Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Můžu odpojit baterii u auta?

Od: miro® odpovědí: 13 změna:

Jak je to vlastně s odpojením akumulátoru u vozidel s četnou elektronikou. Stále se diskutuje , zda lze odpojit akumulátor bez rizika problémů a nutnosti návštěvy autoservisu při jeho opětovným zapojení? To nelze ani akumulátor nabíjet mimo vozidlo? V čem je konkrétně problém. Děkuji miro.

doplněno 11.04.11 08:24:

Má s tím již někdo konkrétní zkušenost a jakou? Děkuji.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

- profesionální servisy / akuservisy doporučují (a samy to také dělají ) připojit před odpojením akumulátoru soustavu vozidla jiný zdroj
- stačí do zásuvky zapalovače zapojit správně polarizovanou jinou / i malou / baterii na dobu nezbytně nutnou
- pak je vše zcela bez problémů

jabraka*

Přesně tento postup používáme také.

JABRAKA

 

ar*

0x

U naprosté většiny aut se po odpojení baterie absolutně nic nestane. Jediné co bývá pak potřeba, je naladit znovu rádio, popřípadě nastavit jazyk , tempomat atd.

 

1jara*

0x

Kdo má zaslepené zámky tak po zamknutí vozu se do něj bez baterie hůř dostává.

 

xxx*

0x

Jen bych doplnil, že hodně aut má při dlouhodobém odpojení ( např. 2dny) problém s imobilizérem, který je nutné znovu nastavit za pomoci diagnostiky.

 

stirecek*

0x

... a taky se ti bude auto zdát jako cizí než si znova řj vytvoří mapy.

 


0x

Miro, nevidím jediný důvod, proč by se nemohl odpojit akumulátor od vozidla. Klidně lze dobíjet i mimo vozidlo. Pokud někdo tvrdí opak, je to třeba doložit. logikou co se stane.

petapeta*

Jenže se také může stát, že auto s moderní elektronikou pak nemusí nastartovat, jak třeba upozorňuje @xxx .

trol*

Pro tyto případy je prodávají přemostovací záložní zdroje, připojíte na svorky od baterie a tu poté demontujete a nabíjíte jak chcete.

petapeta, chápu Vás, ale můžete uvést příklad vozidla s moderní elektronikou, kterému ublíží že odpojíte akumulátor?

Děkuji


Děkuji za názory. Sám si myslím , že by bylo příliš nezodpovědné od konstruktéra automobilu , aby v tuto nepříjemnost vystavoval řidiče , potažmo majitele vozidla. Snad jen z komerčních důvodů , ve prospěch profitu záchranřů , při řešení těchto případů. miro

des*

Za svůj život jsem měl několik aut,ze kterých jsem vyndával baterii,bez jakýchkoli problémů.Škoda,Fiat,Renault.Vyndával jsem ji dokonce záměrně abych smazal zápis v elektronice,když začalo auto "kopat".Jen jde o nastavení rádia a alarmu.A také si nechat odemčené dveře,které se pozamykají ručně.U Rencka nejsou čudly,takže je líp ho nechat zamčený ,s jistotou že funguje ruční zámek.Pak by byl problém se dostat do motorového prostoru.Ale to určitě víte,to bylo pro upřesnění.

xxx*

Rád bych uvedl příklad vozidla, u kterého došlo k zablokování imobilizéru. Škoda Octavia 2001 1.9TDi 81KW. Po dvoudením stání s odpojenou baterií. Bylo nutné kód znovu naprogramovat pomocí diagnostiky. Vozidlo po nastartování okamžitě zhaslo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]