líh abych spořil nějakých 8 korun na každým litru paliva. Pokud by to dobře jezdilo (prý to jezdí líp než na Natural95) a nezlikvidovalo to motor nebo jeho součásti 10x rychleji než normálně, považoval bych to za dobrou investici. Jenže jsem ještě nenašel nikoho, kdo s tím má zkušenosti. Jaké jsou to nové nebo moderní automobily, které na to mohou normálně jezdit. existuje nějaký seznam?

Ivo jak chceš šetřit 8 Kč/litr, když etanol má přibližně o 40% menší výhřevnost než benzin.

des*

Na co potřebuješ seznam?Na líh jezdí třeba Volvo.Stačí dát do vyhledávače auta na líh.Jsi pěkně napapanej.Použij mozek.

nu*

v TP v kolonce palivo bude mít uvedeno E85

 

ivobenes*

Dík lidi za snahu.
Samozřejmě, že si řadu informací umím najít sám.
Ale kdo si opravdu přečetl moji otázku, pochopil, že hledám někoho se zkušenostmi.
Samozřejmě, že jsem našel auta "flexifuel" ... mimochodem jsou dost předražená, a taky jsem si našel firmy, které upravují auta pro spalování E85, ale zkušenosti, jako by měli jen týpci, kteří to prostě nacpou do nádrže a zbytek neřeší. Zkušenosti s "předělaným" motorem na spalování E85 jsem nenašel.
Ještě jednou dík za odborné komentáře:D

jarda3*

Tak jinak, hlavni problem s E85 je, ze to proste nestartuje, kdyz neni teplo (tzn. cca na 10stC) takze uprava spociva v tom, ze se nejak pritapi v sani a motor se kur.i uplne stejne, jako kdyz se to tam naleje bez uprav a proste podle teploty se tam prida benzin... Jinak to zere o cca 10-30% vic a veskera uspora je v p...

nu*

alespoň vidte, že s tím nikdo nejezdí, protože je to kravina...takže žádné zkušenosti nikdo nemá

alf*
ivobenes*

Ano, četl jsem, dík za link!
Němci se bojí zcela jistě oprávněně. Já bych si to do neupraveného auta taky nenalil.

ivobenes*

Něco na tom bude

nu*

a flexi-fuel jezdí i na benzin i na bioetanol, i na jejich směsi v jakémkoliv poměru

 

ivobenes*

Ano jistě, jenže za stroj od výroby označený jako flexi-fuel si koupím tři moje Grande Punta a možná i čtyři, takže to pak nemůže být o nějaké rozumné úspoře ani řeči.

opredat

Zadej do google.de presny nazev tveho auto vcetne typu motoru a uvidis ...

aidam*

Tak pred pěti dny jsem si předelal svoji starou Lagunu r.v 2000,kombi,2.0 benzin..Ten den jsem hned vymenil svicky (platinum,iridium LPG)..A jezdim.Spotrebu zatim nevim,to se teprve pozna az projedu tech 40 litru,co sem tam nalil..Co se tyka startu,tak je o trochu horsi za studena..Jednou mi to chytlo az napodruhe.Jinak kdyz startuju,tak nepatrne radsi pridam plyn.Ale to je malickost.Uvidi se v zime.No a co se tyka vykonu,tak zasadni rozdil to neni,ale citim,ze to kapku lip jede..Takze zatim asi takhle

nil*

dodavame adaptery za 2790, mame i predelane Logany 1.4 r.v. 2008 a jezdi super, stejna spotreba, startuje uplne normalne, rozdil je ze 20% usetrime

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]